Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pimpelmeesje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pimpelmeesje

Het zoveelste meesje maar ze blijven toch mooi

Update

Last edited by Pixxel; 28 februari 2012, 11:47. Reden: Update
    Photography is an art of observation.

Re: Pimpelmeesje

Ja voor mij een hele mooie.

Comment

Ik vind het een mooie maar ik zoek toch een beetje de scherpte, misschien bij het verkleinen wat verloren?

Ik zie dat je met pse werkt en dit is een zeer goeie manier van reductie en verscherpen (werkt ook ook de "gewone PS"):

Waar het op neerkomt is dat je het aantal pixels steeds met ongeveer 1000 verkleint, maar wel zo dat de overgebleven pixels
      niet deelbaar zijn door 2. Dat voorkomt de karteligheid die je vaak na verkleiningen ziet in diagonale fijne details. Dus bijvoorbeeld
      van 3504x2336 pixels naar 2505x1669 pixels

Na elke verkleining pas je Onscherp Masker toe, maar wel beheerst.
      Het beste is om de de straal laag te
      houden (0,3) en de hoeveelheid hoog (200%) en de drempel op 3. Hierdoor worden de kleinste details verscherpt in plaats
      van de grovere details.

Na elke verkleining schuif je de hoeveelheid een stukje terug omdat er steeds minder pixels verscherpt hoeven te worden
      (ongeveer -50% na elke verkleining van 1000px).

Als je uiteindelijk bij 900px bent uitgekomen pas je de definitieve scherpte toe. Doe dit door de foto op 100% te bekijken en
      stel het naar eigen smaak in.

Als je het helemaal goed doet bekijk je de verscherping van elke tussenstap om het maximale resultaat te verkrijgen. Als je (net als ik)
      met een action wilt werken is het aan te raden om verschillende actions te maken voor onderwerpen van gelijke aard.
      Een landschap met heel veel detail (grassprieten, blaadjes, takjes ed) hebben andere verscherping nodig dan een glad
      oppervlak. Alternatief is om het icoontje voor de stap binnen de actie aan te klikken. Photoshop zal dan de instelingen
      voor die stap tonen zodat je dit nog kunt aanpassen.

En zeg nu nog eens dat ik niet constructief kan zijn
      If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

de gestoken scherpte mis ik hier, wel mooie compo en pose!
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

ik volg ivm de scherpte en compo.
          Het kan eigenlijk nog sneller dan de constructieve hulp van KVM77:
          in PSE bij "bewerken" "snel" gewoon op "scherpte auto" klikken. Eventueel kan je ipv auto het met het schuivertje doen
          (ik heb wel eerst je foto door NoiseNinja gedraaid, omdat ik ook meer ruis kreeg)
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            Het kan eigenlijk nog sneller dan de constructieve hulp van KVM77:
            wssl wel, ik gaf enkel een algemene manier van reduceren weer
            If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KVM77 Bekijk bericht
              Ik vind het een mooie maar ik zoek toch een beetje de scherpte, misschien bij het verkleinen wat verloren?

Ik zie dat je met pse werkt en dit is een zeer goeie manier van reductie en verscherpen (werkt ook ook de "gewone PS"):

Waar het op neerkomt is dat je het aantal pixels steeds met ongeveer 1000 verkleint, maar wel zo dat de overgebleven pixels
              niet deelbaar zijn door 2. Dat voorkomt de karteligheid die je vaak na verkleiningen ziet in diagonale fijne details. Dus bijvoorbeeld
              van 3504x2336 pixels naar 2505x1669 pixels

Na elke verkleining pas je Onscherp Masker toe, maar wel beheerst.
              Het beste is om de de straal laag te
              houden (0,3) en de hoeveelheid hoog (200%) en de drempel op 3. Hierdoor worden de kleinste details verscherpt in plaats
              van de grovere details.

Na elke verkleining schuif je de hoeveelheid een stukje terug omdat er steeds minder pixels verscherpt hoeven te worden
              (ongeveer -50% na elke verkleining van 1000px).

Als je uiteindelijk bij 900px bent uitgekomen pas je de definitieve scherpte toe. Doe dit door de foto op 100% te bekijken en
              stel het naar eigen smaak in.

Als je het helemaal goed doet bekijk je de verscherping van elke tussenstap om het maximale resultaat te verkrijgen. Als je (net als ik)
              met een action wilt werken is het aan te raden om verschillende actions te maken voor onderwerpen van gelijke aard.
              Een landschap met heel veel detail (grassprieten, blaadjes, takjes ed) hebben andere verscherping nodig dan een glad
              oppervlak. Alternatief is om het icoontje voor de stap binnen de actie aan te klikken. Photoshop zal dan de instelingen
              voor die stap tonen zodat je dit nog kunt aanpassen.

En zeg nu nog eens dat ik niet constructief kan zijn
              Bedankt voor de tips, even een update geplaatst verscherpt met NIK software, misschien nog wat teveel ruis.
              Photography is an art of observation.

Comment

Working...
              X