Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste poging 'productfotografie'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste poging 'productfotografie'

F10
    1-80

update

dank u
    Last edited by kawaracer; 21 februari 2012, 20:09. Reden: update

Re: eerste poging 'productfotografie'

Niet slecht voor een eerste poging.
    Enkele opmerkingen:
    Product mag meer centraal staan.(Bij product fotografie mag het onderwerp in het midden staan.)
    Is een beetje onderbelicht aan de bovenkant van het horloge hier gaat wat detail door verloren. Uit de Raw kan je dit nog wel wat terughalen.
    Ook zou ik de witbalans aanpassen zodat de achtergrond minder grijs word en de spikkeltjes rechts onder in de voorgrond wegwerken.
    Je gebruikt hier denk ik ook maar 1 flits en dan word het moeilijk om schaduwen te vermijden.
    Canon 40D - Tamron 28-75mm f2.8 , Sigma 70-200mm f2.8

Comment

beetje platte foto
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Volgende keer mss eerst eens openklappen op een andere plaats, dan heb je die vuiltjes niet tussen de steun en de horloge op uw ondergrond... Grts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoemas Bekijk bericht
          Niet slecht voor een eerste poging.
          Enkele opmerkingen:
          Product mag meer centraal staan.(Bij product fotografie mag het onderwerp in het midden staan.)
          Is een beetje onderbelicht aan de bovenkant van het horloge hier gaat wat detail door verloren. Uit de Raw kan je dit nog wel wat terughalen.
          Ook zou ik de witbalans aanpassen zodat de achtergrond minder grijs word en de spikkeltjes rechts onder in de voorgrond wegwerken.
          Je gebruikt hier denk ik ook maar 1 flits en dan word het moeilijk om schaduwen te vermijden.
          Dank u voor de tips. Ik ben helemaal niet uitgerust voor dit soort fotografie, ik heb enkel een 18-55 kitlens en het is ook niet mijn eerste interesse. Ik was op bezoek en had toevallig mijn camera mee dus zelfs geen statief of zo en was het improviseren om er iets van te maken. Het is de interne flitser als trigger voor het optische oog van een 2de flits die ik tegen het plafond liet weerkaatsen en als achtergrond een gewoon A4 dat geplooid tegen mijn fototas stond dus ik besef dat ik nooit een 100% perfect resultaat had kunnen halen.
          Ik zal de raw nog wat herwerken en dan terug posten

Comment

Vind de eerste de beste,goede probatie
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
            X