Wou het nog eens uitproberen nu met de Orchidee.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Orchidee
Collapse
X
-
-
Re: De Orchidee
Maak eens gebruik van complementaire kleuren wat betreft de achtergrond. Wit vind ik hier niet geslaagd.
Scherpte kan ook beter. Bij voledige scherpte zouden de nerven door de transparantie van de bloemblaadjes beter tot hun recht komen.
Belichting
Robby BBLast edited by robbydorine; 20 juni 2012, 08:05.Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
-
ha, ben je terug ? Nou ik moet zeggen dat ik deze in tegenlicht genomen heb. 't is waar van die nerven. Ik heb geprobeerd om alles scherper te krijgen maar dan kreeg ik ook die vervelende halo's.
Binnenkort heb ik mijn tussenringen. Dus hoop ik nog scherpere foto's te verkrijgen.
Zal eraan denken. aan die goede raadgevingen.
Comment
-
De compositie en de manier waarop de stengel (digitaal) afgesneden is spreken me zeker aan. Voor een tegenlichtopname vind ik ze ook goed.
Hou er rekening mee dat je met je tussenringen wel een pak dichterbij zult kunnen fotograferen, maar dat de scherptediepte dramatisch minder wordt. In ieder geval veel plezier met het experimenteren!
Luc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk berichtha, ben je terug ? Nou ik moet zeggen dat ik deze in tegenlicht genomen heb. 't is waar van die nerven. Ik heb geprobeerd om alles scherper te krijgen maar dan kreeg ik ook die vervelende halo's.
Binnenkort heb ik mijn tussenringen. Dus hoop ik nog scherpere foto's te verkrijgen.
Zal eraan denken. aan die goede raadgevingen.
Het is normaal dat je bij foto's met tegenlicht van die hallo's hebt al denk ik niet dat je dan mag spreken van hallo's maar eerder een breking van het licht, door de rand van de bloemen. Door de fijne structuur van de randen wordt dan het licht vesnippert.
Het is ongeveer het zelfde effekt dat je bekomt, wanneer je naar een sterk licht ziet met bijna dichtgeknepen ogen en de wimpers dan voor de verstrooing van het licht zorgt.
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtMaak eens gebruik van complementaire kleuren wat betreft de achtergrond. Wit vind ik hier niet geslaagd.
Scherpte kan ook beter. Bij voledige scherpte zouden de nerven door de transparantie van de bleomblaadjes beter tot hun recht komen.
Belichting
Robby BB
Groetjes
Comment
-
-
Hartelijk dank voor jullie goede raad. Ik zal eraan denken. Ik heb ze nog niet maar ze moeten normaal gezien deze week binnenkomen.
Dan een beetje experimenteren. Heb jullie commentaren op harde schijf bewaard om niet te vergeten en er terug naar te kunnen grijpen.
En dan komen hopelijk betere foto's.
Comment
Comment