Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indringer in huis...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Indringer in huis...

Als je dat doet worden de kleuren flets, wat ik wel mooier vind is het geheel verdonkeren. Veel moet dat niet zijn.
    Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
      Ik ben verschillende keren in dit topic komen kijken en er bleef me iets hinderen, maar wist niet wat. Denk dat ik het nu wel weet: het oranje op de achtergrond trekt steeds de aandacht. Het is een gevaarlijk, opdringerige kleur. Zou het beter zijn als die een beetje donkerder zou staan, wat minder fel oranje, zodat dan het lieveheersbeestje er echt uit springt en de aandacht niet moet afgeven aan een andere kleur?

Wat is het eigenlijk, die achtergrond? Een muur, meubel??
      Ga bij deze proberen een antwoord te geven op hetgeen je hierboven schrijft.
      Normaliter verwacht je bij een lhb'tje een "groene" omgeving. Het zou tenslotte toch moeten voorkomen in de "natuur."
      In mijn openingspost schreef ik dat het mijn "werkplek" onveilig maakt. Waarom...uit angst er op te trappen. Want zoals meegegeven vind ik het telkens op een andere plaats terug.

In deze "link" zie je een deel van mijn werkplek/hobbyruimte. (Deze 3 foto's zijn niet bewerkt) Je ziet ook om toch nog een beetje voeling te houden met de natuur vanwaar het blauwe komt. De kleur die voor jou te fel is betreft een kast in "kersenhout" uitvoering.
      Laat nu dit alles verlicht/belicht zijn met daglicht (zie het raam) met een paar ledlampen en vooral door een luchter met veel blinkend koper en spaarlampen...(invallende duisternis - vandaar het gele - reflecties).
      Door de heel beperkte dof alsmede de ringflitser zijn de kleuren geworden zoals te zien op de foto. De witbalans werd achteraf ingesteld en wit...is wit.

Net omdat de omgeving totaal afwijkt van hetgene waar je een lhb'tje mag verwachten vond ik de foto "anders."
      Voel je niet gehinderd om met de kleuren te spelen maar voor mij persoonlijk is deze in de openingspost diegene met de mooiste en vooral totaal onverwachte kleuren. En vooral, behoudens het juist zetten van de WB, zonder manipulaties in de foto.
      Ik kan er zeker vrede mee nemen dat er mensen zijn die dit niet of minder graag zouden zien.

Toevoeging: Je hebt wel een punt in jouw versie dat het beestje meer er uit springt.

Leslie eveneens bedankt voor je reactie.

Groetjes
      Marc
      Last edited by Brombeer; 2 maart 2012, 22:06. Reden: Toevoeging
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

mij stoort dat oranje niet

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Waarvoor dat tandenstokertje dient Waarschijnlijk om de restjes van tussen hun tanden te krijgen.
        Neen alle gekheid op eens stokje. Er zijn twee soorten lhb'tjes. Zij die leven van schimmels en dat zijn de dragers/verspreiders van ziektekiemen en dan de nuttige. Deze laatsten tracht je beter niet te verjagen en plaats je zo dicht mogelijk bij je rozen...garantie weinig last van bladluis... (Kijk maar eens op Wikipedia)
        euh, eigenlijk waren die tandenstokers enz tegen de katten. Hoe meer lhb hoe liever.
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Ga bij deze proberen een antwoord te geven op hetgeen je hierboven schrijft.
          ...
          Toevoeging: Je hebt wel een punt in jouw versie dat het beestje meer er uit springt.
          Bedankt voor je uiteenzetting Marc, je hebt er meer tijd in gestoken dan ik in de bewerking
          Ik heb zeker geen probleem met de hevige kleuren, is inderdaad heel origineel en het mag zeker wat anders zijn dan wat mensen over het algemeen verwachten.
          Misschien zou hetzelfde zelfs met puur daglicht al saaier geweest zijn.
          Maar ik vind mijn versie met de subtiele verdonkering van de omgeving toch beter

Hier (Haspengouw) worden die beestjes massaal uitgezet in de boomgaarden en ze dringen ook de huizen binnen om te overwinteren. In de lente willen ze weer naar buiten. Ramen vol lieveheersbeestjes. De mensen worden er gek van.
          Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
            Bedankt voor je uiteenzetting Marc, je hebt er meer tijd in gestoken dan ik in de bewerking
            ...
            Misschien zou hetzelfde zelfs met puur daglicht al saaier geweest zijn.
            Maar ik vind mijn versie met de subtiele verdonkering van de omgeving toch beter
            ...
            Qua tijd insteken...Zijn uitsnedes uit archieffoto's.

Wat betreft daglicht...(invallende duisternis)...deze rakker was heel levendig en ik moest een bepaalde sluitersnelheid halen om niet te veel onscherpte door beweging te krijgen...Een optie was misschien pannen

Groetjes
            Marc
            Last edited by Brombeer; 3 maart 2012, 07:56. Reden: Dikke duim
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Working...
            X