Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Persoonlijk had ik liever wat schaduw gezien. Nu zweeft alles precies.
Er is wel schaduw hoor, als je kijkt beneden rechts onder de hoed. Afhankelijk vanwaar en hoe je flitst je flitst heb je natuurlijk minder of meer schaduw. Bedankt toch voor de opmerking. zal er in de toekomst trachten rekening mee te houden.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
probeer eens opnieuw en zet je fliters eens wat lager van hoogte
Heb opnieuw geprobeerd met mijn flitser lager te zetten van hoogte, maar als mijn flits zakt, zakt ook de camera, en dan bekom je het bovenaanzicht niet meer.
Heb dan getracht mijn camera om te draaien, dus flits als het ware onder de camera, zodat ik een omgekeerd beeld kreeg dat ik dan nadien verticaal zou spiegelen, maar dat werkt niet makkelijk.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Vind hem wel iets hebben, al zou ik toch liever wat schaduw hebben.
Mvg, Dylan.
Heb net eens aan het surfen geweest naar " Productfotografie ". Een aanrader. Daar vind je op enkele beelden na nergens enige vorm van schaduw of dgl. Zijn die " beroeps " dan allemaal prutsers??
Je kan je flitser ook gewoon in je hand houden hè... Is alleen lastig als je het shot voor de één of andere reden opnieuw wilt doen, dan moet je je hand op exact dezelfde plaats zien te houden.
Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM
Is hier de bg er achteraf opgezet? Bij de bodem (daar waar de dobbelstenen op liggen) is L een stukje uit de ronding. Het ontbreken van de schaduw geeft toch een speciaal 'iets'.
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment