Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kinderen

Na sinds afgelopen zaterdag mijn nieuw speelgoed te hebben (5D mk2 + het nodige glas) en de afgelopen dagen wat try outs te doen, post ik hier mijn 1° (toonbare) resultaten.

Zijn de kinderen van mijn zus, die hier vandaag toevallig op bezoek waren, en niet aan mijn lens konden ontsnappen.

Greetz

Kristof VdV

Ik zou zeggen, shoot die kritiek, is dit reeds toonbaar, wat kan ik verbeteren, ...

Bewerkte versie (contrast verhoogd, helderheid, levendigheid en verzadiging een beetje bijgesteld

Enkele gegevens:

Sluitertijd: 1/100 sec
    Diafragma: f/2.8
    ISO-snelheid: ISO400
    Brandpuntsafstand: 57mm

Sluitertijd: 1/50 sec
    Diafragma: f/2.8
    ISO-snelheid: ISO400
    Brandpuntsafstand: 45mm
    Last edited by KristofVdV; 30 maart 2012, 21:52. Reden: extra gegevens toegevoegd
    EOS 5DmkII Lenzen: EF-L 24-70mm f2.8, EF 70-200mm f4 L IS USM, EF 50mm f1.4, Extender EF 2x III Toebehoren: Speedlite 430 EX II, Vanguard Espod Plus 233 AP

Re: Kinderen

Meer dan 90 views, maar geen opmerkingen / reacties

Greetz Kristof
    EOS 5DmkII Lenzen: EF-L 24-70mm f2.8, EF 70-200mm f4 L IS USM, EF 50mm f1.4, Extender EF 2x III Toebehoren: Speedlite 430 EX II, Vanguard Espod Plus 233 AP

Comment

Ik ga een poging wagen ik mis toch enige scherpte & Contrast & Helderheid bij de 1e ste foto.
      Wel vind ik de dept of field erg mooi leuk in cobinatie gezicht plus chocomelk

2e foto zegt me niet zoveel omdat het meisje totaal geen contact heeft met de fotograaf.
      Er is in deze foto niet goed gefocust op het oog maar eerder scherp gesteld op het OOr

Comment

Beste Jessy,

Alvast bedankt voor je comments.

Heb de 1° foto in lightroom een beetje aangepast. Er is nu wat meer contrast en helderheid.

Scherpte begrijp ik niet goed wat je bedoeld, als je in zijn linker oog kijkt, zie je de reflectie van een venster. Of bedoel je dat ik beter een iets kleiner diafragma neem, zodat gezicht volledig scherp is, maar dan ten koste van de bokeh.

Wat betreft de 2° foto, vond deze persoonlijk wel iets hebben. Heb er andere welke ook wel leuk zijn (steekt handen uit naar lens...), maar deze zijn minder scherp.

Is inderdaad wel zo dat je foto's anders bekijkt als je de mensen kent die er op staan, daarom dat ik jullie oordeel ook heel erg waardeer.

Alvast bedankt

Greetz Kristof

Comment

Eerste foto heeft net niet genoeg scherptediepte om de ogen bij in de DOF te hebben. Vanaf de ogen wordt de foto vager, wat hem voor mij niet beter maakt, en opscherpen helpt niet echt. Het was voor mij toch beter geweest hier, op de ogen scherp te stellen, ipv op de chocopap.
          De update vind ik niet beter. Het kind lijkt daar wel ziek te gaan worden.

De tweede is een naar grijs omgezet snapshot, gemaakt met een te trage sluitertijd, waardoor je scherpte verliest.

Comment

Working...
          X