Niet slecht voor een eerste poging.
Enkele opmerkingen:
Product mag meer centraal staan.(Bij product fotografie mag het onderwerp in het midden staan.)
Is een beetje onderbelicht aan de bovenkant van het horloge hier gaat wat detail door verloren. Uit de Raw kan je dit nog wel wat terughalen.
Ook zou ik de witbalans aanpassen zodat de achtergrond minder grijs word en de spikkeltjes rechts onder in de voorgrond wegwerken.
Je gebruikt hier denk ik ook maar 1 flits en dan word het moeilijk om schaduwen te vermijden.
Niet slecht voor een eerste poging.
Enkele opmerkingen:
Product mag meer centraal staan.(Bij product fotografie mag het onderwerp in het midden staan.)
Is een beetje onderbelicht aan de bovenkant van het horloge hier gaat wat detail door verloren. Uit de Raw kan je dit nog wel wat terughalen.
Ook zou ik de witbalans aanpassen zodat de achtergrond minder grijs word en de spikkeltjes rechts onder in de voorgrond wegwerken.
Je gebruikt hier denk ik ook maar 1 flits en dan word het moeilijk om schaduwen te vermijden.
Dank u voor de tips. Ik ben helemaal niet uitgerust voor dit soort fotografie, ik heb enkel een 18-55 kitlens en het is ook niet mijn eerste interesse. Ik was op bezoek en had toevallig mijn camera mee dus zelfs geen statief of zo en was het improviseren om er iets van te maken. Het is de interne flitser als trigger voor het optische oog van een 2de flits die ik tegen het plafond liet weerkaatsen en als achtergrond een gewoon A4 dat geplooid tegen mijn fototas stond dus ik besef dat ik nooit een 100% perfect resultaat had kunnen halen.
Ik zal de raw nog wat herwerken en dan terug posten
Comment