Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Hey, was idd met een preset gedaan waarbij de kleuren wat feller kwamen, maar de schuiver van "detail" helemaal openstond. Die heb ik nu even naar beneden gedraaid, zodat die lichthalo's wat verminderen. Poging 2 is aan de eerste post toegevoegd.
Het betreft hier 8 opnames die zijn samengevoegd, maar echt zeer scherp wordt het niet, daarvoor was er misschien wat te veel wind die het riet wat te drastisch over en weer deed waaien.
Of anders eens met minder opnames proberen en enkel de uitersten samen te smelten? Maar ik begin er wat voor te vrezen...
Bij wind kan je nooit goeie resultaten krijgen, de software probeert alles uit te lijnen, maar op de duur verschillen alle ijkpunten. HDR staat voor High Dynamic Range, dus het lichtbereik van je fototoestel wordt uitgebreid, niet de scherpstelling.
Last edited by Zappa; 30 maart 2012, 18:09.
Reden: typfouten again
Ja, er komt idd niets meerwaarde uit de HDR op deze moment. Ik wou het maar eens proberen aangezien we dat onderdeel net behandeld hadden in de cursus fotografie. Niet echt optimaal dus.
Ik zal de normaal belichte RAW ervan uitnemen en eens proberen daar iets degelijks uit te krijgen...
Alvast zeer hartelijk bedankt voor de feedback, hiermee kom ik alvast een eind verder.
Ja, er komt idd niets meerwaarde uit de HDR op deze moment. Ik wou het maar eens proberen aangezien we dat onderdeel net behandeld hadden in de cursus fotografie. Niet echt optimaal dus.
Ik zal de normaal belichte RAW ervan uitnemen en eens proberen daar iets degelijks uit te krijgen...
Alvast zeer hartelijk bedankt voor de feedback, hiermee kom ik alvast een eind verder.
Ik denk ook dat je er goed aan doet van de originele te vertrekken en daar iets mooi probeert van te maken. Verdergaan met die HDR en je komt waarschijnlijk van de regen in de drop, dat zie je nu reeds met je update. Maar goed dat je het tenminste probeert, zo leren we het hé .
Groetjes
Comment