Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Goed gezien daar op Texel, mijn deurtje voorbij gereden dus Tipje: F10/11 mag je in deze omstandigheden rustig naar i. 250, dan kan je st. iets naar boven en dan krijg je een mooie wit/blauwe lucht, zoals die nu weerspiegelt in het water. Rietstengeltjes zou ik even wegwerken vooraan in beeld.
Als ik die echt schuin waaiende bomen zie, denk ik reeds te weten waar de onscherpte vandaan komt. Met de iso 100-25mm-f/10 kan het normaal gezien niks te maken hebben. Ben ooit eens langs de kust in Cyprus een gestrand schip aan het fotograferen geweest bij windkracht 90/100 km en ik moet zeggen dat ik alle moeite van de wereld had om mijn camera stil te houden, zelfs met beide ellebogen/armen op het dak van de auto. De wind rukt meer aan je camera dan je denkt. En hier zie ik 1/100 bij veel wind...... dus bewegingsonscherpte zou ik denken.
Mits meer scherpte had het een hele mooie geweest voor mij.
PS. En dat het op Texel kan waaien hoef je me niet te vertellen. Wij hebben er op een vijftal vakanties, denk ik, alle banen, baantjes en paden afgefietst...... toen we veel jonger waren .
Groetjes
Comment