Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broer en zus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Broer en zus

Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
    Om heel eerlijk te zijn had ik niet zoveel negatieve respons verwacht maar ik respecteer wel jullie gezouten meningen!
    Euh die van mij was ongezouten...
    De reden is dan ook dat hier evenzeer of zelfs in hoofdzaak naar de technische kant van een foto gekeken zal worden (door een meerderheid toch), dat hoef je zelfs niet per sé negatief te noemen, normen worden nu eenmaal verlegd.

Comment

ik bekijk dit iet technisch maar louter gevoelsmatig en je origineel kan ik heel wat beter apprecieren!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik kan enkel maar iets bijleren wanneer ik op m'n fouten gewezen wordt!
        Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          De reden is dan ook dat hier evenzeer of zelfs in hoofdzaak naar de technische kant van een foto gekeken zal worden
          .

Er is nog totaal niets gezegd over de technische kant van de foto, ook nog niet over de foto, enkel over de bewerking, die inderdaad naar mijn smaak, helemaal niet geslaagd is, en geen meerwaarde brengt, als ik het origineel er langs zie.

Goeie dingen aan de foto :
          - het licht valt mooi; door dat het zijdelings valt, maakt het foto minder saai om kijken dan vlak frontaal licht, en het brengt zelfs wat spanning in het geheel;
          - het momentum is heel goed, de spontaniteit druipt er af, en de kinderen hebben beide de ogen open en zijn beide duidelijk in hun element, en kijken dan nog eens dezelfde richting uit ook. Dit lijkt vanzelfsprekend, maar is het niet altijd;
          - de onscherpe achtergrond waarvan de kinderen volledig loskomen;
          - in de originele kleurenversie zitten wat mij betreft ook de tinten goed (witbalans);
          Minder goeie dingen aan deze foto :
          - de sluitertijd voor een actieopname : ISO 800 en je haalt een sluitertijd van 1/60ste, en dan was m.i. het achterste kind scherper geweest, er zit m.i. een tikkeltje bewegingsonscherpte in het achterste kind,
          - maar het kan ook zijn doordat ze achter elkaar zitten, en ze net buiten de scherptediepte valt. Op 84mm behoudt je niet echt veel scherptediepte bij F4,5 (te berekenen via DOF-calculator, te vinden op het internet)

Kortom... de foto is m.i. helemaal niet zo slecht, maar de bewerking verknoeit hem zo, dat niemand nog naar de foto kijkt.

Tot slot... veel oefenen en veel foto's maken van dit dankbare onderwerp, dat naar mijn mening te vaak miskend wordt. Sommige modelfotografen begonnen met hun eigen kinderen en hun eigen vrouw, en hebben zich nadien ontpopt tot fantastische fotografen, en daar zitten er hier een paar van op het forum, die dit kunnen beamen.

Comment

In tegenstelling tot de meeste posters vind ik de bewerking leuker dan het origineel. Door het strikje in het haar krijg je als eerste indruk een 'foto van vroeger', waarna het kapsel van de jongen je laat twijfelen.

Ik zou zeker nog eens wat meer 'verouderingen' proberen met dit origineel
            Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

8 Cm DOF Je foto was gedoemd om te mislukken kwa scherpte wegens een te beperkte DOF. Je mag nog van geluk spreken dat het tamelijk meevalt maar voor het zelfde geld was dit prachtig compo door onscherpte mislukt Terwijl je met een basiskennis van de DOF en DOFMASTERdeze link al geweten had dat je volledig in de knoei ging geraken.
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

@ Vedeka: bedankt voor je leerrijke analyse , het valt me wel op dat de goede punten net iets meer de bovenhand nemen! Hehe..
                @ Plumeau: da ga ik zeker doen!
                Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  8 Cm DOF Je foto was gedoemd om te mislukken kwa scherpte wegens een te beperkte DOF. Je mag nog van geluk spreken dat het tamelijk meevalt maar voor het zelfde geld was dit prachtig compo door onscherpte mislukt Terwijl je met een basiskennis van de DOF en DOFMASTERdeze link al geweten had dat je volledig in de knoei ging geraken.
                  Robby BB
                  hoezo 8 cm ken jij de afstand tussen lens en model?

ik ben er van overtuigd dat je met dit origineel zeker nog eens aan de slag kan, en dat er dan nog iets moois van te maken is ook, tenzij je ze nu gaat verzilveren

groetjes
                  renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                    hoezo 8 cm ken jij de afstand tussen lens en model?

....

Subject distance 2,28 m Uit het exif gehaald.
                    Robby BB
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      koperen Betterfood kindjes
                      Daar dacht ik nu ook aan,
                      Er zullen er misschien meer dit niet zo graag zien dan wel, maar dat is smaak denk ik, vind het anders wel grappig,
                      pose van de kindjes vind ik zeer mooi
                      GRT
                      Rosie
                      GROETJES ROSIE
                      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Ik heb de kleuren versie bekeken en heb even iets uitgeprobeerd en geconstateerd dat je tot een mooie resultaat kan bekomen.

Comment

Ik weet niet of dit het effect is wat je beoogde, maar ik vind het wel mooi en speciaal.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                            Ik heb de kleuren versie bekeken en heb even iets uitgeprobeerd en geconstateerd dat je tot een mooie resultaat kan bekomen.
                            Daar ben ik wel benieuwd naar!
                            Last edited by 550Dave; 25 februari 2012, 14:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Ik weet niet of dit het effect is wat je beoogde, maar ik vind het wel mooi en speciaal.
                              Thanks!
                              De bedoeling van de ouders was om het resultaat te bekomen dat sterk lijkt op van die ouderwetse porseleinen foto's..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
                                Thanks!
                                De bedoeling van de ouders was om het resultaat te bekomen dat sterk lijkt op van die ouderwetse porseleinen foto's..
                                Zo'n uitspraak maakt me dus heel nieuwsgierig, want ik ken niets van porseleinen foto's, en dus wil ik bijleren...
                                In google kom ik uit bij :
                                http://www.denhollandsche.nl/?p=view...essoires-fotos
                                en bij...
                                http://www.memare.nl/galerij_details...einen+foto%27s,
                                dus nu ben ik echt nieuwsgierig wat jij er mee bedoelt, "een porseleinen foto".

Comment

Working...
                                X