Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clickx - Video

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Clickx - Video

.

.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Re: Clickx - Video

Ik vind dit heel mooi, van idee compo en kleuren, maar spijtig van de totale onscherpte, Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
      Ik vind dit heel mooi, van idee compo en kleuren, maar spijtig van de totale onscherpte, Grtjes Francine
      Hoe kan je dit scherper krijgen in een druppel?
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

geen idee ,heb dit nog nooit geprobeerd, met welke diafragma is deze genomen? Misschien ligt het daaraan, of anders je afstand tot de druppel in combinatie met je brandpunt,heb je een statief gebruikt?
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

heel tof

Comment

Bij de druppel lijken de verticalen scherper dan de horizontalen.
            Dat zou kunnen wijzen op een te lange sluitertijd. Een vallende druppel heeft snelheid en
            legt in die 1/200s toch zekere afstand af. Maar ik ben verre van een expert op
            druppelgebied.

Misschien eens controleren qua scherpstelling onder dezelfde omstandigheden met een
            onbeweeglijk opbject erbij op dezelfde afstand.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Gaat mijn petje te boven...Ik zou...maar ben dan ook een foefeleirke het tijdschrift afzonderlijk fotograferen...wat bol zetten en er dan in zetten...
              Maar ik denk niet dat het dat was wat je wilde.
              Veel succes nog met deze queeste...

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Gaat mijn petje te boven...Ik zou...maar ben dan ook een foefeleirke het tijdschrift afzonderlijk fotograferen...wat bol zetten en er dan in zetten...
                Maar ik denk niet dat het dat was wat je wilde.
                Veel succes nog met deze queeste...

Groetjes
                Marc
                Ik moet hier Marc volgen wat betreft het petje......
                Altijd (meestal toch) een specialleke hé van jou Heylo, wat niet betekent dat ik ze niet graag zie verschijnen hier . Maar mijn hersencellen geraken erdoor in de knoop, en er is waarschijnlijk reeds een deel van afgestorven......
                Groetjes

Comment

Even toelichting.
                  Laat me beginnen dat ik qua scherpte ook niet helemaal tevreden ben.
                  Ik heb getracht een tussenoplossing te vinden tussen de ( vallende ) druppel scherp ( eigenlijk het makkelijkst ) of de tekst scherp ( bijna onmogelijk mijn idee ). Dit om de eenvoudige reden dat deze foto is genomen met een macro lens ( dus beperkte scherptediepte ) en dat de tekst ook bol staat in deze druppel.
                  Een kortere sluitertijd is helaas niet mogelijk om de synchronisatie tussen camera en flitser vlot te laten verlopen. Bij een nog kortere sluitertijd krijg je een zwarte balk over je foto. De korte sluitertijd is evenwel wel nodig om de druppel, in combinatie met de flits, te bevriezen. Zoniet krijg je een streepvorming van de vallende druppel.
                  Zo, verbeter me als ik fout ben.
                  Zou het héél erg op prijs stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    ... Een kortere sluitertijd is helaas niet mogelijk om de synchronisatie tussen camera en
                    flitser vlot te laten verlopen. Bij een nog kortere sluitertijd krijg je een zwarte balk over
                    je foto. De korte sluitertijd is evenwel wel nodig om de druppel, in combinatie met de
                    flits, te bevriezen. Zoniet krijg je een streepvorming van de vallende druppel.
                    Zo, verbeter me als ik fout ben.
                    Zou het héél erg op prijs stellen.
                    Als daar het probleem zit, denk dan eens aan een andere oplossing dan de flits. Probeer te
                    zorgen voor een permanente lichtbron, een (of meer) felle bouwlamp(en) of iets dergelijks
                    en maak dan opnieuw je camerainstellingen.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Louis,

Ik wist zeker dat ik kon flitsen met een sluitersnelheid hoger dan 1/250. Ik heb dit vroeger al gedaan. Nu wil ik u geen leugens vertellen en heb eerst toch maar eens geprobeerd.
                      De camera is denk ik niet zo belangrijk de flitser denk ik is wel belangrijk.
                      Met de flits in mijn bezit de 580 EX II heb ik net een paar testfoto's gemaakt waarbij ik geflitst heb en de sluitersnelheid opgedreven tot 1/8000. Om maar eens extreem te gaan.
                      Werkt perfect. Geen storende balken wegens slechte synchronisatie.
                      De instelling om boven de 1/250 te gaan gebeurt op de flitser zelf.
                      Ik hoop dat dit voldoende antwoord geeft op uw prangende vraag.

Groetjes
                      Marc

Toevoeging: Moet wel meegeven dat camera en toestel bij mij althans goed op elkaar passen en dat de wijzigingen die ik aanbreng aan de flitser zichtbaar zijn in de camera.
                      Dankzij je toelichting is je vraag wat duidelijker voor mij.
                      Last edited by Brombeer; 17 februari 2012, 20:54. Reden: Toevoeging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Als daar het probleem zit, denk dan eens aan een andere oplossing dan de flits. Probeer te
                        zorgen voor een permanente lichtbron, een (of meer) felle bouwlamp(en) of iets dergelijks
                        en maak dan opnieuw je camerainstellingen.
                        Toegeven, nog niet aan gedacht. Wordt morgen uitgetest.

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Louis,

Ik wist zeker dat ik kon flitsen met een sluitersnelheid hoger dan 1/250. Ik heb dit vroeger al gedaan. Nu wil ik u geen leugens vertellen en heb eerst toch maar eens geprobeerd.
                        De camera is denk ik niet zo belangrijk de flitser denk ik is wel belangrijk.
                        Met de flits in mijn bezit de 580 EX II heb ik net een paar testfoto's gemaakt waarbij ik geflitst heb en de sluitersnelheid opgedreven tot 1/8000. Om maar eens extreem te gaan.
                        Werkt perfect. Geen storende balken wegens slechte synchronisatie.
                        De instelling om boven de 1/250 te gaan gebeurt op de flitser zelf.
                        Ik hoop dat dit voldoende antwoord geeft op uw prangende vraag.

Groetjes
                        Marc
                        Kan ook flitsen op 1/8000 ( daar zit het probleem niet ), het zit waarschijnlijk in het feit dat ik werk met continue opnamen en niet flits vanop de camera. ( cactus )
                        Zal mijn handleiding eerst even nalezen. Wordt ook morgen getest.

Bedankt voor het meedenken en info.

Comment

Heb ook draadloos maar geen cactus...zal morgen eens kijken of het dan nog zo goed gaat...Maar wie hier toch wel, mijn gedacht, ervaring heeft met hoge snelheidsfotografie is Devid.

Groetjes
                          Marc

Comment

Knap gedaan ,niet gemakkelijk,juist moment
                            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Nog wat experimenten gedaan, maar helaas.
                              Heb ondervonden dat door het verkleinen naar de max. 900 pix heel veel, zelfs met naverscherping, scherpte verdwijnt.

Klik

en zoom dan maar eens in. Dan even de eigenschappen bekijken. Originele grootte is 6,3 MB. Groote van originele druppel? 2à 3mm?
                              Hier eindigt dan ook dit soort fotografie voor mij. Toch wat betreft de reflectie in de druppel.
                              Bedankt voor de hulp, het kijken en de reacties.

Comment

Working...
                              X