Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlopen verleden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verlopen verleden

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Waar of hoe kan ik nog andere foto's van Plaatwerker bekijken. Ik ben altijd benieuwd naar zijn keiharde reacties maar heb zelf nog niet veel van zijn werken gezien en zou dat wel eens willen zien.
    Dat is heel eenvoudig:
    1. Click op de blauwe nickname
    2. Bekijk profiel
    3. Zoek recent gestarte discussies
    en dan vind je ze allemaal met de meest recente bovenaan.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      We moeten ook niet te zwaar tillen aan zo'n titel. 't Is een BD-verplichting
      die ik meestal enigszins speels en vaak ook allitererend probeer in te vullen.
      Verlopen en verleden hebben een grote verwantschap qua inhoud. Eerst
      was er de foto die ik heb gemaakt om de inhoud van de affiche (stilleven)
      en een beetje drukte daaromheen (verkeerselementen). Maar 't is voorbij nu.
      De tentoonstelling is er niet meer. De reclamezuil is ook weg. Het hele
      verkeerspunt is geherprofileerd. Data uit het verleden zijn verlopen.
      Maar of dit nu bijdraagt tot begrip? Mijnerzijds wel: ik begrijp jullie smaken
      wat beter maar eraan tegemoet komen ... denk het niet..
      Hey, bedankt voor de verduidelijking,
      het hele verhaal, maakt wat meer duidelijk...

De foto kan me niet boeien, maar het biedt wel perspectieven...
      Dat de titel voor jou steek houdt en voor ons niet, wordt duidelijker door je uitleg...
      (volgende keer niet zo lang mee wachten? )

moet jij ons tegemoet komen? liever niet,
      anders posten we binnenkort allemaal dezelfde foto's...

Groeten,
      koen
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

How, wat een discusties heeft het beeld meegebracht.

Nou wordt het tijd dat ik schrijf wat ik hierin zag. Als ik een beeld bekijk neemt een beeld me vaak mee naar een andere beelden. Dit is voornaam om te begrijpen hoe ik naar de beelden en dingen kijk. Nu even mijn gedachtegang neerschrijven :
        Het afgebeelde bord deed me denken aan een Ipad. Een leuk hebbeding waarmee foto’s en beelden ermee worden bekeken hiermee worden ze ook gemaakt.
        Ik zag daar meteen een link in met de titel : verlopen verleden.
        Vroeger, gelukkig nu nog worden ze met fototoestel genomen, maar zal zo’n hebbeding Ipad, Ipod GSM de overhand in de toekomst krijgen ? Allen hebben diezelfde vorm als het bord op deze foto en allen hebben een ‘scherm’ zoals men op het bord ziet. De afbeelding kan inderdaad variëren maar dat maakt niet echt uit. Hier gaat het duidelijk om fotografie.
        Het reclamebord : gaf me ook een link :”still leven …” dus voor mij was de link ook aanwezig Het verwijst naar de titel : verlopen. (datum, temporary…)
        Men stelt zich echter de vraag (althans ook gelezen) of deze hebbedingetjes ons fototoestel in de toekomst zal vervangen. Die mogelijkheid bestaat. Denk aan tapes, cassette, floppiedisk…
        Maak nu zelf de link verlopen verleden…
        Bovendien was mijn aandacht getrokken op de reflectie op het bord. Het gaf me een eerste indruk dat het bord transparant werd juist omwille de mooie reflectie van de bomen. De huizen en bomen leken in het bord samen te smelten. Het bord werd transparant en voerde me alzo naar ‘het verleden’. Bovendien vroeg ik me af hoe plaatwerker tewerk was gegaan.
        Was het een reflectie, waren het twee foto’s die hij bij elkaar gebracht had (ook dat had gekunt).
        Die vraag heb ik hem ook gesteld en verkreeg een bevredigend antwoord. Mijn dank hiervoor.

Comment

Op de reactie van Loeky kan ik alleen maar zeggen dat iedereen een ander kijk heeft op een foto. Daar kan je veel uit leren. Zo ook uit de reacties van Plaatwerker leer ik veel door echt naar een foto te leren kijken en te letten op details en het standpunt vanwaar een foto is gemaakt. Dat een reactie niet altijd positief overkomt moet je er maar bij nemen en ervaren als een les om het de volgende keer anders te proberen een plaat te maken. Zelf plaats ik graag af en toe een foto en ben altijd tevreden met de positieve of negatieve reacties, daar doe ik het voor waarvoor me dank. Zelf geef ik nog niet te veel reacties omdat ik nog te veel moet leren maar voel dat ik al aardig bezig ben. Met dit forum ben ik al een stuk verder gekomen en geniet er dan ook van om verder te doen met me hobby.
          Wat me wel al is opgevallen is dat er foto's worden gepost die echt mooi zijn en waar dan geen of enkele reacties op komen en ook anders om maar ja op ieder foto reageren is ook niet mogelijk hé en dat begrijp ik wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Dat is daar geplaatst door de maker van de affiche.
            Wellicht als aandachttrekkend punt om de belangstelling voor de affiche
            vast te houden. Het viel mij de dagen voor de opname ook al op.

En dan even een herhaling zodat we niet steeds moeten terugbladeren:.
            .
            .
            .
            de rode verticale streep is volgens mij een referentie punt voor de plaatser van dit soort affiche, uitlijning tegenover het kader met behulp van lazer.
            Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bruce61 Bekijk bericht
              de rode verticale streep is volgens mij een referentie punt voor de plaatser van dit soort affiche, uitlijning tegenover het kader met behulp van lazer.
              Interessant.
              Ik zal eens opletten bij andere affiches, zo mogelijk zelfs als die geplaatst worden.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
              X