Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto met nieuwe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste foto met nieuwe lens

Ik had een kleiner diafragma gekozen, bij deze foto.
    daar heb je een punt

en in dit geval lieten de lichtomstandigheden dat nog toe, hoewel de beweging van de hond ook niet onderschat mag worden denk ik

Comment

Re: Eerste foto met nieuwe lens

Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
      daar heb je een punt

en in dit geval lieten de lichtomstandigheden dat nog toe, hoewel de beweging van de hond ook niet onderschat mag worden denk ik
      Ik heb zo`n actie foto al eens eerder gemaakt tijdens de training.
      Misschien een volgende keer een kleinere diafragma en scherpstellen op het " Bijtmouwtje" en dan meerder foto`s achter elkaar nemen. Misschien proberen mee te pannen. (mee bewegen) met de actie .

P.s. had je de OS aanstaan of uitgeschakeld.

Dit soort actie foto`s doe ik zonder " OS" maar dat is misschien persoonlijk

Als politiehond op je afkomt rennen weet je niet wat voor een kracht daarvan uit gaat.
      Heb het zelf eens mogen ervaren WOW.
      Last edited by jessey; 18 juni 2012, 13:59.

Comment

Waarom kleinere opening? Om de betonplaten afsluiting en de bomen erachter ook even scherp te hebben als het eigenlijke onderwerp?
        De hond en de pakman staan ongeveer op dezelfde lijn, dus veel scherptediepte heb je eigenlijk niet nodig om beiden scherp op de foto te hebben.
        Anders zou het zijn wanneer je de pakman frontaal fotografeert, met de hond er net voor dus. Dan zal je effectief een iets kleinere opening moeten gebruiken wil je beiden scherp op de foto hebben.

Ik vind het jammer een objectief te gebruiken waar je een scherp onderwerp in combinatie met een mooie wazige achtergrond mee kan bereiken, en daar dan geen gebruik van te maken...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
        X