Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret : waar is de tijd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Portret : waar is de tijd...

Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
    ik weet dat het frustrerend is om geen stok te vinden als je geen kritiek kan verdragen
    Is geen kritiek, is alleen een vaststelling.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Even terzake, ik heb nog geen commentaar gegeven op je diverse portretten van deze dame, maar ik zie duidelijk dat je vooruitgang boekt. Je leert van de commentaren van anderen. Je bent goed bezig! Doe zo voort!
      Luc

Comment

Dank je wel LucFT en dankzij de hulp van Madhatter heb ik toch doorgezet met doordrukborstel om het geheel zwart te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Nieuwe update, zonder zw achtergrond en haar wat wilder.

@ Deka : Echt storend is de achtergrond niet, maar kenners van zw foto's (en ik spreek niet enkel van hier op het forum, daar buiten ken ik er nog) hadden me de raad gegeven om mijn achtergrond zwart te maken. Dus heb ik de achtergrond geselecteerd en zwart gemaakt. Ik denk niet dat de gefotografeerde, het erg vind dat haar haar gekapt werd.
          Ze kan zo moeilijk naar de kapper gaan en bij foto nr 1 heeft ze net gekapt haar. Ze komt precies van bij de kapper.
          Foto nr 2 is spontaner.

@ lyrthut : mijn foto was niet slecht belicht, maar het kan nog beter, ze was vooral niet goed genoeg gefotoshopt.
          trouwens jij gaat me toch niet vertellen dat je nooit fotoshopt of je foto bewerkt ?

@ Bommasien : . Kun jij dat beter ?

wat is dat nu voor een heel kleinzielige reactie? En neen ik kan dit niet beter! Ik beweer of pretendeer dit helemaal niet! Ik dacht dat je hier postte om eerlijke reacties te krijgen! Nu dan maar niet hé! Zoals je wenst, 't was helemaal mijn bedoeling niet om op (lange) tenen te trappen!
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Voor mij is de eerste nog steeds de beste
            Gewoon die plant links wegpoetsen en je hebt een mooie BG, waarom moet dat integraal zwart zijn ? De belichting is prima.
            Photography is an art of observation.

Comment

hmmm,
              je eerste foto hier is idd te hard
              ik zou voor een mengeling van 2 en 3 gaan (bij 3 vind ik haar gezicht iets te bleek)
              met de originele BG (heb je geen last met dat haar , kan ik ook (nog!) niet hoor.
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                Voor mij is de eerste nog steeds de beste
                Gewoon die plant links wegpoetsen en je hebt een mooie BG, waarom moet dat integraal zwart zijn ? De belichting is prima.
                Je bedoelt waarschijnlijk de 2de, namelijk de originele foto met achtergrond.

Je update is beter dan de 1ste foto (met zwarte achtergrond), maar ik vind het nog steeds niet goed. Je zit nu met een blur in het haar die helemaal niet natuurlijk is.

Zoals verschillenden al gezegd hebben, in het vervolg misschien proberen om je foto 'direct' goed te hebben en dat is ook naar de achtergrond kijken en eventueel van plaats veranderen als je die niet goed vindt.
                Het is anderzijds zeker een goede oefening in nabewerken die je hebt gedaan en het siert je wel dat je de plaat nog eens onder handen hebt genomen om de tips te gebruiken die je gekregen hebt.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

maar ik vind het nog steeds niet goed. Je zit nu met een blur in het haar die helemaal niet natuurlijk is.
                  je hebt gelijk Nena, die blur had ik er even over geplaatst omdat ik dacht dat dit na elke bewerking ook thuishoorde.
                  Ik heb ondertussen een andere foto idem zo bewerkt (bij wijze van oefening) maar nu zonder nablur. Maar ik plaats ze nu even niet omdat ik over wil gaan naar sessie 3.
                  Deze zou wat later plaats vinden om die dame wat rust te gunnen. Onder tussen ga ik over tot studie portret en iso gebruik.

Comment

Working...
                  X