Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwklokje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sneeuwklokje

of

Re: Sneeuwklokje

Ik ben al niet voor zo'n bewerkingen, al kan het soms een meerwaarde hebben.
    Hier, voor mij niet. Natuur die grijs gemaakt wordt. Ik zie liever een witte bloem in 't groen.

Als je het dan doet, doe het dan heel goed. Niet met een gewoon selectiegereedschap, maar gebruik de pen of extraheren of de nieuwste snufjes, die verdomd goed selecteren, of werk met laagmaskers, maar dan heel nauwkeurig.
    De groene stengel heeft nog een grijs puntje en een grijze rand.

De foto is een tikkeltje verkeerd gemaakt, en door je bewerking verdoezel je het een beetje. Uw gekleurd bloempje is niet scherp, en de grijze stengels rechts voor zijn het wel. Dus verkeerd scherpgesteld. Dit in samenhang met een zwakke centrale compositie, en er blijft niet veel over...

Ik zou nog eens opnieuw proberen.
    Last edited by vedeka; 3 maart 2012, 10:04.

Comment

Bedankt voor uw reactie!
      Zal zo snel mogelijk weer naar buiten om in de herkansing te gaan .

Comment

ik volg vedeka deze keer volledig (uitgezonderd met technische zaken van ps, want daar .... moet ik nog hééééééééél véééééééééél leren

van foto's trekken ook hoor
        (zelfs van koken - ben sedert 1979 kok en sinds 1984 chef kok - en ik leerde nog alle dagen bij!)
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ben het eens met m'n voorgangers. Waarom iets proberen te verbeteren dat al perfect is. Jammer van de compositie en onscherpte van het onderwerp. Ben benieuwd naar je nieuwe foto.

Comment

Working...
          X