Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urk

Wat het raster betreft kun je met deze link iets doen. Er wordt geen oplossing gegeven maar meschien kan het je op weg brengen.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Het is wel een gebied waarin de RGB-waarden allemaal op 255 uitkomen (uitgebrand).
      Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
      Inderdaad, 255 heeft de overmacht. Zal er voortaan op letten.
      Hollandse lucht hé.
      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Oh, wat kan jij vals zijn.
      Het is maar hoe je het bekijkt.
      Waarden: 255.
      255 is fotografisch uitgebrand.
      255 is ook 100 % wit. ( alhoewel zuiver wit in de praktijk niet bestaat ) ( Wikipedia )
      Wit wordt over het algemeen gezien als de kleur van de reinheid en zuiverheid.
      Dus Hollandse lucht is goed.

OT: De ganse procedure nog eens overgedaan, en wat blijkt, bij het verkleinen met de " BD "-sizer naar 900 pixels is er niets aan de hand, maar als men een naverscherping van 10% toepast ( wordt hier meermaals aangeraden ) verschijnt het raster.
      Waarschijnlijk hier wel geaccentueerd door de zuivere lucht.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Daarom heb ik mijn kleurenpipetten ook afgeregeld
        Je kunt dubbelklikken op de pipet

zwartpipet R= 20 G= 20 B= 20
        Grijspipet R=128 G= 128 B= 128
        Witpipet R=243 G= 243 B=243

Comment

beeld staat er goed op.
          jammer dat je niet wat van het water (ijsselmeer) hebt meegenomen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En gelijk een goede monitortest. Als je het niet ziet : Monitor kalibreren/afstellen, of een andere(lees betere)kopen.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

goeie foto
              maar hier ook tot 1000% vergroot
              maar nix te zien (en toch geen slechte monitor)
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Hier geen raster te zien in de originele, wel in die van Djivan en daar is het heel duidelijk.
                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                https://500px.com/marnix_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  jammer dat je niet wat van het water (ijsselmeer) hebt meegenomen.
                  grt,bouk.
                  Heb ik gedaan Bouk. Staat in een bokaal hier op mijn terras.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    goeie foto
                    maar hier ook tot 1000% vergroot
                    maar nix te zien (en toch geen slechte monitor)
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                    Hier geen raster te zien in de originele, wel in die van Djivan en daar is het heel duidelijk.
                    Als jullie overtuigd zijn een goede monitor te hebben (en wie ben ik om daar aan te twijfelen), dan is het hoog tijd om hem eens deftig af te stellen zeker . Komt ook jullie eigen foto's ten goede.
                    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Als jullie overtuigd zijn een goede monitor te hebben (en wie ben ik om daar aan te twijfelen), dan is het hoog tijd om hem eens deftig af te stellen zeker . Komt ook jullie eigen foto's ten goede.
                      Groetjes
                      Heb jij dan selectief dat witte stuk alleen donkerder gemaakt?

Dat een monitor niet goed afgesteld is, dat kan, maar als je alle foto's op hetzelfde scherm ziet, dan zou die factor toch moeten wegvallen en zou je het bij elke foto toch even slecht moeten zien, ttz:

- Ik zie het niet op de originele foto (ook niet vergroot).
                      - Ik zie het overduidelijk in jouw foto.
                      - Ik probeer het zelf uit op de originele foto, maar ik moet zo erg gaan verdonkeren in PS om het raster in dezelfde mate te zien als jouw foto (die van Djivan voor de goede orde) dat de vrouw volledig zwart ziet en de lucht donkerblauw is. Ik heb met een gelijkaardige uitsnede gewerkt om goed te kunnen vergelijken.

Of maak ik ergens een denkfout?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                        Heb jij dan selectief dat witte stuk alleen donkerder gemaakt?

Dat een monitor niet goed afgesteld is, dat kan, maar als je alle foto's op hetzelfde scherm ziet, dan zou die factor toch moeten wegvallen en zou je het bij elke foto toch even slecht moeten zien, ttz:

- Ik zie het niet op de originele foto (ook niet vergroot).
                        - Ik zie het overduidelijk in jouw foto.
                        - Ik probeer het zelf uit op de originele foto, maar ik moet zo erg gaan verdonkeren in PS om het raster in dezelfde mate te zien als jouw foto (die van Djivan voor de goede orde) dat de vrouw volledig zwart ziet en de lucht donkerblauw is. Ik heb met een gelijkaardige uitsnede gewerkt om goed te kunnen vergelijken.

Of maak ik ergens een denkfout?
                        Ik heb gewoon een uitsnede gemaakt en deze volledig iets donkerder gemaakt, dus niet alleen het raster en zoals je ziet heeft het beeld zelf nog bijna de identieke kleur als in het origineel. Meer heb ik echt niet gedaan.
                        Groetjes

Comment

Zo zie ik het raster ook niet maar als ik wat verdonker dan komt het tevoorschijn.
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

Comment

Edit: ok, mijn theorie klopt niet meer.
                            Ik probeer het nog eens opnieuw te doen in PS en nu is het raster al wel veel sneller zichtbaar. Vermoedelijk heb ik de eerste keer iets misgedaan .
                            Last edited by Tink; 19 april 2012, 17:06.

Comment

Ik denk toch een denkfout.
                              Mijns inziens komt het omdat niet iedereen alle wit-gradaties goed heeft afgesteld.
                              Als je TE licht staat zie je het niet, en als je goed afgesteld staat,(of te donker) zie je het wel.
                              Voor de duidelijkheid : Ik zie het in beide gevallen.(origineel en crop)
                              Groeten,
                              Johan
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Groetjes
                                Hier ook op het origineel te zien op mijn laptopscherm (wel zwakjes zichtbaar). Ogen dus ook nog tip top
                                Beeld op zich ook mooi.

Grtz,
                                Kurt

Comment

Working...
                                X