Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De tijd van toen: " Kraakje "

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De tijd van toen: " Kraakje "

.

Als je op wandel bent en je komt dit tegen en je hebt geen statief bij, ................

.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Re: De tijd van toen: " Kraakje "

niets waar jij iets aan kon doen maar ik vind de bg veel te druk! Kraakje=mooi!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
      niets waar jij iets aan kon doen
      ik wil het niet over de foto hebben maar over deze uitspraak. je hoort dat vaak hier op het forum. ik ben het daar niet mee eens. een fotograaf kan ook kiezen om de foto niet te maken, of om de foto niet te laten zien. een fotograaf heeft altijd de volledige controle over hetgeen hij laat zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
        ik wil het niet over de foto hebben maar over deze uitspraak. je hoort dat vaak hier op het forum. ik ben het daar niet mee eens. een fotograaf kan ook kiezen om de foto niet te maken, of om de foto niet te laten zien. een fotograaf heeft altijd de volledige controle over hetgeen hij laat zien.
        is dat zo? Denk dat de fotograaf hier gefixeerd was op het supervlugge diertje, dat er trouwens mooi opstaat;en toch ook wel de moeite, als je er dan in geslaagd bent dit vast te leggen, dit te willen tonen. volgens mij terecht!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

HELEMAAL MEE EENS.
          Er is te weinig zelfbeheersing en af en toe lijkt 'Beginnershoek' wel op een fotoblog.

OT:
          Beestje staat leuk, achtergrond druk (maar wel de natuurlijke habitat) en die blauwe
          blaadjes vallen erg op. Schaduwen komen mijns inziens iets tekort.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Vind ik ook eigenlijk. Vergt inderdaad wat zelfbeheersing die in het begin moeilijk kan zijn. Je kan een speciaal onderwerp banaal op foto zetten en dan is het toch een banale foto. Of een herinnering maakt een foto voor jou misschien bijzonder, maar dat maakt de foto op zich niet automatisch goed. En als je een foto hier toont moet hij toch het onderwerp op zich of het persoonlijke overstijgen... Het gaat niet alleen om wat je toont, maar ook hoe je het toont. Maar ik denk dat dat een fout is die elke beginner wel eens maakt, en daarvoor dient de beginnershoek natuurlijk.

Maar dat inderdaad min of meer los van deze foto.
            Ik mis wel wat scherpte en vind ook dat 't beestje er wat te klein op staat.
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
              Ik mis wel wat scherpte en vind ook dat 't beestje er wat te klein op staat.
              Ik volg hierin, de blauwe blaren zijn wel speciaal ( maar niet echt correct veronderstel ik ) :-)

Comment

Zoiets kan je niet 'missen', en wil je liefst delen. Dit is een fijne ontmoeting die vastgelegd werd door iemand die zijn camera beheerst, iets om jaloers op te zijn, waarvan akte. (zeker gezien de reacties)

Zelfbeheersing begint bij het stoppen met herhalen van steeds hetzelfde verhaal.
                @lyrthut
                Zinnen beginnen met hoofdletters, kritiek met beleefdheid, en fora met participatie. De zoveelste die zich niet meet met de rest maar het wel allemaal beter weet, ook dat is eenheidsworst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Als je op wandel bent en je komt dit tegen en je hebt geen statief bij, ................
                  ............. dan probeer je het beste ervan te maken. En dat heb je gedaan, Louis. Niet onmiddellijk iets om in "SC Dieren" te plaatsen, maar als leuk tafereeltje mag het daar gerust in "Fotobeoordeling" en dus zeker hier.
                  'k Moest wel even diep gaan om "Kraakje" te plaatsen, maar na even denken wist ik het weer. In Kraakjes glorietijd voelde ik mij daar al te groot voor.
                  Luc

Comment

Louis, was tante Terry ook in de buurt ?
                    On topic : Mooie opname, maar wat ik me afvraag, die eekhoornjes zijn toch vliegensvlug, had dan een statief wel geholpen. Een statief gebruikt men toch om met langere sluitertijd te werken.
                    Mvg, Marc
                    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                    http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      @lyrthut
                      Zinnen beginnen met hoofdletters
                      Daar heb je gelijk in. Maar wel een beetje flauw dat je dit argument enkel gebruikt als het je goed past, want mocht ik enkel uitdelen in deze topics, dan zou je deze giftige opmerking niet gemaakt hebben. Ik schrijf voor wie het wil lezen, en ze trekken voor de rest hun plan met de info die ik geef.

kritiek met beleefdheid
                      Ik blijf vriendelijk, ik probeer met mijn kritiek te helpen of een richting aan te geven die volgens mij beter is. Als je verwijst naar die keer dat ik het over 'onverlaten' had, dan mis je de ironie.

en fora met participatie.
                      Ik participeer met mijn posts. En die zijn onderbouwd. Niet eens met mijn mening? Geen probleem. Kom dan af met goede argumenten. Ik wil gerust bijleren.

De zoveelste die zich niet meet met de rest maar het wel allemaal beter weet
                      Toch moeilijk, hè, kritiek verwerken. Weerleg die dan als je het niet eens bent.

---

Sorry HEYLO om even offtopic te schuiven. Om je te plezieren, ontopic:

Aardig snapshot, om ons het beestje te laten zien. Maar ook niet meer dan dat. Wegens de onscherpte niet presenteerbaar als een geslaagde foto.

Verandert er iets aan deze mening mocht ik ook foto's beginnen posten?

Comment

Daar heb je gelijk in. Maar wel een beetje flauw dat je dit argument enkel gebruikt als het je goed past, want mocht ik enkel uitdelen in deze topics, dan zou je deze giftige opmerking niet gemaakt hebben. Ik schrijf voor wie het wil lezen, en ze trekken voor de rest hun plan met de info die ik geef.

Ik blijf vriendelijk, ik probeer met mijn kritiek te helpen of een richting aan te geven die volgens mij beter is. Als je verwijst naar die keer dat ik het over 'onverlaten' had, dan mis je de ironie.

Ik participeer met mijn posts. En die zijn onderbouwd. Niet eens met mijn mening? Geen probleem. Kom dan af met goede argumenten. Ik wil gerust bijleren.

Toch moeilijk, hè, kritiek verwerken. Weerleg die dan als je het niet eens bent.

---

Sorry HEYLO om even offtopic te schuiven. Om je te plezieren, ontopic:

Aardig snapshot, om ons het beestje te laten zien. Maar ook niet meer dan dat. Wegens de onscherpte niet presenteerbaar als een geslaagde foto.

Verandert er iets aan deze mening mocht ik ook foto's beginnen posten?
                        Denk het niet, want je hebt net 'muggenzifter' een nieuwe definitie gegeven door een zin vol argumenten één per één te benaderen, het bos en de bomen...maar dat zal onbekend terrein zijn.

Oh ja, 'kritiek' uit Vandale:

1 kri·tiek (bijvoeglijk naamwoord) 1hachelijk, gevaarlijk: een kritieke toestand
                        2 kri·tiek (de; v; meervoud: kritieken) 1 aanmerking op iemands optreden of daden
                        2 beoordeling, m.n. van kunstwerken

Er staat nergens afbreken of veroordeling...

Comment

Ik zie het al, veel argumenten moet ik niet verwachten...

Denk het niet, want je hebt net 'muggenzifter' een nieuwe definitie gegeven door een zin vol argumenten één per één te benaderen
                          Iemand die een stelling wil omverwerpen, gaat op zoek naar elk gat dat hij kan vinden. Zo werkt argumentatie en weerlegging nu eenmaal.

Mijn kritiek, die jij blijkbaar interpreteert als 'aanval' (dat is volledig voor jouw rekening), is altijd bedoeld om te helpen. Ik begrijp het probleem niet?

Comment

Heren, Dames,(of andersom, als u wilt)
                            Helaas, het doet mij verdriet deze bovenstaande discussie te moeten lezen. Ik kan wel tegen kritiek, en leg mij daar ook bij neer, vooral als die opbouwend is en niet beledigend Wees aardig voor elkaar, want vaak zitten achter de pseudoniemen hier héél aardige mensen, die elkaar niet willen kwetsen. WEES OOK NIET TE BEROERD OM EENS EEN KEER 'SORRY' TE SCHRIJVEN naar elkaar, en je zal zien dat dit wonderen doet en ook goed doet bij mensen
                            Trouwens over de foto: Leuk shot Het lijkt wel of hij/zij zit te overpeinzen Zouden wij ook wat vaker moeten doen
                            Hieroner toch even een citaat uit dit forumsticky.
                            Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.

Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.
                            Last edited by Guest4; 27 juni 2012, 20:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                              Heren, Dames,(of andersom, als u wilt)
                              Helaas, het doet mij verdriet deze bovenstaande discussie te moeten lezen. Ik kan wel tegen kritiek, en leg mij daar ook bij neer, vooral als die opbouwend is en niet beledigend Wees aardig voor elkaar, want vaak zitten achter de pseudoniemen hier héél aardige mensen, die elkaar niet willen kwetsen. WEES OOK NIET TE BEROERD OM EENS EEN KEER 'SORRY' TE SCHRIJVEN naar elkaar, en je zal zien dat dit wonderen doet en ook goed doet bij mensen
                              Trouwens over de foto: Leuk shot Het lijkt wel of hij/zij zit te overpeinzen Zouden wij ook wat vaker moeten doen
                              Hieroner toch even een citaat uit dit forumsticky.
                              Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.

Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.

Goed gesproken Mark.

Ik vind het al heel knap om zo'n beestje toch nog op de foto te zetten met de middelen die je op dat moment hebt, zonder dat ie wegschiet en het beeld voorbij is.
                              Heb nog zoveel te leren

Comment

Working...
                              X