Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang in HDR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonsondergang in HDR

Eerste poging om eens iets in HDR te fotograferen. Ja of nee ?

Aanpassingen:

Model NIKON D3100
    ISO 100
    Belichting 1/500 sec.
    Diafragma 8.0
    Last edited by Elmir; 30 maart 2012, 17:32.

Re: Zonsondergang in HDR

Oorspronkelijk geplaatst door Elmir Bekijk bericht
    Eerste poging om eens iets in HDR te fotograferen.
    Fotograferen in HDR??
    Achter welk knopje zit dat??
    Niet dat ik het direct wil weten want het resultaat voldoet naar mijn gevoel niet.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

kijk eens naar radius of bereik schuifjes die staat veel te hoog, nu heb je halo rond de boomtoppen laten we die eerst eens aanpakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Fotograferen in HDR??
        Achter welk knopje zit dat??
        Niet dat ik het direct wil weten want het resultaat voldoet naar mijn gevoel niet.
        Dacht dat pentax of olympus dit wel kunnen

Sent from my HTC using Tapatalk

Comment

Inderdaad OVERAL halo's, zelfs rond het riet op de voorgrond. Zo veel dat het niet meer mooi is.
          Groetjes

Comment

Volg voorgangers,
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Inderdaad OVERAL halo's, zelfs rond het riet op de voorgrond. Zo veel dat het niet meer mooi is.
              Groetjes
              helemaal mee eens als hij de halo`s op de achtergrond aanpakt verdwijnen ze ook op de voorgrond

Comment

Hey, was idd met een preset gedaan waarbij de kleuren wat feller kwamen, maar de schuiver van "detail" helemaal openstond. Die heb ik nu even naar beneden gedraaid, zodat die lichthalo's wat verminderen. Poging 2 is aan de eerste post toegevoegd.

Comment

update is knap
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    update is knap
                    sorry, update is nog wazig, de HDR software is er niet in geslaagd om de foto's (als er al verschillende opnames geweest zijn) te aligneren.

Comment

Ja, tzijn hier de eerste pogingen...

Het betreft hier 8 opnames die zijn samengevoegd, maar echt zeer scherp wordt het niet, daarvoor was er misschien wat te veel wind die het riet wat te drastisch over en weer deed waaien.

Of anders eens met minder opnames proberen en enkel de uitersten samen te smelten? Maar ik begin er wat voor te vrezen...

Comment

Bij wind kan je nooit goeie resultaten krijgen, de software probeert alles uit te lijnen, maar op de duur verschillen alle ijkpunten. HDR staat voor High Dynamic Range, dus het lichtbereik van je fototoestel wordt uitgebreid, niet de scherpstelling.
                        Last edited by Zappa; 30 maart 2012, 18:09. Reden: typfouten again

Comment

Ik mis het punt... ik zie geen HDR, zie er hier ook geen nut voor. Waarom niet met één belichting en een degelijke raw-nabewerking ?

't Is overigens, op het technische (HDR-nabewerking) na, een mooie foto, en dan is 't jammer als hij verknoeid wordt.

Comment

Ja, er komt idd niets meerwaarde uit de HDR op deze moment. Ik wou het maar eens proberen aangezien we dat onderdeel net behandeld hadden in de cursus fotografie. Niet echt optimaal dus.

Ik zal de normaal belichte RAW ervan uitnemen en eens proberen daar iets degelijks uit te krijgen...

Alvast zeer hartelijk bedankt voor de feedback, hiermee kom ik alvast een eind verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmir Bekijk bericht
                              Ja, er komt idd niets meerwaarde uit de HDR op deze moment. Ik wou het maar eens proberen aangezien we dat onderdeel net behandeld hadden in de cursus fotografie. Niet echt optimaal dus.

Ik zal de normaal belichte RAW ervan uitnemen en eens proberen daar iets degelijks uit te krijgen...

Alvast zeer hartelijk bedankt voor de feedback, hiermee kom ik alvast een eind verder.
                              Ik denk ook dat je er goed aan doet van de originele te vertrekken en daar iets mooi probeert van te maken. Verdergaan met die HDR en je komt waarschijnlijk van de regen in de drop, dat zie je nu reeds met je update. Maar goed dat je het tenminste probeert, zo leren we het hé .
                              Groetjes

Comment

Working...
                              X