Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fatima

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fatima

Hij, post nog eens een foto

Foto is gemaakt rond 1977 in Louvain La Neuve...
    Het betreft een scan van een film...
    In CS5 heb ik de partijen onder de ogen kunnen oplichten.
    (was te donker en de foto is gemaakt zonder flits)

Was een van mijn eerste foto's in zwart-wit.
    En ik ben nog altijd verliefd op de expressie op het gezicht van Fatima, zo heette ze.

Wat ik niet klaar krijg is wat extra blurr in de achtergrond.
    En de overbelichting op haar arm zou ik ook graag willen wegwerken.
    Als ge Photosoep niet door en door beheerst dan is dat lang zoeken
    Misschien kan iemand me helpen?
    Alvast bedankt!

In CS5 is de foto nog iets lichter wat eigenlijk nog beter is imho.
    Waarschijnlijk is mijn kleurinstelling toch nog niet perfect...?
    De print ziet er goed uit.
    Scherm is pas gekalibreerd met de ColorMunki.
    (printer ook Pixma iP4000)

Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Fatima

Zou u er bezwaar tegen hebben mocht ik hier twee bewerkingen van jouw foto in combinatie met een woordje uitleg bijplaatsen?
    De uitleg is wat hij is...heb niet de bedoeling deze hier te gaan verdedigen, ophemelen of afbreken...iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij/zij er van vindt.
    Ik denk wel dat op deze foto's voldaan is aan je verzuchtingen...

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Zou u er bezwaar tegen hebben mocht ik hier twee bewerkingen van jouw foto in combinatie met een woordje uitleg bijplaatsen?
      De uitleg is wat hij is...heb niet de bedoeling deze hier te gaan verdedigen, ophemelen of afbreken...iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij/zij er van vindt.
      Ik denk wel dat op deze foto's voldaan is aan je verzuchtingen...

Groetjes
      Marc
      Maar zeker Marc, doe gerust
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

ik heb er lang naar gekeken vind het een mooie foto vooral de blik van het model mooi , ik ben een fan ,,, met de andere dingen kan ik niet helpen , kvind hem zowiso al mooi genoeg :-)
        Beter een eersteklas versie van jezelf dan een tweederangs van een ander ! ;-)

Comment

U vraagt toch wel dingen die iets meer geduld en het juiste materiaal/software vragen. Het materiaal is er al dus ff spelen met de mogelijkheden ervan.
          Ik persoonlijk vind CS "veulst" te duur voor een huis/tuin en keukengebruiker zoals mezelf en werk met PSP X4. Voor mij persoonlijk even goed, stukken gebruiksvriendelijker en vooral betaalbaar. Maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Bovendien kan PSP X4 zeker niet meer dan CS...Alleen het noemt allemaal ietske anders en de menustructuur is anders. Deze verscheidenheid van software maakt het ook stukken moeilijker om hier deftige commentaren te geven waar iedereen wat aan heeft

1. je maakt twee duplicaatlagen van je foto (liefst zonder kaderke)
          2. het eerste duplicaat ga je gaussiaans vervagen 50 %. De eigenschap van deze laag
          zet je op “donkerder.”
          3. je tweede duplicaatlaag eveneens gaussiaans vervagen 40 %. De eigenschap van
          deze laag zet je op “lichter.”
          4. Deze beide duplicaatlagen samenvoegen. Zonder de originele laag.
          5. Eigenschap van deze nieuwe laag instellen op normaal.
          6. Boven op heel deze santekraam leg je een maskerlaag met de eigenschap "alles
          weergeven."
          7. Met een zwart penseel ga je het figuur, in dit geval deze jonge dame "maskeren," maw gewoon overschilderen met zwart. Je mag wel een beetje buiten of binnen de lijntjes kleuren want dat maken we later weer goed.
          Dan bekom je dit:

Zoals je zelf wel ziet veel te hard afgelijnd en niet aangenaam om te kijken.

8. Nu gaan we gewoon de transparantie van de maskerlaag wijzigen tot we aan een aanvaardbaar resultaat komen.(Wat dan weer voor iedereen anders is.) Wat ik hier ook niet gedaan heb en toch wel belangrijk is voor een fijne afwerking is spelen met de hardheid/dichtheid en dekking van het zwart penseel.
          In de foto hieronder heb ik de transparantie van de maskerlaag op 70 % gezet.

Heb me hier de moeite niet getroost, bij gebrek aan tijd om fijn te werken. Maar is in vergelijking met de foto hierboven al een beetje “verfijnd.”
          Ik ben er dan ook ten stelligste van overtuigd dat er geen één manier is, maar verschillende zijn om aan je wensen tegemoet te komen.
          Wat betreft de mouw, hier heb ik heel subtiel wat met de “niveau’s” gespeeld en met kloongereedschap (op een afzonderlijke laag) wat meer structuur in de lichte delen gebracht. Heb op de laatste het “scanlijntje” eveneens wat minder opvallend gemaakt.
          je zou kunnen zeggen...in godsnaam...zo een trits bewerkingen om dit te bekomen...maar mits de nodige verbeeldingskracht kun je er enorm veel mee.
          Deze zaken zijn perfect te doen in CS en ik hoop dat u en andere gebruikers hier er iets mee zijn.

Een tip voor Pancho (hier ook actief)...met deze techniek haal ik naar mijn mening toch wel heel mooie resultaten iz huidbewerking.

Groetjes
          Marc

Toevoeging:
          kijkt en vergelijkt misschien makkelijker
          Last edited by Brombeer; 24 februari 2012, 19:21. Reden: Toevoeging

Comment

Bedankt Marc.
            Zal die zaken zelf ook eens proberen.

Haren zijn niet gemakkelijk he....

De les die ik toen geleerd heb is > F 2.5
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Bedankt Marc.
              Zal die zaken zelf ook eens proberen.

Haren zijn niet gemakkelijk he....

De les die ik toen geleerd heb is > F 2.5
              Mocht je echt willen wat je op de eerste bewerking ziet kun je heel ver inzoomen en wens ik je in ieder geval veeeeeel geduld.
              Maar doordat in de tweede bewerking de transparantie naar beneden gehaald wordt, worden er toch geen haartjes afgeknipt.

Groetjes
              Marc
              Last edited by Brombeer; 25 februari 2012, 07:48. Reden: Wijziging in tekst

Comment

bewerking van Marc ziet er wel uit!
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                  bewerking van Marc ziet er wel uit!
                  Zeker zeker
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE