Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het groen oogt ook mij wat te blauwig en de meeldraden komen niet fraai op kleur. De
structuur in de bloembladeren is wat zwak.
Hier thuis blijk ik een aangenamer resultaat te krijgen met het wegwerken van de
kleurzweem met gebruik van de filter Blur - Average (in PS-E). Bloem en meeldraden
worden mooier. Over de achtergrondkleur houd ik twijfels.
Het groen oogt ook mij wat te blauwig en de meeldraden komen niet fraai op kleur. De
structuur in de bloembladeren is wat zwak.
Hier thuis blijk ik een aangenamer resultaat te krijgen met het wegwerken van de
kleurzweem met gebruik van de filter Blur - Average (in PS-E). Bloem en meeldraden
worden mooier. Over de achtergrondkleur houd ik twijfels.
het 'groen' (blaadjes en vooral de stelen) is ook niet echt groen maar bijna donker paars of zo.
kan je deze manier van kleurzweem verwijderen eens stap voor stap uitleggen want ik krijg een paars vlak als ik BLur-AVerage aanklik in PSE-7
dank u
Een mengeling van beide foto`s
Foto 1 met de achtergrond van 2
De achter grond ziet er stukken beter uit een volgende keer alleen een anderstand punt kiezen omdat de rode bloem erachter de aandacht op eist
En nu ben je nog meer detail kwijtgeraakt.
Via mijn methode krijg je juist meer detail.
Jij kiest, ik geef mijn mening.
Kan je dan even stap voor stap uit leggen wat je juist doet, Als ik in pse via filters en vervagen op gemiddeld klik verdwijnt mijn foto en krijg ik een effen paars vlak.
Kan je dan even stap voor stap uit leggen wat je juist doet, Als ik in pse via filters en vervagen op gemiddeld klik verdwijnt mijn foto en krijg ik een effen paars vlak.
Algemene kleurzweem verwijdern in PS-E
1. maak een duplicaatlaag
2. open filter: Blur-average
3. Open niveau’s/levels bij ‘adjustments’, oftewel maak een nieuwe laag met ‘Levels’
4. Klik met de grijze pipet op een willekeurige plek in het bij 2 ontstane kleurvlak.
5. De-activeer de laag waarin de kleurzeem zit.
6. Bekijk de wijziging en zie het verschil door de levels-laag te activeren/de-activeren.
7. Als het resultaat bevalt, voeg dan de lagen samen.
Sorry voor de Engelse termen maar op mijn Mac kan ik alleen een Engelse versie van PS-E draaien.
Algemene kleurzweem verwijdern in PS-E
1. maak een duplicaatlaag
2. open filter: Blur-average
3. Open niveau’s/levels bij ‘adjustments’, oftewel maak een nieuwe laag met ‘Levels’
4. Klik met de grijze pipet op een willekeurige plek in het bij 2 ontstane kleurvlak.
5. De-activeer de laag waarin de kleurzeem zit.
6. Bekijk de wijziging en zie het verschil door de levels-laag te activeren/de-activeren.
7. Als het resultaat bevalt, voeg dan de lagen samen.
Sorry voor de Engelse termen maar op mijn Mac kan ik alleen een Engelse versie van PS-E draaien.
Comment