Je ziet dat-ie het nog moet leren (zijn schaduw op haar voet).
Mooi gedaan in twee hoofdkleuren. Roden en blauwen. Het statief leidt de foto in en die
kleur komt verderop in de kledingversiering terug. Maar waar ligt precies de scherpte? Of,
waar had-ie moeten liggen? Het gaat wel om Adam, maar Eva is toch het echte punt van
aandacht.
Ik moest de scherpte stellen op Eva. Ik heb op haar hoofd gericht. Want nam ik hem op Adam dan was Eva erg onscherp. Ik Vond het eigenlijk niet zo mooi.
Ik moest de scherpte stellen op Eva. Ik heb op haar hoofd gericht. Want nam ik hem op Adam dan was Eva erg onscherp. Ik Vond het eigenlijk niet zo mooi.
Door op eva scherp te stellen komt er 3,28 cm van de DOF achter Eva te liggen, dit is 3,28 cm van de scherpte die je verlist en die je voor eva tekort komt.
Als je nu uw iso iets omhoog brengt, uw diafragma verkleint (groter getal) dan krijg je een grotere DOF. Dan moet je niet op,maar voor Eva, in functie van hoe groot dat uw DOF is, scherp stellen om zo Adam ook scherp te stellen.
Zwarte hoek is voor mij geen meerwaarde, maar dit is mischien het zwart gat dat, waarin hij gaat vallen als het fotograferen niet lukt.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
ben toch ook op zoek naar je scherpte.
Kan enkel maar herhalen dat je creatief bezig bent maar...qua afwerking er toch meer in zit.
Oh ja, nog meegeven dat ik Eva haar shirtje mooi vind
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
kwa scherpte enzo vind ik het niet echt 'verkeerd'
maar wat wel stoort is de zoom recthsboven in die doek die je ziet (stel je dat eens voor wanneer jij die fotograaf bent die daar staat)
tja die scherpte is soms echt een probleem binnenhuis. Heeft dat met het weinig licht te maken ? Soms lukt het zonder enig problemen, maar soms krijg ik de popjes maar niet echt scherp. Wat ik ook probeer.
Oh ja, nog meegeven dat ik Eva haar shirtje mooi vind
Je hebt Eva's dag goed gemaakt
1 schoudertje bloot om het meer een sexy shoot te maken
Heb je al gezien hoe ze daar zit ? Zo stijf als een hark. Nou ik zal haar de beginselen van het poseren, ook moeten leren.
tja die scherpte is soms echt een probleem binnenhuis. Heeft dat met het weinig licht te maken ? Soms lukt het zonder enig problemen, maar soms krijg ik de popjes maar niet echt scherp. Wat ik ook probeer.
misschien focussen met een sterke spot (bouwlamp?) aan.
Wanneer je je focus hebt, doe je die spot uit...
Comment