Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste vogeltje dit jaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste vogeltje dit jaar



    Opmerkingen ? Ik heb deze getrokken met mijn nieuwe 70-300. Werkt wel goed vind ik!

    Exif:
    Nikon D5100
    Tamron 70-300

    ISO: 500
    F: 5,6
    1/640ste

    Last edited by k3ts; 7 april 2012, 14:28.
    Shuttercount.be - See, share and enjoy!

  • #2
    Re: Eerste vogeltje dit jaar

    Vogeltje heeft zich op een mooie diagonale lijn geposeerd.
    spijtig van de donkere lijn in het oog.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste vogeltje dit jaar

      Bedankt, en jah idd, spijtig van het oog
      Shuttercount.be - See, share and enjoy!

      Comment


      • #4
        Re: Eerste vogeltje dit jaar

        Oorspronkelijk geplaatst door k3ts Bekijk bericht
        ......

        Opmerkingen ?
        Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
        - Camera Model
        - Lens
        - Sluitertijd
        - Diafragma
        - ISO waarde
        - Belichtingscompensatie

        De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eerste vogeltje dit jaar

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
          - Camera Model
          - Lens
          - Sluitertijd
          - Diafragma
          - ISO waarde
          - Belichtingscompensatie

          De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
          grt,bouk.
          Oja was ik grats vergeten toen ik de foto poste. Heb het er even bij geplaatst
          Shuttercount.be - See, share and enjoy!

          Comment


          • #6
            Re: Eerste vogeltje dit jaar

            Bumpje
            Shuttercount.be - See, share and enjoy!

            Comment


            • #7
              Re: Eerste vogeltje dit jaar

              mooi,

              Comment


              • #8
                Re: Eerste vogeltje dit jaar

                Voor mijn gevoel mist deze toch wat scherpte of kan het komen door het niet toepassen van
                lichte na-verscherping na het verkleinen?
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste vogeltje dit jaar

                  Het is niet slecht, deze foto, en ik meen dat je er een beetje mee moet "foefelen" om hem beter te maken. Een klein lichtpuntje in het oogje en 't wordt al veel beter. Het vogeltje zit in het donker, en dat maakt dat er geen licht in het oogje te zien is. Probeer altijd, tenzij je bewust wil afwijken, als je vogeltjes gaat fotograferen, met het licht mee te fotograferen.

                  Je exif toont aan dat je volopen fotografeerde, en dan nog op 300mm vermoedelijk. Een klein beetje diafragmeren, wat hier makkelijk kan, zal het geheel al scherper maken, als het geen te grote crop is natuurlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste vogeltje dit jaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                    Het is niet slecht, deze foto, en ik meen dat je er een beetje mee moet "foefelen" om hem beter te maken. Een klein lichtpuntje in het oogje en 't wordt al veel beter. Het vogeltje zit in het donker, en dat maakt dat er geen licht in het oogje te zien is. Probeer altijd, tenzij je bewust wil afwijken, als je vogeltjes gaat fotograferen, met het licht mee te fotograferen.

                    Je exif toont aan dat je volopen fotografeerde, en dan nog op 300mm vermoedelijk. Een klein beetje diafragmeren, wat hier makkelijk kan, zal het geheel al scherper maken, als het geen te grote crop is natuurlijk.
                    Bedankt voor de tips! Hier ben ik echt wat mee, verder was deze foto geen crop omdat hij op 300 mm getrokken was terwijl de vogel opeens plots boven me in de buurt kwam zitten (had ik toch geluk )
                    Shuttercount.be - See, share and enjoy!

                    Comment

                    Working...
                    X