Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gsm-fun

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gsm-fun

Ik vraag me af of het toestelletje er eigenlijk wel scherp genoeg op staat. Iets lijkt er nog niet juist te zitten. Verder nog opmerkingen? Just shoot.

ISO100, 1,6 sec, f/22, 35mm

Re: Gsm-fun

Op zich een goeie foto, maar het wit is op het randje (niet erover), en de zwarte partijen in de schaduw zijn dichtgelopen, wat hem niet beter maakt. Een beetje te veel "dynamiek" in het beeld, en ik vermoed door de nabewerking.

Ik vind het ronde wit/grijs/zwarte van de achtergrond leuk, samen gebracht met het zwarte rechte/diagonale van het onderwerp.

Scherpte en scherptediepte zijn in deze foto m.i. zeker voldoende.

Comment

Re: Gsm-fun

Bedankt voor je opmerkingen. Ik heb het contrast idd wat opgeschroefd, omdat er anders in de schaduw van de gsm vuil zichtbaar was (de ondergrond is een oud gazettenbakje met gebruikssporen). Als je heel goed kijkt kun je aan de rand van de schaduw nog wat lichte vlekjes/puntjes zien, die in het oppervlak zijn gegroefd. Ik heb heel wat stofjes en niet verwijderbare krasjes moeten wegclonen, maar aan de schaduw waren het er eigenlijk gewoon te veel. Zoveel contrast heb ik trouwens niet toegevoegd denk ik. Misschien zat het licht niet echt juist.

Comment

Working...
      X