Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
noodtrap
Collapse
X
-
-
Re: noodtrap
Op zich een leuke plaat (en een leuk idee!). Zeker met die schaduw.
Alleen het stoort me dat de foto van onderaf is genomen; Aan beide zijden lijkt het alsof de foto naar boven toe naar buiten uitwijkt. Is ook niet echt te corrigeren geloof ik.Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk berichtOp zich een leuke plaat (en een leuk idee!). Zeker met die schaduw.
Alleen het stoort me dat de foto van onderaf is genomen; Aan beide zijden lijkt het alsof de foto naar boven toe naar buiten uitwijkt. Is ook niet echt te corrigeren geloof ik.Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk berichtVolg mijn voorgangerOorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk berichtWel te corrigeren met de perspectieftool. Heb het gauw even gedaan met deze foto.
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtDit is niet meer de realiteit.
In dit specifieke geval vind ik de gecorrigeerde versie beter geslaagd, maar dat is zeker niet altijd zo...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk berichtDe vraag is of een foto altijd de realiteit moet weergeven...
In dit specifieke geval vind ik de gecorrigeerde versie beter geslaagd, maar dat is zeker niet altijd zo...
En inderdaad de werkelijkheid moet niet altijd exact weergegeven worden. Maar ik denk dat het hier in de beginnershoek al moeilijk genoeg is om de werkelijkheid weer te geven.
Intressanter zou zijn, hoe kan ik een foto maken waar de trap er recht opstaat, als dat de bedoeling is, zoals op de foto die Motofoto heeft bewerkt. Zou weer minder tijd zijn in het bewerken van de foto, wat toch nooit een 100% goed resultaat geeft.
Iemand van de beginners een suggstie?
Comment
-
bedankt voor de reactie, die had ik wel verwacht in die trend van recht en /of scheef. (wel een vezrschil met scherp of onscherp)
Ik heb me bij het rechtzetten gebaseerd op de platvormkes van de trap. Die'perspectief vertekening' viel mij ook op! Zou dit niet een gezichtswaarneming kunnen zijn door de lijnen en hun schaduw? uiteraard camerastandpunt ook!vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtbedankt voor de reactie, die had ik wel verwacht in die trend van recht en /of scheef. (wel een vezrschil met scherp of onscherp)
Ik heb me bij het rechtzetten gebaseerd op de platvormkes van de trap. Die'perspectief vertekening' viel mij ook op! Zou dit niet een gezichtswaarneming kunnen zijn door de lijnen en hun schaduw? uiteraard camerastandpunt ook!
Comment
-
Of het minder tijd kost om de trap zonder vervorming te fotograferen weet ik niet hoor Robby, je moet misschien in een hoogtewerker stappen of in een boom klimmen. Ik had mijn aanpassing in een wip klaar
Maar ik weet wel wat je bedoelt: wat het mannetje/vrouwtje aan het fototoestel doet staat op de eerste plaats.
De update staat nu scheef in de andere richting en ook de horizontale lijn staat scheef.Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht.......
Maar ik weet wel wat je bedoelt: wat het mannetje/vrouwtje aan het fototoestel doet staat op de eerste plaats.
De update staat nu scheef in de andere richting en ook de horizontale lijn staat scheef.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk berichtDe vraag is of een foto altijd de realiteit moet weergeven...
Het idee op zich is hier goed gezien. Het wegwerken van de perspectief vervorming is in dit geval een meerwaarde vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk berichtSterker nog, een foto geeft nooit de realiteit weer, ze is altijd een interpretatie van...
.
Comment
-
met de update kom je in de buurt, er is echter nog wat werk aan, grijze spie links onder en de lijnen van het stalen hek lopen nog niet recht.
of deze foto de realiteit moet weergeven laat ik aan sien.
mijn foto's doen dit nooit en bewust, laat ik dit mijn vrijheid nomen.
mijn plaat, mijn touch
groetjes
renske
Comment
Comment