Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis in de mist..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huis in de mist..

Re: Huis in de mist..

Met de paarse kleurzweem eruit te halen, wordt hij mooier.

Comment

Er is hier geen sprake van paarse zweem hoor..Als je s'morgens zo vroeg op pad bent dan heb je zulke kleuren.
      Ik vind de plaat alvast zeer geslaagd.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Er is hier geen sprake van paarse zweem hoor..Als je s'morgens zo vroeg op pad bent dan heb je zulke kleuren.
        Ik vind de plaat alvast zeer geslaagd.
        't Is zeker geen paarse kleurzweem.
        Het is wel onderbelicht en daarom voor mij niet geslaagd.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          't Is zeker geen paarse kleurzweem.
          Het is wel onderbelicht en daarom voor mij niet geslaagd.
          Hoe kom je erbij dat hij onderbelicht is ?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hoe kom je erbij dat hij onderbelicht is ?
            Je zou het histogram eens kunnen bekijken.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Je zou het histogram eens kunnen bekijken.
              Het histogram is steeds een hulp om te kijken inderdaad of er onder en overbelichting is.. Maar ik zie op deze foto nergens delen die geen details vertonen. Het wil niet zeggen dat als je vroeg in de morgen of laat op de avond fotos gaat maken dat je histogram altijd in het midden moet gevuld zijn? Trek di histogram maar eens bij naar links en heel e vroege sfeer valt in duigen.
              What you see is what you get en deze plaat komt het dochtste bij de werkelijkheid als je mijn bescheiden mening vraagt. Deze discussie heb ik reeds een paar keer gehad en telkens wordt het histogram mis begrepen.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Het histogram is steeds een hulp om te kijken inderdaad of er onder en overbelichting is.. Maar ik zie op deze foto nergens delen die geen details vertonen. Het wil niet zeggen dat als je vroeg in de morgen of laat op de avond fotos gaat maken dat je histogram altijd in het midden moet gevuld zijn? Trek di histogram maar eens bij naar links en heel e vroege sfeer valt in duigen.
                What you see is what you get en deze plaat komt het dochtste bij de werkelijkheid als je mijn bescheiden mening vraagt. Deze discussie heb ik reeds een paar keer gehad en telkens wordt het histogram mis begrepen.
                Ach, daar loop ik steeds tegenaan, SFEER.
                Een begrip dat op BD veel wordt gebruikt om onvolkomenheden goed
                te praten. Als er geen kleurzweem is, waarom is de mist dan toch paars ?
                Sfeer ? Onderbelicht ? Hoe vroeg was het ? Exif uit de foto geeft geen
                uitsluitsel. Tijdstippen mogen dan nog geen argument zijn in de discussie.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
                  Met de paarse kleurzweem eruit te halen, wordt hij mooier.
                  dat denk ik ook.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mocht ik paarse mist zien in de ochtend, dan zoek ik toch mijn dokter of oogarts op hoor.
                    Ben benieuwd naar een update waarin deze paarse zweem verwijderd is.
                    Groetjes

Comment

Allereerst vind ik het een zeer sfeervolle foto, die het eigenlijk verdient om achter een linkje groter bekeken te kunnen worden.
                      Wat ik gedaan zou hebben ALS het mijn foto was :
                      Ik had de witbalans in het onderste deel wat aangepast, zodat de mist witter wordt. Maar de lucht zou ik zeker zo gelaten hebben. Anders is de sfeer om zeep.
                      De belichting is wat mij betreft o.k. Ik denk, overeenkomend met het tijdstip.
                      Het zou wel fijn zijn als T.S. de exif vrij zou geven.
                      Groeten,
                      Johan
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ach, daar loop ik steeds tegenaan, SFEER.
                        Een begrip dat op BD veel wordt gebruikt om onvolkomenheden goed
                        te praten. Als er geen kleurzweem is, waarom is de mist dan toch paars ?
                        Sfeer ? Onderbelicht ? Hoe vroeg was het ? Exif uit de foto geeft geen
                        uitsluitsel. Tijdstippen mogen dan nog geen argument zijn in de discussie.
                        We zijn uitgepraat geloof ik. Ik denk dat je toch eens wat meer de natuur moet intrekken beste vriend.
                        Ik heb hier thuis geprobeerd om er mijn versie van te maken en als je te veel gaat prullen aan deze plaat dan haal je het hele plaatje om zeep.
                        Onvolkomenheden zoals jij noemt zijn de gebreken van een fotograaf die niet weet waar hij mee bezig is..Ik kan daar kort over zijn.
                        De exif zal wellicht aangeven hoe vroeg het is. Maar daar hebben we nu het raden naar.
                        En bestaat grotendeels de goeie foto niet uit sfeerlicht of ben ik daar mis in?
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

dit is de orginele foto..
                          f8 - 1/60sec - iso400
                          maar de foto is rond kwart vr 5 s'avonds gemaakt :-) ,blykbaar staat het uur verkeerd :-( sorry...
                          hoe ik de paarse zweem uit de mist kan halen weet ik nog niet !
                          allemaal bedankt voor de reactie !!
                          grt erik

Comment

We zijn uitgepraat geloof ik. Ik denk dat je toch eens wat meer de natuur moet intrekken beste vriend.
                            Ik heb hier thuis geprobeerd om er mijn versie van te maken en als je te veel gaat prullen aan deze plaat dan haal je het hele plaatje om zeep.
                            Onvolkomenheden zoals jij noemt zijn de gebreken van een fotograaf die niet weet waar hij mee bezig is..Ik kan daar kort over zijn.
                            De exif zal wellicht aangeven hoe vroeg het is. Maar daar hebben we nu het raden naar.
                            En bestaat grotendeels de goeie foto niet uit sfeerlicht of ben ik daar mis in?
                            Uitgepraat ?
                            Ik dacht dat het nu pas begon.
                            Voor mij bestaat een goede foto niet per definitie uit sfeerlicht, er zijn
                            voldoende voorbeelden op BD om dat te constateren. Voor mij geldt
                            bij een foto dat er (hoe weinig soms ook) zowel het lichtste licht als
                            het donkerste donker in moet zitten.

Ik heb de download van de foto bewerkt door de drempelwaarden in de
                            foto op te zoeken en het zwart- en witpunt daarop aan te passen. Meer
                            niet. Geen kleurzweem aangepast of andere fratsen. Ik kreeg daarmee
                            het volgende beeld:

Van kritiek leer ik.

Comment

Uitgepraat ?
                              Ik dacht dat het nu pas begon.
                              Voor mij bestaat een goede foto niet per definitie uit sfeerlicht, er zijn
                              voldoende voorbeelden op BD om dat te constateren. Voor mij geldt
                              bij een foto dat er (hoe weinig soms ook) zowel het lichtste licht als
                              het donkerste donker in moet zitten.

Ik heb de download van de foto bewerkt door de drempelwaarden in de
                              foto op te zoeken en het zwart- en witpunt daarop aan te passen. Meer
                              niet. Geen kleurzweem aangepast of andere fratsen. Ik kreeg daarmee
                              het volgende beeld:

https://lh5.googleusercontent.com/-Y...er7%2520pw.jpg

Geen slechte poging maar voor mij toch een in mindere mate avond gevoel...
                              De ts geeft nu aan dat hij de foto s' avonds heeft gemaakt wat betekend dat e sowieso dan meer naar het oranje,gelig zelfs paarse tinten te voorschijn kunnen komen..of blauw meestal.
                              Met je aanpassing heb je uiteraard veel meer wit in de mist maar ook minder schaduwen.
                              De originele van de TS heeft zeker de natuurlijkeheid die ik normaal vind..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X