Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Urk

.
    Standbeeld van een vissersvrouw die nog eenmaal omkijkt naar de zee, vanwaar haar geliefde had moeten komen.
    Rond het standbeeld bevinden zich 33 marmeren platen met de namen van de Urker vissers die in zee zijn verdronken.

.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Re: Urk

Mooi weergegeven deze Urker vrouw. Mooie kleuren en scherp. Contouren van het gezicht steken mooi af tegen de witte wolk, maarrrrrrr ik zie precies een licht raster in alle lichtere delen van de hemel/wolken..... !?!?!
    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      maarrrrrrr ik zie precies een licht raster in alle lichtere delen van de hemel/wolken..... !?!?!
      Groetjes
      Aangezien er geen domme vragen zijn: als het zo is, want ik zie het niet, waar zou dat vandaan kunnen komen?
      Is niks aan geprutst. Heb al meerdere keren zulke opmerkingen gezien en zelf ook gehad. Iemand?
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Aangezien er geen domme vragen zijn: als het zo is, want ik zie het niet, waar zou dat vandaan kunnen komen?
        Is niks aan geprutst. Heb al meerdere keren zulke opmerkingen gezien en zelf ook gehad. Iemand?
        Op mijn scherm is het heel duidelijk, en ik zie dergelijke rasters niet op andere foto's, ben dus ook benieuwd of er nog zijn die het zien . Is niet negatief bedoeld hoor, ik schrijf enkel wat ik hier zie .

Om het te verduidelijken zet ik hier ook eens een uitsnede die ik wat verdonkerd heb, als ik terug moet verwijderen zeg je het maar.

Groetjes
        Last edited by Guest17; 18 april 2012, 22:08.

Comment

Misschien ligt het aan mijn ogen maar ik zie ook geen raster hoor.
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

ik wil me hier toch zekers niet tussen moeien, maar als je de foto vergroot met ctrl + dan krijg je een raster te zien in de wolk

verder een mooi beeld

Johan
            kijk door de zoeker en je ziet het terug.
            Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JULIENBELG Bekijk bericht
              ik wil me hier toch zekers niet tussen moeien, maar als je de foto vergroot met ctrl + dan krijg je een raster te zien in de wolk

verder een mooi beeld

Johan
              Da's heel vreemd, ik heb net tot het max. vergroot (1000%) en zie nog steeds geen raster.
              De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Bij gewoon vergroten op mijn Mac (Ctrl en muis-aai) zie ik het niet.
                Bij download en bekijken in PS-E) zie ik het wel bij vergroten.
                Het is wel een gebied waarin de RGB-waarden allemaal op 255 uitkomen (uitgebrand).

Ik hoop dat deze bevinding bijdraagt aan de oplossing.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Ctrl + en ik zie het ook (maar veel minder hard dan bij Djivan).
                  Zou het echt aan de foto's liggen dat raster of aan onze beeldschermen?
                  Omdat er blijkbaar vele varianten zijn (in hard of zacht) ?
                  Heb het toch ook al een paar keer gezien, eerlijk gezegd hier nadat ik er opmerkzaam op gemaakt werd )
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                    Ctrl + en ik zie het ook (maar veel minder hard dan bij Djivan).
                    Zou het echt aan de foto's liggen dat raster of aan onze beeldschermen?
                    Omdat er blijkbaar vele varianten zijn (in hard of zacht) ?
                    Heb het toch ook al een paar keer gezien, eerlijk gezegd hier nadat ik er opmerkzaam op gemaakt werd )
                    Attentie : ik heb er wel bijgezet dat ik het geheel donkerder gemaakt heb, om het nog beter zichtbaar te maken !! Maar zelfs zonder donkerder te maken zag ik het ook.
                    Ben toch al blij dat mijn 'oude' ogen blijkbaar nog OK zijn
                    Groetjes

Comment

Mooie foto.

Comment

Attentie : ik heb er wel bijgezet dat ik het geheel donkerder gemaakt heb, om het nog beter zichtbaar te maken !! Maar zelfs zonder donkerder te maken zag ik het ook.
                        Ben toch al blij dat mijn 'oude' ogen blijkbaar nog OK zijn
                        Groetjes
                        Hier met bril, en had zelfs slecht gelezen
                        mvg Bruno D.G.
                        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Op mijn scherm is het heel duidelijk, en ik zie dergelijke rasters niet op andere foto's, ben dus ook benieuwd of er nog zijn die het zien . Is niet negatief bedoeld hoor, ik schrijf enkel wat ik hier zie .

Om het te verduidelijken zet ik hier ook eens een uitsnede die ik wat verdonkerd heb, als ik terug moet verwijderen zeg je het maar.

Groetjes
                          Bedankt om te melden. Zelfde procedure ook eens gedaan, zeer opvallend. Zeker niet weghalen. Dit is een gelegenheid voor andere mensen om dit ook vast te stellen en niet in hetzelfde straatje te verdwalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Bij gewoon vergroten op mijn Mac (Ctrl en muis-aai) zie ik het niet.
                            Bij download en bekijken in PS-E) zie ik het wel bij vergroten.
                            Het is wel een gebied waarin de RGB-waarden allemaal op 255 uitkomen (uitgebrand).

Ik hoop dat deze bevinding bijdraagt aan de oplossing.
                            Inderdaad, 255 heeft de overmacht. Zal er voortaan op letten.
                            Hollandse lucht hé.

Comment

... Hollandse lucht hé.
                              Oh, wat kan jij vals zijn.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                              X