Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lieverdje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lieverdje

Een kleintje in de studio :

Ik weet dat het doek vooraan gekreukt is, maar mij stoort dat niet.

Wat denken jullie?

Heb nog een vraagje ook :
    Zou je met gebruik van een witte achtergronddoek ook een soort grijze achtergrond kunnen krijgen? Met een bepaalde belichtingsopstelling? Of zou dat echt een grijze doek zijn?
    Zie vb.

[Mod-LesC]Enkel als het om eigen werk gaat, mag je de foto zichtbaar tonen. Omdat ik daaraan twijfel, heb ik alvast dit "voorbeeld" achter een linkje geplaatst.[/Mod]

Bedankt !!!!
    Last edited by LesC; 20 april 2012, 11:07.

Re: Lieverdje

Hannah wordt groot ondertussen

Het gekreukte doek stoort niet, het kleedje dat er nogal gelukkig bij ligt, wel, maar dat heb je met die kleine kindjes niet altijd in de hand.
    Jammer toch dat ze niet naar de lens kijkt. En een haarlichtje zou het helemaal af maken zodat ze wat beter loskomt van je zwarte achtergrond.

Wit krijg je makkelijk grijs. Gewoon zorgen dat je achtergrond niet mee belicht is. Het wordt makkelijkst als je wat afstand houdt tussen achtergrond en model. Let wel op dat je dit met een witte achtergronddoek dan ook wel alle kreuken en plooien zult zien. Dan ben je beter af met papier.
    Je kunt een witte achtergrond in principe zelfs zwart krijgen.
    De foto die je postte heb jij niet genomen vermoed ik, zet je dan best achter een linkje.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Prachtige foto tot dat ik de voetjes zag. Ik vind toch dat die er voledig moeten opstaan.
      Voor de rest. Je mag hier de bijdrage van het modelletje, voor het slagen van uw foto niet onderschatten. De expresie maakt voor mij de foto. Je kunt niet zeggen dat de foto één van de vele duizende is. In tegenstelling tot wat Nena zij vind ik, het niet kijken naar de lens, wel een meerwaarde voor de foto.
      Het mag eens iets anders zijn dan zo'n schattig, lachend portretje van een kindje dat later op de dag het bloed van onder uw nagels haalt
      Je moet wel opassen dat je in de ogen niet teveel lichtjes krijgt van de verschillende belichtingen.
      Door de voetjes zou ik zeggen de beentjes wegcroppen en dan in de breete aanpassen
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Kindjes fotograferen is heel plezant maar je moet er veel geduld mee hebben.
        Voor mij is het een goed begin.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

toch wel een heel mooie hoor
          (voorafgaande opmerkingen in achting genomen)
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
          X