Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren Fécamps

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vuurtoren Fécamps

Net twee dagen Normandë achter de rug.

iso 125
    42mm
    f.11
    1/50s

Bedankt voor te kijken en de tips.

EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Re: Vuurtoren Fécamps

een beetje meer naar links of rechts zodat je een diagonaal in je foto krijgt wat meer dynamiek geeft in je beeld. Kon die horizon wat meer naar boven of naar beneden? zo in het midden is nogal saai en statisch
    Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

Comment

Best aangename foto.

Compositorisch lijkt deze mij nog niet af. Ik zou de onderrand plaatsen waar een lijn langs
      de onderrand van de linker paaltjesrij de linkerkant snijdt. Dan rechts nog een randje eraf
      zodat de top van de toren precies in het midden van de crop staat.

Bij het resultaat staat de horizon op een goede plaats en is in het bovendeel van de foto
      een symmetrie ontstaan die een mooie spanning geeft met de lijn uit de linkeronderhoek.
      Centraal gegeven blijft de vuurtoren.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

mooie opname met een goed lengte gevoel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Prachtige foto!

Comment

Allen bedankt voor de feedback.

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Best aangename foto.

Compositorisch lijkt deze mij nog niet af. Ik zou de onderrand plaatsen waar een lijn langs
            de onderrand van de linker paaltjesrij de linkerkant snijdt. Dan rechts nog een randje eraf
            zodat de top van de toren precies in het midden van de crop staat.

Bij het resultaat staat de horizon op een goede plaats en is in het bovendeel van de foto
            een symmetrie ontstaan die een mooie spanning geeft met de lijn uit de linkeronderhoek.
            Centraal gegeven blijft de vuurtoren.
            Ik geef toe dat bij je voorstel de vuurtoren beter tot zijn recht zou komen.

Wat bij mij opkwam toen ik de vuurtoren voor de eerste keer zag
            was het lang staketsel om er te geraken, en wilde dit ook in de foto zo weergeven.
            De foto is getrokken vanaf de eerste plaats
            waar allerlei attributen (spots, boeien,...) niet meer in beeld komen.
            EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II

Comment

Mooi beeld !
              Mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
                ... Wat bij mij opkwam toen ik de vuurtoren voor de eerste keer zag
                was het lang staketsel om er te geraken, en wilde dit ook in de foto zo weergeven.
                De foto is getrokken vanaf de eerste plaats
                waar allerlei attributen (spots, boeien,...) niet meer in beeld komen.
                Dan ben je geslaagd in jouw opzet.

Ik heb ook niet meer dan mijn persoonlijke visie gegeven. Ik probeer te vermijden om te
                zeggen wat moet en als ik een idee lanceer heb ik het in ieder geval thuis beproefd.
                Van kritiek leer ik.

Comment

mooie foto
                  ikzelf zou geprobeerd hebben om te zorgen dat de leuning vanuit de rechteronderhoek zou vertrokken hebben.
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    mooie foto
                    ikzelf zou geprobeerd hebben om te zorgen dat de leuning vanuit de rechteronderhoek zou vertrokken hebben.
                    Dat zou ik ook gedaan hebben, tegelijk de lengte van het staketsel blijven benadrukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Dat zou ik ook gedaan hebben, tegelijk de lengte van het staketsel blijven benadrukken.
                      Ik weet dat er velen zijn die lijnen in de hoeken laten beginnen, maar wat verder opgezocht, en psychologisch lijken die lijnen dan verankert in die hoek, en dus 'dood' zijn. Door die uit de hoek te laten zou je een meer dynamisch beeld moeten hebben.

Groeten,
                      bernard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
                        Ik weet dat er velen zijn die lijnen in de hoeken laten beginnen, maar wat verder opgezocht, en psychologisch lijken die lijnen dan verankert in die hoek, en dus 'dood' zijn. Door die uit de hoek te laten zou je een meer dynamisch beeld moeten hebben.
                        Heel interessante benadering die ik eens wat langer in de gedachten wil houden.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                        X