Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trainspotting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trainspotting

Even een trein getrokken

f/8 - 1/1000 - ISO 200 - 28mm
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Re: Trainspotting

Goeie compo. Als je die raampjes vooraan ziet, dan verschiet je er toch van dat ze niet meer ergens tegen rijden...
    Geen gevoel van beweging voor mij. Ik weet niet of het de bedoeling was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
      Goeie compo. Als je die raampjes vooraan ziet, dan verschiet je er toch van dat ze niet meer ergens tegen rijden...
      Geen gevoel van beweging voor mij. Ik weet niet of het de bedoeling was.
      Neen Vedeka, ik was die dag een fietstochtje met camera aan het maken en zag daar een trein rijden.
      Heb dan op de volgende gewacht ( op zaterdag ) 15 min gestaan.
      Heb gekozen voor vast beeld en niet trachten te pannen.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Heel goed in beeld gebracht
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

je heb eenzelfde ideetje gehad. Ik heb gisteren, ook treintjes gespot. dit met de kleine coolpix. Wou weer wat uitproberen. Vandaag wou ik terugkeren, maar ik wil meedoen aan een fotowedstrijd en dus ben ik nu even uit mijn project zet. Morgen nog de laatste fotootjes voor de wedstrijd en dan kiezen welk meedoet. De anderen komen op DB. Althans als ze geslaagd zijn.
          Je trein is prachtig.

Comment

gelukkig hadden ze geen last door een software foutje dat is wel ff anders dan bij de ns

Comment

die trein staat er goed op .

ik heb dit ook al eens geprobeerd, en dit is moeilijker dat het op het eerste zicht lijkt .

de machinist mag de volgende keer wel zijn voorruitjes poetsen

----

ik weet niet of het een goed idee is, maar als je links een stuk weglaat zodat je links nog enkel de trein ziet, zou dit dan niet een beetje het gevoel van snelheid geven ? de trein die links het beeld inrijdt als het ware ...

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vdkx Bekijk bericht
                die trein staat er goed op .

ik heb dit ook al eens geprobeerd, en dit is moeilijker dat het op het eerste zicht lijkt .

de machinist mag de volgende keer wel zijn voorruitjes poetsen

----

ik weet niet of het een goed idee is, maar als je links een stuk weglaat zodat je links nog enkel de trein ziet, zou dit dan niet een beetje het gevoel van snelheid geven ? de trein die links het beeld inrijdt als het ware ...

Dirk
                Heb een poging gewaagd thuis, ik weet het niet?
                Neem je voorstel in ieder geval mee, bedankt.
                mvg Bruno D.G.

Comment

Fotografie heeft licht nodig en je fotografeerd de donkerste zijde. Mischien kon je niet anders maar het blijft een donkere foto
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Fotografie heeft licht nodig en je fotografeerd de donkerste zijde. Mischien kon je niet anders maar het blijft een donkere foto
                    Robby BB
                    Stel nu, je fotografeert de door de zon belichte zijde. Heel die trein is dan door felle zon belicht, met als resultaat dat je moet gaan onderbelichten, om een correct belichte foto te krijgen.

Nu ga je onmiddellijk naar de voorkant van de trein, kijkt van daaruit de hele trein mee, en je komt terug naar voor. Er speelt nog een schaduw mee, die mee het beeld verdeeld, die je dan niet hebt.

Het kan natuurlijk altijd, de andere kant fotograferen, maar of ie dan beter wordt ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                      Even een trein getrokken
                      John Massis deed al met zijn tanden .
                      Deze had toch wat beweging kunnen verdragen. Nu staat de trein gewoon stil. Je compo zit wel goed.
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Stel nu, je fotografeert de door de zon belichte zijde. Heel die trein is dan door felle zon belicht, met als resultaat dat je moet gaan onderbelichten, om een correct belichte foto te krijgen.

Nu ga je onmiddellijk naar de voorkant van de trein, kijkt van daaruit de hele trein mee, en je komt terug naar voor. Er speelt nog een schaduw mee, die mee het beeld verdeeld, die je dan niet hebt.

Het kan natuurlijk altijd, de andere kant fotograferen, maar of ie dan beter wordt ???
                        Waarom zou men moeten onderbelichten, als men de andere zijde fotografeerd?
                        Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Waarom zou men moeten onderbelichten, als men de andere zijde fotografeerd?
                          Robby BB
                          Omdat de zon daarop weerkaatst. Minstens 1/3de tot 2/3de stop onderbelichten in dezelfde omstandigheden, om overbelichting van het wit en het geel te vermijden. Je ziet dat trouwens al aan het raam aan de voorzijde.

Je kan natuurlijk dezelfde belichting behouden, en dan hier te horen krijgen dat er geen detail meer in zit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                            Omdat de zon daarop weerkaatst. Minstens 1/3de tot 2/3de stop onderbelichten in dezelfde omstandigheden, om overbelichting van het wit en het geel te vermijden. Je ziet dat trouwens al aan het raam aan de voorzijde.

Je kan natuurlijk dezelfde belichting behouden, en dan hier te horen krijgen dat er geen detail meer in zit...
                            Dat heeft toch allemaal te maken in welke hoek de zon op het oppervlak terecht komt.
                            Daarbij zijn de treinen soms zo vuil dat er van weerkaatsing geen sprake van is.

Robby BB

Comment

Mooi beeld, goeie foto. Kabelsteun vetrekt mooi van uit het hoekje. .

@Robby BB , je zal en moet gelijk hebben...
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                              X