Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Om het voorzichtig uit te drukken niet mijn ding. Wel zou ze op haar plaats staan in een museum van muziekinstrumenten, maar als stand allone nee.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Vind voorlopig enkel de "la" niet terug. De la mol is er dus hoogstwaarschijnlijk valt de la net buiten beeld. Misschien morgen nog eens zoeken.
Vraag me enkel nog af of dit een sjabloon is of het reeds de metalen plaat betreft die nog op "maat" moet geslagen worden.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Lekker vaag topic dit
Ik weet niet wat het is en bekijk het als iets abstract. Vorm zegt me niet zoveel. Wil er eens andere beelden van zien.
Ik heb ook wat moeite met de kleuren.
Met aandacht las bovenstaande ontdekkingen en uiteenzettingen. Mijn mening is beïnvloed en ondertussen ook veranderd, wat aanduidt dat er vele verhalen in je werk waarneembaar is, maar de eerste reactie had ik wel reeds klaar maar nog niet gepost.
Voor de maker is de eerste reactie altijd interessant dus post ik hem nu.
Eerste reactie : surprised ! Wat betekent dit ? Was het blad nog niet droog, toen je begon te tekenen en/ of te fotograferen. Of was je werk wel in het water gevallen en dit zijn de overblijfselen?
Ik zie dat aan de oneffenheden het hier en daar en de wat doorgelopen inkt. Doet me denken aan bepaalde creatieve technieken. Maar dan had je beter een pen en ecoline gebruikt, dat doet de kleuren nog beter met en door elkaar smelten. Maar vermoed dat ik dan voor een ander titel zou gestaan hebben.
Dus zocht ik naar een betekenis en vroeg me af wat ik hierin kon zien : de muzieknoten huizen voor mij, in een soort baarmoeder (misschien daardoor die nattigheid en lichtdoorlopen lijntjes). De noten moeten immers nog tot stand komen, maar gaan geordend op zoek. Het gebruikte blad is dus nog vochtig maar lijkt tevens ondergedompeld geweest te zijn in een soort kleurenbad (of komt het door de doorgelopen kleuren), de waarneembare kleuren zijn zeer lichtgetint, zie ik blauwe, groene en rode kleuren. (lijken net wolkjes)(misschien : de muziek in kleur is in wording).
De noten verkleinen,(nagalmen ? of zijn het de hoge noten ?) dus vermoed ik, klinken zachter en smelten samen, in het centrum van het uitgekozen lichtgekleurd blad. (zo vormen ze waarschijnlijk samen de muziek in wording).
Er zit muziek in je werk.
Of de foto geslaagd is, zal afhangen van de liefhebber en toeschouwer die naar de foto kijkt. Maar dat is zo voor elke foto.
Een uitdagend werk, zeer zeker, daar hou ik ook van.
Comment