Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Goeie compo. Als je die raampjes vooraan ziet, dan verschiet je er toch van dat ze niet meer ergens tegen rijden...
Geen gevoel van beweging voor mij. Ik weet niet of het de bedoeling was.
Goeie compo. Als je die raampjes vooraan ziet, dan verschiet je er toch van dat ze niet meer ergens tegen rijden...
Geen gevoel van beweging voor mij. Ik weet niet of het de bedoeling was.
Neen Vedeka, ik was die dag een fietstochtje met camera aan het maken en zag daar een trein rijden.
Heb dan op de volgende gewacht ( op zaterdag ) 15 min gestaan.
Heb gekozen voor vast beeld en niet trachten te pannen.
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
je heb eenzelfde ideetje gehad. Ik heb gisteren, ook treintjes gespot. dit met de kleine coolpix. Wou weer wat uitproberen. Vandaag wou ik terugkeren, maar ik wil meedoen aan een fotowedstrijd en dus ben ik nu even uit mijn project zet. Morgen nog de laatste fotootjes voor de wedstrijd en dan kiezen welk meedoet. De anderen komen op DB. Althans als ze geslaagd zijn.
Je trein is prachtig.
ik heb dit ook al eens geprobeerd, en dit is moeilijker dat het op het eerste zicht lijkt .
de machinist mag de volgende keer wel zijn voorruitjes poetsen
----
ik weet niet of het een goed idee is, maar als je links een stuk weglaat zodat je links nog enkel de trein ziet, zou dit dan niet een beetje het gevoel van snelheid geven ? de trein die links het beeld inrijdt als het ware ...
ik heb dit ook al eens geprobeerd, en dit is moeilijker dat het op het eerste zicht lijkt .
de machinist mag de volgende keer wel zijn voorruitjes poetsen
----
ik weet niet of het een goed idee is, maar als je links een stuk weglaat zodat je links nog enkel de trein ziet, zou dit dan niet een beetje het gevoel van snelheid geven ? de trein die links het beeld inrijdt als het ware ...
Dirk
Heb een poging gewaagd thuis, ik weet het niet?
Neem je voorstel in ieder geval mee, bedankt.
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Fotografie heeft licht nodig en je fotografeerd de donkerste zijde. Mischien kon je niet anders maar het blijft een donkere foto
Robby BB
Stel nu, je fotografeert de door de zon belichte zijde. Heel die trein is dan door felle zon belicht, met als resultaat dat je moet gaan onderbelichten, om een correct belichte foto te krijgen.
Nu ga je onmiddellijk naar de voorkant van de trein, kijkt van daaruit de hele trein mee, en je komt terug naar voor. Er speelt nog een schaduw mee, die mee het beeld verdeeld, die je dan niet hebt.
Het kan natuurlijk altijd, de andere kant fotograferen, maar of ie dan beter wordt ???
Stel nu, je fotografeert de door de zon belichte zijde. Heel die trein is dan door felle zon belicht, met als resultaat dat je moet gaan onderbelichten, om een correct belichte foto te krijgen.
Nu ga je onmiddellijk naar de voorkant van de trein, kijkt van daaruit de hele trein mee, en je komt terug naar voor. Er speelt nog een schaduw mee, die mee het beeld verdeeld, die je dan niet hebt.
Het kan natuurlijk altijd, de andere kant fotograferen, maar of ie dan beter wordt ???
Waarom zou men moeten onderbelichten, als men de andere zijde fotografeerd?
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Waarom zou men moeten onderbelichten, als men de andere zijde fotografeerd?
Robby BB
Omdat de zon daarop weerkaatst. Minstens 1/3de tot 2/3de stop onderbelichten in dezelfde omstandigheden, om overbelichting van het wit en het geel te vermijden. Je ziet dat trouwens al aan het raam aan de voorzijde.
Je kan natuurlijk dezelfde belichting behouden, en dan hier te horen krijgen dat er geen detail meer in zit...
Omdat de zon daarop weerkaatst. Minstens 1/3de tot 2/3de stop onderbelichten in dezelfde omstandigheden, om overbelichting van het wit en het geel te vermijden. Je ziet dat trouwens al aan het raam aan de voorzijde.
Je kan natuurlijk dezelfde belichting behouden, en dan hier te horen krijgen dat er geen detail meer in zit...
Dat heeft toch allemaal te maken in welke hoek de zon op het oppervlak terecht komt.
Daarbij zijn de treinen soms zo vuil dat er van weerkaatsing geen sprake van is.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment