Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet beoordelen maar tips geven aub (reportage tijdens nacht)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Niet beoordelen maar tips geven aub (reportage tijdens nacht)

god waarom f10????

f8 had ook goed geweest hoor. met wa meer marge op sluitertijd ook.
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      god waarom f10????

f8 had ook goed geweest hoor. met wa meer marge op sluitertijd ook.
      dan zou ik er toch bijschrijven waarom...

------

je update mag je onder je eerste foto plaatsen hoor, dat vergelijkt gemakkelijker
      via
      (en ook in het midden)

HIj mag ook scherper, je foto. Heb je nog 10% extra verscherpt bij het verkleinen?
      Die lelijke vlekken op de muur zou ik wegpoetsen.
      Probeer ook om ze alle 4 in beeld te hebben
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Het was ook de eerste keer met de D7000, dus den,k niet dat ik alle functies in 1, 2, 3 ken.

En de lelijke vlekken zijn oorlogsschade opgelopen tijdens wo2
        Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

Comment

die grote witte vlek op die man zijn pet komt niet door wo2
          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Ah dit ja, wellicht filter van lens niet zuiver. Maar zoals ik al zei, het gaat over de ISO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
              Ah dit ja, wellicht filter van lens niet zuiver. Maar zoals ik al zei, het gaat over de ISO.
              waarom een filter, in dergelijke situaties niks dan laste ermee!
              ghosting, ongewenste reflecties, scherpte verlies, ...
              nikon stuff

Comment

Het is gewoon een UV filter ter bescherming van de lens zelf. Geen polarisatie of met al die soorten effecten;

Comment

die kan ook storen! je plaatst een extra "lens" voor je lens! waar die correcties (ed, sld, ... lenzen) niet op berekend zijn.
                  nikon stuff

Comment

Ik heb UV's op al mijn glas zitten (behalve mijn whiskyglas), omdat ik die steeds makkelijk kan schoonmaken of drogen, desnoods met een minder ideaal stuk textiel (mouw...). Maar als er problemen kunnen verwacht worden (ghosting en flare...), dan gaat het UVtje er zonder pardon af.
                    Een UV is nuttig, niet zozeer voor UVstralen, dat was waar in het filmtijdperk, maar als bescherming van het voorste element. De zonnekap biedt ook bescherming, maar niet tegen stof, zand en druppels.

Maar maak van je hart een steen, als je bij moeilijk licht werkt, eraf! En zet je zonnekap erop, zo krijg je minder last van zijdelings invallend licht. Bij mij staat ie er altijd op, zelfs binnen. De enige maal dat de kap eraf gaat is bij gebruik van ND grads en andere Cokins en polarizers, en bij dichtbij flitsen als de kap schaduw kan geven. Ook bij macro (met de 60mm, niet de 150) zal de kap er meestal afgehaald worden.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Ik heb UV's op al mijn glas zitten (behalve mijn whiskyglas), omdat ik die steeds makkelijk kan schoonmaken of drogen, desnoods met een minder ideaal stuk textiel (mouw...). Maar als er problemen kunnen verwacht worden (ghosting en flare...), dan gaat het UVtje er zonder pardon af.
                      Een UV is nuttig, niet zozeer voor UVstralen, dat was waar in het filmtijdperk, maar als bescherming van het voorste element. De zonnekap biedt ook bescherming, maar niet tegen stof, zand en druppels.

Maar maak van je hart een steen, als je bij moeilijk licht werkt, eraf! En zet je zonnekap erop, zo krijg je minder last van zijdelings invallend licht. Bij mij staat ie er altijd op, zelfs binnen. De enige maal dat de kap eraf gaat is bij gebruik van ND grads en andere Cokins en polarizers, en bij dichtbij flitsen als de kap schaduw kan geven. Ook bij macro (met de 60mm, niet de 150) zal de kap er meestal afgehaald worden.

+1! somt het mooi op
                      nikon stuff

Comment

Wel, zo denk ik voor een deel ook erover en dat is bescherming. Ik zou die kunnen afhalen maar ik heb gewoon schrik. Er kan van alles gebeuren tijdens die momenten. Eén of ander vlieg die op je lens komt te zitten, mss sporen nalaat, een beetje stof en dan mag je poetsen. Je mag wel het beste materiaal bezitten, krassen kan je altijd maken als er - zonder zelf te beseffen - een klein vuiltje in uw doek zit. zelfs stof kan krassen trekken. Maar ik begrijp het al te best wat je zegt, hoewel ik niet echt risico's wil nemen. Hoeveel kost het? €40 voor een filter? Ik betaal liever €40 dan €850 euro waardoor ik liever kies om die erop te laten. Ik werk nu met een D7000 en voel echt het verschil! Foto's zijn beter, zelfs met flash! Mijn eerste echte verslag is voor mij geslaagd. Toch moet ik natuurlijk nog bijleren. Maar dit kan via hier en bedankt ervoor!

Comment

je koop dus een lens van 850 eurootjes
                          en zet er een stukjes vensterglas voor

en...

je update mag je onder je originele foto in je eerste post plaatsen via
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
                            Wel, zo denk ik voor een deel ook erover en dat is bescherming. Ik zou die kunnen afhalen maar ik heb gewoon schrik. Er kan van alles gebeuren tijdens die momenten. Eén of ander vlieg die op je lens komt te zitten, mss sporen nalaat, een beetje stof en dan mag je poetsen. Je mag wel het beste materiaal bezitten, krassen kan je altijd maken als er - zonder zelf te beseffen - een klein vuiltje in uw doek zit. zelfs stof kan krassen trekken. Maar ik begrijp het al te best wat je zegt, hoewel ik niet echt risico's wil nemen. Hoeveel kost het? €40 voor een filter? Ik betaal liever €40 dan €850 euro waardoor ik liever kies om die erop te laten. Ik werk nu met een D7000 en voel echt het verschil! Foto's zijn beter, zelfs met flash! Mijn eerste echte verslag is voor mij geslaagd. Toch moet ik natuurlijk nog bijleren. Maar dit kan via hier en bedankt ervoor!
                            Voor dat vliegje hoef je niet bang te zijn. Stof, zand, en ander agressief spul zijn de echte vijanden van glas. Je vingerafdruk op de lens kan ook geen kwaad. Het verschil zitten 'm in de scrupules die een mens heeft - de ene wat meer dan de andere - over het schoonmaken van een stuk glas met iets anders dan de geijkte middelen (lensdoekjes etc). In het ergste geval stop ik een UV-filter in een emmer bijtende soda nadat ik hem gezandstraald heb, bij wijze van spreken. Ik heb een paar reservefilters (geen dure, maar goed genoeg), die ik op reis (auto of boot) meeneem.

Ik kan het niet genoeg herhalen, gebruik UV's en de zonnekap, En haal de UV eraf wanneer het nodig is, zonder aarzeling. De zonnekap zoveel mogelijk gebruiken. Je foto's zullen er alleen maar beter van worden.

D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Geef me eens één reden waarom ik mijn tips zou geven op één van uw foto's.
                              Uzelf geeft nooit uw mening op een andere foto, (sorry ik lieg) van je laatste 100 berichten zijn er 99 over uw eigen foto's.
                              Ik vind dit egoïsme en daardoor zie ik geen enkele reden om ook mijn mening te geven op uw foto's.
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                                Geef me eens één reden waarom ik mijn tips zou geven op één van uw foto's.
                                Uzelf geeft nooit uw mening op een andere foto, (sorry ik lieg) van je laatste 100 berichten zijn er 99 over uw eigen foto's.
                                Ik vind dit egoïsme en daardoor zie ik geen enkele reden om ook mijn mening te geven op uw foto's.
                                mvg,
                                Eddy
                                Hebben we hier op BD te maken met ruilhandel ?
                                Van waardering geniet ik.
                                Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                                X