Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar zijn ze weer...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Daar zijn ze weer...

...ieder jaar opnieuw wijzen ze er mij op dat de lente niet veraf meer is.

Update: hopelijk zonder bruinzweem.

Bedankt voor je tijd
    Groetjes
    Marc
    Last edited by Brombeer; 26 februari 2012, 09:54.
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Re: Daar zijn ze weer...

hm, niet slecht
    haartjes mooi scherp
    mooie dof

Heb ik eigenlijk zelf nog niet geprobeerd
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Een mooie, Marc.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Als er wat meer scherpte op het omhulsel had geweest was dit voor mij een topper, nu maar
        Kleuren en cmopo
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Goede compositie.

Zelf zou ik kiezen voor het verwijderen van de bruine kleurzweem waardoor je een toch
          mooiere achtergrond bereikt.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Zeker een mooie foto op compositorisch gebied.
            Ik vind hem ietsje te scherp, het lijken wel staaldraadjes terwijl zo'n katje fluweelzacht aanvoelt en uitziet. Heb je bijgescherpt om meer contrast te krijgen tussen het scherpe en het onscherpe deel van de foto?
            Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Bedankt voor de commentaren.

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              ...Heb ik eigenlijk zelf nog niet geprobeerd
              Kan ik je echt warm aanbevelen. Vooral in zonlicht.

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Goede compositie.
              Zelf zou ik kiezen voor het verwijderen van de bruine kleurzweem waardoor je een toch
              mooiere achtergrond bereikt.
              Plaatwerker: ik denk dat je me goed geholpen hebt. Heb me nu uiteindelijk eens verdiept in de zweem die je steeds opmerkt.
              Op de eerste upload was het profiel: R 255 / G252 / B240...dus inderdaad niet 100% wit. Maar er was dan ook bijna niets van dichtlopen of uitbranden.
              Als ik nu het wit in de foto echt wit maak, dus R255 / G255 en B255 is het wit wel uitgebrand. Ook stel ik vast indien ik zulks doe met een aanpassingslaag er tamelijk vlug banding "kan" optreden, in dit geval in de achtergrond en pas duidelijker na verkleining naar 900 pix.
              Ik plaats hier een update erbij en hoop dat jij bij deze geen zweem meer kunt waarnemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
              Zeker een mooie foto op compositorisch gebied.
              Ik vind hem ietsje te scherp, het lijken wel staaldraadjes terwijl zo'n katje fluweelzacht aanvoelt en uitziet. Heb je bijgescherpt om meer contrast te krijgen tussen het scherpe en het onscherpe deel van de foto?
              Buiten croppen/WB naregelen en het reguliere naverscherpen is er op de eerste foto niets gebeurd.
              Ik denk dat hetgeen je stoort te wijten is aan de lichtomstandigheden. Snel wisselend wel felle zon en dan plots overtrokken. Voor een deel tegenlicht. Om die reden ingeflitst.
              Voor jou deze link waarbij je min of meer hetzelfde effect krijgt en dezelfde structuur in het wilgenkatje.

Groetjes
              Marc

Comment

knappe opname, en ze wijzen er mij ook ieder jaar opnieuw op dat ik weer lekker al niezen kan rondlopen binnenkort.

Comment

Wow, vind dat je die katjes heel mooi in beeld hebt gebracht
                  Grt Rosie
                  GROETJES ROSIE
                  Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                  panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    ... Plaatwerker: ik denk dat je me goed geholpen hebt. Heb me nu uiteindelijk eens verdiept in de zweem die je steeds opmerkt.
                    Op de eerste upload was het profiel: R 255 / G252 / B240...dus inderdaad niet 100% wit. Maar er was dan ook bijna niets van dichtlopen of uitbranden.
                    Als ik nu het wit in de foto echt wit maak, dus R255 / G255 en B255 is het wit wel uitgebrand. Ook stel ik vast indien ik zulks doe met een aanpassingslaag er tamelijk vlug banding "kan" optreden, in dit geval in de achtergrond en pas duidelijker na verkleining naar 900 pix.
                    Ik plaats hier een update erbij en hoop dat jij bij deze geen zweem meer kunt waarnemen. ...
                    Ik werk in het algemeen vanuit mijn eerste indruk (overigens altijd enigszins afhankelijk
                    van de calibratie van mijn scherm) en daarna controleer ik het zweemvermoeden met
                    behulp van filter Blur-Average. Die methode is overigens niet feilloos.

Ik heb gezien bij mijn bewerking dat er veel meer bruin uit de achtergrond verdween.
                    Helaas ook - nu je mij daarop attent hebt gemaakt - dat er meer uitbranding in het wit
                    kwam. Bij mijn bewerking heb ik in dit geval geen banding gezien maar dat kan aan
                    mijn waarnemingsvermogen liggen.

Soms moet men achteraf vaststellen dat een originele plaatsing toch de beste blijkt.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      knappe opname, en ze wijzen er mij ook ieder jaar opnieuw op dat ik weer lekker al niezen kan rondlopen binnenkort.
                      Oei...dat is minder...wens je alvast veel sterkte en waarschijnlijk de nodige neusspray toe...

Rosie bedankt voor je commentaar.

Plaatwerker...zeker geen been gebroken en hebben er waarschijnlijk weer beiden van opgestoken.

Groetjes
                      Marc

Comment

Plaatwerker...zeker geen been gebroken en hebben er waarschijnlijk weer beiden van opgestoken.
                        Weer een kans laten liggen om er een vete van te maken.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Buiten croppen/WB naregelen en het reguliere naverscherpen is er op de eerste foto niets gebeurd.
                          Ik denk dat hetgeen je stoort te wijten is aan de lichtomstandigheden. Snel wisselend wel felle zon en dan plots overtrokken. Voor een deel tegenlicht. Om die reden ingeflitst.
                          Voor jou deze link waarbij je min of meer hetzelfde effect krijgt en dezelfde structuur in het wilgenkatje.

Groetjes
                          Marc
                          Echt storen doet het me niet hoor, ik had alleen niet het gevoel dat het een katje was zoals ik ze ken. Het lijkt eerder een borsteltje. Ik begrijp nu waaraan dat ligt. Merci voor de link.
                          Heb mijn oude foto's eens bovengehaald en die zijn allemaal wel heel zacht. Maar nooit een flitser gebruikt.
                          Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
                            Echt storen doet het me niet hoor, ik had alleen niet het gevoel dat het een katje was zoals ik ze ken. Het lijkt eerder een borsteltje. Ik begrijp nu waaraan dat ligt. Merci voor de link.
                            Heb mijn oude foto's eens bovengehaald en die zijn allemaal wel heel zacht. Maar nooit een flitser gebruikt.
                            Jij bedankt...zet steeds aan tot verder denken en...misschien wel andere zienswijze...

Groetjes
                            Marc

Comment

Working...
                            X