Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blikvanger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blikvanger

.
    .

.
    .
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Re: Blikvanger

De titel is beter dan de foto, maar fake blijft fake.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      ... maar fake blijft fake.

Hoe een banale foto over fietsen plots interessant wordt.
      Blikvanger met twee betekenissen.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Leuk in beeld gebracht

Comment

Ha, dat is een goeie. Titel en foto, Goed gezien. Er staat teveel op naar mijn mening. Ik zou croppen zodanig dat alleen het wiel met blik zichtbaar blijft. De rest moet de toeschouwer maar bedenken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Ha, dat is een goeie. Titel en foto, Goed gezien. Er staat teveel op naar mijn mening. Ik zou croppen zodanig dat alleen het wiel met blik zichtbaar blijft. De rest moet de toeschouwer maar bedenken.
            Ben het hier wel mee eens met de voorgestelde crop

Comment

Leuk beeld en mooi in beeld gebracht, Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

Comment

Titel past zeer goed bij de foto. Mooi opgemerkt.
                EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
                  Titel past zeer goed bij de foto. Mooi opgemerkt.
                  Correctie, titel was er eerst, de foto werd geconstrueerd. Mijn 'fake' is gebaseerd op het bijplakken van een aantal blikjes.

Comment

titel was er eerst, de foto werd geconstrueerd
                    Wat maakt dat uit. Er is altijd iemand die als eerste op dat idee komt en je moet erop komen en het ook zien. Dan pas kan de foto plaats vinden. Het blijft toch dat de titel en onderwerp goed bij elkaar passen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Wat maakt dat uit. Er is altijd iemand die als eerste op dat idee komt en je moet erop komen en het ook zien. Dan pas kan de foto plaats vinden. Het blijft toch dat de titel en onderwerp goed bij elkaar passen ?
                      Yep tot je merkt dat het perspectief niet klopt, een persoon in beeld geen benen heeft, het Escher effect in realiteit zogenaamd gefotografeerd werd, de UFO's wel degelijk geland zijn, en dan houd het voor mij op.
                      Maar je mag van gerust in sprookjes geloven hoor, noem het ouderwets geef het gelijk welke naam.
                      Ik blijf in de veronderstelling dat ik mag schrijven dat fake niet aan mij besteed is.

Comment

Tja, het is "digitale" fotografie he Zappa
                        Vroeger op de fotoclubavonden kon je met de dia'tjes niet veel anders dan laten zien wat er uit je lens kwam. Nu kan je spelen en toveren.

Deze foto met de blikjes heeft misschien een leuk idee, maar als foto boeit hij mij niet zo.
                        Als je dan toch bezig bent met iets speciaals, maak die foto dan ook "af". Aan deze mankeert vanalles wat we voor een beginner nog over het hoofd zullen zien, maar Plaatwerker zou beter moeten weten is mijn gedacht. Zoveel kritiek geven op andere mensen hun foto's, maar dan zelf zoiets middelmatigs tonen ???
                        Of er nu blikjes bijgeplakt zijn interesseert me niet zo, het is het geheel dat telt.
                        Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Je kunt dingen blijven opmerken maar het is wel een orgineel idee dus gewoon

Comment

maak die foto dan ook "af"
                            Nou en wat is er volgens jou niet af ? Wat ik voorstelde is gewoonweg een voorstel. Want Plaatwerker kan evengoed in het idee hebben om ons te tonen hoe de straat eruit ziet, hoe slordig de mensen met hun fiets omgaan enz.... Dan is mijn opmerking niet geldig en zelfs overbodig en toch blijft de titel zijn doel bereiken. Het was steeds een blikvanger.
                            Wat is volgens jou een volmaakt plaatje ? Onderschat Plaatwerker niet.
                            Ik blijf erbij we streven naar volmaaktheid, maar die bereiken we nooit, dat zou zelfs niet leuk zijn, maar we overtreffen onszelf en dat brengt voldoening.

Comment

Verassend dat die fietsen daar nog liggen met een nogal aflopende stoep. Waarschijnlijk met een slot ergens aan vastgemaakt tegen diefstal.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Working...
                              X