Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervallen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vervallen

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Ondanks het genoemde toch een plezier om naar de grote versie te kijken. Erg mooie compo.
    Even over de techniek : In de exif zag ik dat je met diafragma voorkeuze had gewerkt. Wellicht is het beter om volledig manueel te werken, om te voorkomen dat je camera na het zwenken een andere sluitertijd, cq.belichting kiest.
    Even voor de duidelijkheid, dat is zeker niet gebeurt, of te zien. Maar gewoon even, om over na te denken.
    Groeten,
    Johan
    Ai ,ai, na 50 jaar ben ik nog altijd geen M fanaat.
    Wat ik wel had kunnen/moeten doen was het knopje voor 'belichting vasthouden' ingedrukt houden. Dat was waarschijnlijk ook reeds heel wat beter geweest.
    Maar op de M stand heb ik er nog maar zelden gemaakt. Misschien hoog tijd om er eens op te oefenen.
    Groetjes

Comment

Dan natuurlijk wel eerst over de hele pano lichtmeten.
      Eerlijkheidshalve gebruik ik de M-stand ook niet zoveel, maar voor een pano zeker.
      En hoe groter de draaihoek, hoe groter natuurlijk het risico dat er ineens 1 over-of onderbelichte tussen zit.

Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

heel mooi van compo, gebouw is indrukwekkend in grote versie
        de kleur van het gebouw is prachtig maar de lucht wat aquariumachtig van kleur

Comment

ik heb er al beter van je hand gezien.
          hij heeft me iets bevreemdends, hij lijkt me recht maar door de rivier krijg krijg ik een fisheye gevoel, kleuren zitten me ook niet lekker, sorry jij kan beter dat heb je hier al bewezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
            ik heb er al beter van je hand gezien.
            hij heeft me iets bevreemdends, hij lijkt me recht maar door de rivier krijg krijg ik een fisheye gevoel, kleuren zitten me ook niet lekker, sorry jij kan beter dat heb je hier al bewezen
            Ik heb er ook al beter van je gezien.
            Het kunnen niet altijd hoogdagen zijn hé.
            Jou foto's zijn in ieder geval nog altijd pakken beter als die van mij, dus kop op en volgende keer beter

Comment

Bedankt iedereen voor de reacties. Weeral iets bijgeleerd : als ik zelf reeds de mindere punten in een foto opmerkt, dan toch maar niet plaatsen maar er eerst nog wat werk instoppen en/of verticaal klasseren.
              Groetjes

Comment

Ik heb het nog eens gewaagd om die hemel te veranderen en natuurlijker te maken (het boze ligt bij de luchtverzadiging). Als je PSE bezit kan je bij verbeteren, kleuraanpassen, kleur vervangen, met de curven spelen verzadiging en eventueel naar smaak belichting. Dan kom je er ook. Hier moet je de scheiding tussen bomen en lucht nog eens bewerken met de kloonpenseel (moeilijk is het niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  Ik heb het nog eens gewaagd om die hemel te veranderen en natuurlijker te maken (het boze ligt bij de luchtverzadiging). Als je PSE bezit kan je bij verbeteren, kleuraanpassen, kleur vervangen, met de curven spelen verzadiging en eventueel naar smaak belichting. Dan kom je er ook. Hier moet je de scheiding tussen bomen en lucht nog eens bewerken met de kloonpenseel (moeilijk is het niet)
                  Ik ga er vandaag of morgen nog eens wat aan werken en zien of het wat (beter) wordt.
                  Deze waar ik een andere hemel heb opgezet is toch ook nog niet je dat...... zal dus wat experimenteren worden.
                  Dank voor de tips.
                  Groetjes

Comment

Als je weet dat de aarde 40.000km rond is, (heb ik toch zo geleerd in school vroeger) dan is 700km toch niet veel?? Ik zou nog eens teruggaan hoor...
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Djivan,

De volgende keer eerst de lucht meten.
                      Deze kleur van de lucht zit niet in het origineel.
                      Bracketing functie gebruiken.

onderbelicht - normaal - overbelicht foto maken
                      Dus feitelijk een belichtings trapje.
                      Last edited by jessey; 11 november 2012, 11:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                        Als je weet dat de aarde 40.000km rond is, (heb ik toch zo geleerd in school vroeger) dan is 700km toch niet veel?? Ik zou nog eens teruggaan hoor...
                        Bij leven en welzijn doe ik dat zeker......maar het zal eerder voor volgend jaar of zo zijn .
                        Prachtige streek, niet overspoeld door toeristen.
                        Als je zegt op vakantie te gaan naar de Doubs........ krijg je steevast fronsende wenkbrauwen en de vraag "naar waaaaar ??" en dat is nu precies wat wij verkiezen, een rustige mooie streek. En ik ken er zo nog enkele in Frankrijk .
                        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                          Djivan,

Bracketing functie gebruiken.

onderbelicht - normaal - overbelicht foto maken
                          Dus feitelijk een belichtings trapje.
                          En dan eventueel blenden.
                          Groeten,
                          Johan
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                          X