Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro opnamen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro opnamen

hoi,
    gisteren beslist om me deze maand eens ten volle bezig te houden met macro opnamen
    wou ze eerst in macro forum plaatsten, maar daar horen ze niet thuis
    enkele fotos genomen van planten en zaken hier in het huis
    wat me opviel is dat bij f/9 de opname het scherpst is
    de broche is het scherpst van allemaal....de orchidee is scherp op de twee staartjes.... en de clematis die is helemaal niet scherp in mijn ogen......
    allen genomen op statief en met afstandsbediening
    raad iemand?
    boeken ter aanbeveling?
    ik ben eigenlijk aan het zoeken wat me het beste ligt....natuur, macro, straatfotografie (straatfotografie spreekt me het meest aan, maar ja, persoonlijke problemen belemmeren dit)
    heb jaren kinderen gedaan doordat ik profesioneel met kinderen werkte....
    groetjes aline

bedankt voor het kijken
    groetjes aline

Re: macro opnamen

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naat de 1ste. 't is precies een stilleventje, enkel links dat witte stuk stoort me een beetje
    nr 2 daar vind ik dat rechts de halve bloem zou weg mogen
    nr. 3 Is de bloem zijn steeltje kwijt, nu zweeft hij precies
    Wat betreft scherpte denk dat de scherpte bij je 3de foto links op de blaadjes ligt
    grt. Ria

Comment

bedankt voor de reactie
      ja, de compo daar heb ik minder aandacht aan besteed, daarom zie je zo stuk wit.....op de eerste foto (testopnames)
      en dat stuk mag weg bij de tweede
      maar van die scherpte, daar heb ik problemen mee, ik weet zeker dat ik de focus op het bloempje gelegd heb bij de derde....
      zelfs vergroot via mijn screen op het toestel....
      snap het niet
      gisteren wel nog gelezen dat ik de anti shake zou moeten uitlegen op de lens , dat was ik vergeten, morgen weer eens proberen en verder "studeren" tot ikhet onder de knie heb, zeker weten
      groetjes aline

Comment

Mijn voorkeur gaat naar nr 3. Die heeft wat ook al ontbreekt het steeltje, die bedenk je er wel bij. Wat ik er leuk aan vind is dat spel met scherp en onscherp. Dat fascineert me het meest. Het brengt een soort zachtheid in het geheel. (persoonlijke mening hoor).
        Nadien foto 1 : ben met voorganger het eens wit boordje stoort me ook.
        Bij foto 3 : stoort me te grote scherpte. Klinkt misschien wel gek maar zo is het. Ik mis wat onscherpte. (dit, voor de zachtheid van de bloem).

Comment

ik volg mijn voorgangers ivm met je foto's

ik vind macro een boeiende wereld, maar het is soms een zoektocht naar scherpte, licht enz....

ik heb het boek "macro-& natuurfotografie " van Pieter Dhaeze (29.95 €) en bij tips en trucs staat een workshop van purlut

en dan lekker veel oefenen

Comment

Working...
          X