Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
...deze kleine vriend maakt al twee dagen mijn werkplek onveilig. En alhoewel ik hem steeds bij moeke haar bloemetjes plaats, vind ik hem iedere keer op een andere plaats terug.
Bedankt voor je tijd.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
een vraagje : ik denk dat je geflitst hebt, is dit dan met een gewone opzetflits of moet dit met een speciale macroflits?
Dit is gedaan met een ringflits welke vooraan op de lens geschroefd wordt.
Op 1/64e wegens de toch wel heel korte afstand. De andere opzetflits in mijn bezit klikt niet genoeg naar beneden waardoor ik denk dat hij over het doel zou gaan. Maar denk wel off-camera dat het mogelijk moet zijn.
Dergelijke indringer mag hier ook wel eens langskomen
Staat mooi in beeld en met die glimmende schildjes niet simpel om die dan perfect te krijgen.
Wat mijzelf wat stoort op dat vlak is dat je de indruk zou krijgen dat er boven het onderste zwarte vlekje "geknoeid" werd om de reflectie te verdoezelen. Niet dus. Wel opgelet dat de de reflecties niet uitgebrand zijn.
Groetjes
Marc
Last edited by Brombeer; 1 maart 2012, 12:30.
Reden: "Reflectie" toegevoegd
mooie foto!
Bij ons in 'de kattenbak' zat het deze week vol!
(de kattenbak = een grote bloembak (2.25 m²) aan de voorgevel, tegen ons raam - verdere uitleg niet nodig zeker? Tandenstokers, spiesjes, koffiegruis, speciale spuitbussen,... allemaal geen 'avance' )
"Dit is gedaan met een ringflits welke vooraan op de lens geschroefd wordt.
Op 1/64e wegens de toch wel heel korte afstand. De andere opzetflits in mijn bezit klikt niet genoeg naar beneden waardoor ik denk dat hij over het doel zou gaan. Maar denk wel off-camera dat het mogelijk moet zijn."
is inderdaad mogelijk met een flitsblok met infra rood contact met camera nikon heeft er zo een
Johan
kijk door de zoeker en je ziet het terug.
Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G
mooie foto!
Bij ons in 'de kattenbak' zat het deze week vol!
(de kattenbak = een grote bloembak (2.25 m²) aan de voorgevel, tegen ons raam - verdere uitleg niet nodig zeker? Tandenstokers, spiesjes, koffiegruis, speciale spuitbussen,... allemaal geen 'avance' )
Waarvoor dat tandenstokertje dient Waarschijnlijk om de restjes van tussen hun tanden te krijgen.
Neen alle gekheid op eens stokje. Er zijn twee soorten lhb'tjes. Zij die leven van schimmels en dat zijn de dragers/verspreiders van ziektekiemen en dan de nuttige. Deze laatsten tracht je beter niet te verjagen en plaats je zo dicht mogelijk bij je rozen...garantie weinig last van bladluis... (Kijk maar eens op Wikipedia)
"Dit is gedaan met een ringflits welke vooraan op de lens geschroefd wordt.
Op 1/64e wegens de toch wel heel korte afstand. De andere opzetflits in mijn bezit klikt niet genoeg naar beneden waardoor ik denk dat hij over het doel zou gaan. Maar denk wel off-camera dat het mogelijk moet zijn."
is inderdaad mogelijk met een flitsblok met infra rood contact met camera nikon heeft er zo een
Johan
Bedankt Johan, hoeft niet per sé "infrarood." Met kabeltje lukt het ook
Voor draadloos gebruik ik "deze"
Ik ben verschillende keren in dit topic komen kijken en er bleef me iets hinderen, maar wist niet wat. Denk dat ik het nu wel weet: het oranje op de achtergrond trekt steeds de aandacht. Het is een gevaarlijk, opdringerige kleur. Zou het beter zijn als die een beetje donkerder zou staan, wat minder fel oranje, zodat dan het lieveheersbeestje er echt uit springt en de aandacht niet moet afgeven aan een andere kleur?
Wat is het eigenlijk, die achtergrond? Een muur, meubel??
... Zou het beter zijn als die een beetje donkerder zou staan, wat minder fel oranje, zodat dan het lieveheersbeestje er echt uit springt en de aandacht niet moet afgeven aan een andere kleur? ...
In zo'n geval selecteer je het schildje, inverteer je de selectie en breng je dan de
verzadiging wat terug (naar smaak uiteraard). TS bepaalt zelf, maar je kan er misschien
iets mee doen als een bewerking voor eigen foto's.
Comment