Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crazy ducks nr 4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crazy ducks nr 4

foto 10 : Zoals alle kleine eendjes moeten ze hun eerste zwempasjes in de de grote koninginnevijver krijgen. Stoere Bink roept ze op. 'In het gelid' schreeuwt hij de eendjes gaan netjes naast elkaar staan, want dat hebben ze al geleerd, niets gaat boven discipline, vindt Stoere Bink. 'Vandaag is het de grote dag. Jullie mogen voor de eerste keer naar de grote vijver.' ' Hoera" kwekkeren ze door elkaar. "Stilte !"

foto 11 : De weg is lang heel lang. Maar dapper volgen ze Stoere Bink. Alleen Eend die blijft wat achter. Tot ongenoegen van Stoere Bink. 'Zie je nu, hij is anders, Wat zal dat wel worden ?' zuchtte hij. 'Maar...' bedenkt hij plots ' hij is mijn zoon.'

foto 12 : nu nog over de brug. 'Verdorrie.... Eend zit te praten met een bijtje.Hij is zijn les vergeten. nl. De eenden spreken alleen met eenden, en deze regel is voor de veiligheid van alle eenden, ik zal hem eens flink onder handen moeten nemen"
    Wat zal dat wel worden' denkt Stoere Bink.
    'Maar ja, hij is nu eenmaal anders, toch is hij mijn zoon.'

Re: Crazy ducks nr 4

Mooi kinderverhaaltje al mis ik de plons in de vijver.
    Foto 2 Ik begin met deze foto omdat dit ook te maken heeft met de twee andere.
    Ik vind dit de beste van de drie door zijn eenvoud, iets wat zeer belangrijk is in een kinderverhaaltje. Het valt hier op dat de eentjes er zijn opgeplakt, maar het is zo over the top dat dat het kan voor mij. Daarentegen in foto 2 valt het ook op dat ze geplakt zijn, zijn maar door al de rest dat er te zien is wordt het storend. Vooral de blaadjes die over de eendjes zijn geplaatst. In foto 3 lijken de eendjes over de trap te zweven en vind ik de waas links enorm storend.
    De tekst over het eendje dat met het bijtje niet mag praten, wegens de veiligheid van de eendjes, vindt ik ook niet geschikt voor een kinderverhaaltje omdat je hier de kinderen het gevoel geeft dat er tussen bepaalde groepen geen kontact mag zijn.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Bedankt Robbydorine voor de uitleg. Nou ja, ik ben aan het zoeken hoe ik dat voor het beste kan regelen dat zweverig gedoe van die eendjes. Bij foto 1 plaatste ik inderdaad een paar blaadjes om het zweverige tegen te gaan, ze vallen inderdaad op, maar in mijn verdere ontwikkelingen ga je zien dat ik ze donkerder ga maken.
      Het verhaal dat eendjes niet met andere dieren mogen praten is inderdaad op eerste gezicht eigenaardig. Maar vergeet niet dat de vos een eendehater is, de kat en hond idem... zelfs de mens kan deel uitmaken van die eendehater (hier als jager). Dat komt in een van mijn hoofdstukken ook voor. Vandaar dat uitdrukkelijk verbod voor de eendjes. Denk even aan roodkapje die mocht toch ook niet met de wolf praten ?
      Maar verder in het verhaal nl het volgende is ze gaan vliegen naar de maan. Nou daar gaan ze inzien dat het ook nuttig kan zijn, met anderen in contact te komen, daar kan ook hulp uit voortvloeien en niet altijd gevaar.
      Kinderen moeten ook voorzichtig zijn op straat. Ze moeten toch ook niet met iedereen die ze tegenkomen zomaar mee ?
      Als je aan rascisme dacht is het niet helemaal juist. Deze eendjes komen met alle eendjes over heel de wereld in contact, want het is een familie met 1 koningin en 1 oudste. Ze hebben wel staatshoofden in elke poel. ... Maar het verhaal crazy ducks is slechts in het begin. Ook de platen.

Maar ik vind het wel fijn hoor dat je dat aanhaalt. Ik had het al eerder verwacht.

De eendjes die een plons maken komt nog. Maar nu wou ik even voor de afwisseling Astro die verloren is maken.

Comment

je amuseert je, hé

maar 't is niet mijn smaak.
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

je amuseert je, hé
          Oefenen met fotoshop is een heel erge leuke bezigheid. En dat verhaal crazy ducks, leent me ertoe en plaatst me voor een heleboel problemen. Bovendien krijgt mijn fantasie ook een uitlaatklap (met die eenden kan ik de gekste dingen verzinnen (een paar vrienden helpen me aan het materiaal), het zal wel nooit een boek worden hoor , tenzij een leuke ontwikkelingsboek).

Ik weet niet of je het gezien heb maar hier bij foto 12 : begon ik met de schaduw te plaatsen. Al moet ik denk ik ze zwart en niet grijs maken.

Comment

Grijze schaduw vindt ik niet mooie hoor loeky maar waarom maak je geen gebruik van slagschaduw optie in PS.

Als ik niet aan het werk / fotograferen / dan ben ik wel bezig met PS.
            En probeer ik af en toe een out of bound foto te creeren.
            Soms probeer je wat uit en dan komt de creatieve kant naar boven drijven en vergeet je de tijd.
            Last edited by jessey; 6 mei 2012, 10:10.

Comment

Grijze schaduw vindt ik niet mooie hoor loeky maar waarom maak je geen gebruik van slagschaduw optie in PS.
              Ik ook nog niet , maar waar vind ik dat die slagschaduw Jessey ? Vergeet niet ik werk met Elements niet met CS5.

af en toe een out of bound foto te creeren
              Ja, en die vind ik erg mooi. 't is eens iets anders, het vraagt wel veel werk he !

Naarmate ik met die gekke eendjes werk, moet ik ook zeggen dat elk eendje nu meer en meer aandacht en werk vraagt. Maar dat vind ik niet zo erg. Het is immers geen must.
              Ik wil er toe komen om ze haast zo te transformeren dat ik een BD met hen kan maken (een soort Donald Duck, zie je). Mijn ogen zou ik willen aanpassen, de vleugels moeten loskomen en ik wil er zelfs soepel beweegbare pootjes aan kleven. Deze eendjes lenen zich hieraan toe, denk ik. Maar daar zullen denk ik nog een paar jaartjes overgaan of misschien slaag ik er zelfs niet in. Dat moet ik erbij nemen. Maar ik zal zoeken en zoeken totdat ik iets acceptabel maak.

Robbydorine heeft al een heel interessante opmerking gemaakt i.v.m. dat zweven. Daar wil ik ook zo snel mogelijk een oplossing voor vinden. Marie Currie vond ook niet onmiddellijk de radium en polonium uit, nietwaar ?
              Last edited by Loeky; 6 mei 2012, 15:05.

Comment

Laag instellingen
                Voorbeeld

voorbeeld1

Zal thuis eens even kijken of ik wat meer vindt
                Met welke versie werk je dan kan ik gerichter zoeken

Voor PS/Elements dropschaduw

Heb je een icoontje Fx klik hier dan op
                Last edited by jessey; 7 mei 2012, 09:32.

Comment

Ik werk met versie Elements 10. Althans bedankt voor de hulp. Ik heb zopas een photoshop tijdschrift gevonden waar ze spreken over het maken van schaduwbeelden. Ik zal dat ook even doornemen. Voor mijn volgend werk he. Dit verhaal was al een poosje af. Ik had het eerst afgewerkt voor ik het poste.

Comment

Ik volg het verhaal omdat ik het een leuk initatief vind en erg creatief

Vriendelijk groet ,
                    Jessey

Comment

Working...
                    X