Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik zou er ook niks aan wijzigen. Die ruis hoort, zoals hiervoor reeds gemeld, gewoon bij de foto. Heeft denk ik te maken met de G11, ik zeg wel denk ik, omdat ik met m'n G10 ook meer ruis heb. Corrigeer me maar als ik verkeerd ben.
Groetjes
er mag voor mij zelfs nog wat meer ruis in de foto, plaatje vraagt er gewoon om.
Ik heb nog eens wat geexperimenteerd met het toepassen van speciale effecten met mijn
nieuw verworden programma 'DxO Filmpack 3'. Ik heb gekozen voor een analoge
benadering met een kleurenfilm van 1600 ISO (en nog wat kleine bijstellingen).
'k ben eens weg en weer gesprongen van tablad naar tablad (de beste manier om te vergelijken)
en ik twijfel hoor
maar
m'n voorkeur gaat toch een beetje uit naar je update
Na wat getwijfeld te hebben ga ik toch voor de eerste. De meer onderdrukte kleuren van de tweede passen wel goed bij het onderwerp, maar je verliest te veel diepte naar mijn gevoel. Om het cru te stellen: de update is mooi, oud behangpapier, terwijl de eerste een mooie foto met karakter is.
Luc
Last edited by LucFT; 31 mei 2012, 18:24.
Reden: correctie tikfoutje
vind ze beide mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar de 2de, ik hou gewoon van die analoge look, zeker bij dit soort foto's, maar das natuurlijk weer persoonlijke smaak.
Ik heb beide foto's meermaals met elkaar vergeleken. Bij de update wordt volgens mij nog meer nadruk gelegd op het oud en versleten zijn (dankzij ruis). Zo komt het bij mij over.
Al vind ik de eerste ook nog erg mooi toch gaat mijn voorkeur naar je update omwille van die nadruk het is voor mij het ietjes meer. Ze komen ook zachter over.
Na wat getwijfeld te hebben ga ik toch voor de eerste. De meer onderdrukte kleuren van
de tweede passen wel goed bij het onderwerp, maar je verliest te veel diepte naar mijn
gevoel. Om het cru te stellen: de update is mooi, oud behangpapier, terwijl de eerste
een mooie foto met karakter is.
Luc
vind ze beide mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar de 2de, ik hou gewoon van die
analoge look, zeker bij dit soort foto's, maar das natuurlijk weer persoonlijke smaak.
knappe bewerking plaatwerker
Oorspronkelijk geplaatst door DabbertjedabBekijk bericht
Voor mij komt dit nu puur op smaak aan. Beide vind ik goed en mooi!
Uit het totaal van reacties heb ik deze gekozen. Ze geven goed aan voor mij dat ik geen
update meer moet plaatsen als een eerste foto al goed is. Het brengt alleen maar
verwarring (ook bij mij want ik vind ze beide goed te smaken).
Alle commentatoren bedankt voor hun bijdrage en ook de kijkers voor hun
belangstelling.
Comment