Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeilbootje op de Schelde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zeilbootje op de Schelde

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
    Mijn ogen zijn ook al van jaren, ik weet niet welke de oudsten zijn. Dus ik kan er ook naast zitten.
    In het zeil zit volgens mij toch groen en cyaan (maak eens een selectie van het zeil en desatureer groen of cyaan) en dat zie ik over gans de foto (deze lichte zweem).
    Ik ben niet tegen gewilde kleurzweem, bv. om een foto warmer te maken, maar hier vond ik de zweem niet mooi.
    Nu dit is persoonlijke smaak en dat hebben we hier al meermaals vastgesteld.
    mvg,
    Eddy
    Volgens mij klopt hier ergens iets niet, de kleurzweem in uw bewerking is 10 keer erger dan het origineel :-)
    Je hebt misschien geen kleurzweem meer in het zeil, maar de oever is precies paars.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
      Volgens mij klopt hier ergens iets niet, de kleurzweem in uw bewerking is 10 keer erger dan het origineel :-)
      Je hebt misschien geen kleurzweem meer in het zeil, maar de oever is precies paars.
      Mijn ogen zijn misschien niet meer zo goed maar 10 keer erger dan het origineel
      Ik heb deze kleurzweem verwijderd volgens een gekende methode gebaseerd op gemiddelde grijs waarden.
      Ik herhaal het nog eens, smaken verschillen
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Ik heb deze kleurzweem verwijderd volgens een gekende methode gebaseerd op gemiddelde grijs waarden.
        mvg,
        Eddy
        10 keer is misschien wat veel, met een korreltje zout nemen
        Ik heb ook al eens een kleurzweem verwijderd volgens die methode en het resultaat is niet altijd beter dan het origineel.
        Het is zoals je zei, smaken verschillen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lientje08 Bekijk bericht
          Ik heb ook al eens een kleurzweem verwijderd volgens die methode en het resultaat is niet altijd beter dan het origineel.
          Dat kan gebeuren, wanneer er niet genoeg referentie punten in de foto zitten.
          Dan moet je de methode van de laag vullen van 50% grijs en drempel gebruiken.
          Je kan op verschillende manieren in Rome komen, nietwaar?
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

mvg,
            Eddy
            Als dat methode is die gebruik maakt van het filter Blur-average (PS-E)
            dan is mijn persoonlijke ervaring dat die onvoldoende betrouwbaar is.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Bedankt allemaalvan jullie vele reacties,de oogarts zegt dat de ogen met veel te kijken niet slechter worden (ook niet beter) was voor mijn oppensioenstelling op 60 jaar vierkleurendrukker

nu reeds 8 jaar geleden,mvgr Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

heel mooi idd
                voor mij de original one
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                X