Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Een eerste poging op de site, wat denken jullie?
EXIF-gegevens kan ik vreemd genoeg niet vinden, noch via photoshop via de raw-file, noch via opanda met de uiteindelijke jpeg...
Heb ondertussen een deel van de EXIF-file toch gevonden met de oorspronkelijke raw-file:
1/1600 sec
ISO 1600
Had ik geen beter resultaat kunnen krijgen (lees: minder ruis in de achtergrond, bijv. het kot) door een langere sluitertijd te kiezen en zo de ISO-waarde naar beneden te halen? Lijkt me dat ik met 1/500 ofzo zeker ook nog scherp had gezeten?
Alleszins bedankt voor de tips!
welkom hier op dit enorm verslavend forum!
Een heel mooie binnenkomer!
Ik weet niet of je met een langere sluitertijd tot hetzelfde resultaat zou zijn gekomen; ik betwijfel het een beetje
ik heb hem een beetje bewerkt met NoiseNinja: je hebt minder ruis
en een heel klein beetje verscherpt: je bal komt nóg losser te staan van de achtergrond.
Ik vind het echt een goeie foto, ook zo met het meisje, op de achtergrond, dat ook veel plezier schijnt te hebben.
Merci voor de tips! Zal die noiseninja ook eens testen, had al van da programma gehoord, maar nog nooit uitgeprobeerd
Meisje en hond waren zich idd wel aan't amuseren ja
Heb ondertussen een deel van de EXIF-file toch gevonden met de oorspronkelijke raw-file:
1/1600 sec
ISO 1600
Had ik geen beter resultaat kunnen krijgen (lees: minder ruis in de achtergrond, bijv. het kot) door een langere sluitertijd te kiezen en zo de ISO-waarde naar beneden te halen? Lijkt me dat ik met 1/500 ofzo zeker ook nog scherp had gezeten?
Alleszins bedankt voor de tips!
De achtergrond heeft geen ruis maar onscherpte door het grote diafragma.
De sluitersnelheid had je nodig om de actie te bevriezen, de iso mocht wel lager, maar dan was je achtergrond nóg waziger want je diafragma zou nog groter zijn. De driehoek iso-diafragma-sluitersnelheid.
De achtergrond heeft geen ruis maar onscherpte door het grote diafragma.
De sluitersnelheid had je nodig om de actie te bevriezen, de iso mocht wel lager, maar dan was je achtergrond nóg waziger want je diafragma zou nog groter zijn. De driehoek iso-diafragma-sluitersnelheid.
Comment