Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Maak eens gebruik van complementaire kleuren wat betreft de achtergrond. Wit vind ik hier niet geslaagd.
Scherpte kan ook beter. Bij voledige scherpte zouden de nerven door de transparantie van de bloemblaadjes beter tot hun recht komen.
Belichting
Robby BB
ha, ben je terug ? Nou ik moet zeggen dat ik deze in tegenlicht genomen heb. 't is waar van die nerven. Ik heb geprobeerd om alles scherper te krijgen maar dan kreeg ik ook die vervelende halo's.
Binnenkort heb ik mijn tussenringen. Dus hoop ik nog scherpere foto's te verkrijgen.
Zal eraan denken. aan die goede raadgevingen.
De compositie en de manier waarop de stengel (digitaal) afgesneden is spreken me zeker aan. Voor een tegenlichtopname vind ik ze ook goed.
Hou er rekening mee dat je met je tussenringen wel een pak dichterbij zult kunnen fotograferen, maar dat de scherptediepte dramatisch minder wordt. In ieder geval veel plezier met het experimenteren!
Luc
ha, ben je terug ? Nou ik moet zeggen dat ik deze in tegenlicht genomen heb. 't is waar van die nerven. Ik heb geprobeerd om alles scherper te krijgen maar dan kreeg ik ook die vervelende halo's.
Binnenkort heb ik mijn tussenringen. Dus hoop ik nog scherpere foto's te verkrijgen.
Zal eraan denken. aan die goede raadgevingen.
Hou rekening dat je met tussenringen een groot verlies hebt aan licht.
Het is normaal dat je bij foto's met tegenlicht van die hallo's hebt al denk ik niet dat je dan mag spreken van hallo's maar eerder een breking van het licht, door de rand van de bloemen. Door de fijne structuur van de randen wordt dan het licht vesnippert.
Het is ongeveer het zelfde effekt dat je bekomt, wanneer je naar een sterk licht ziet met bijna dichtgeknepen ogen en de wimpers dan voor de verstrooing van het licht zorgt.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Maak eens gebruik van complementaire kleuren wat betreft de achtergrond. Wit vind ik hier niet geslaagd.
Scherpte kan ook beter. Bij voledige scherpte zouden de nerven door de transparantie van de bleomblaadjes beter tot hun recht komen.
Belichting
Robby BB
Ben het volledig eens met Robby, vooral ook met de achtergrondkleur.
Groetjes
Hartelijk dank voor jullie goede raad. Ik zal eraan denken. Ik heb ze nog niet maar ze moeten normaal gezien deze week binnenkomen.
Dan een beetje experimenteren. Heb jullie commentaren op harde schijf bewaard om niet te vergeten en er terug naar te kunnen grijpen.
En dan komen hopelijk betere foto's.
Comment