Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Oja was ik grats vergeten toen ik de foto poste. Heb het er even bij geplaatst
Het is niet slecht, deze foto, en ik meen dat je er een beetje mee moet "foefelen" om hem beter te maken. Een klein lichtpuntje in het oogje en 't wordt al veel beter. Het vogeltje zit in het donker, en dat maakt dat er geen licht in het oogje te zien is. Probeer altijd, tenzij je bewust wil afwijken, als je vogeltjes gaat fotograferen, met het licht mee te fotograferen.
Je exif toont aan dat je volopen fotografeerde, en dan nog op 300mm vermoedelijk. Een klein beetje diafragmeren, wat hier makkelijk kan, zal het geheel al scherper maken, als het geen te grote crop is natuurlijk.
Het is niet slecht, deze foto, en ik meen dat je er een beetje mee moet "foefelen" om hem beter te maken. Een klein lichtpuntje in het oogje en 't wordt al veel beter. Het vogeltje zit in het donker, en dat maakt dat er geen licht in het oogje te zien is. Probeer altijd, tenzij je bewust wil afwijken, als je vogeltjes gaat fotograferen, met het licht mee te fotograferen.
Je exif toont aan dat je volopen fotografeerde, en dan nog op 300mm vermoedelijk. Een klein beetje diafragmeren, wat hier makkelijk kan, zal het geheel al scherper maken, als het geen te grote crop is natuurlijk.
Bedankt voor de tips! Hier ben ik echt wat mee, verder was deze foto geen crop omdat hij op 300 mm getrokken was terwijl de vogel opeens plots boven me in de buurt kwam zitten (had ik toch geluk )
Comment