Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een rechte scheiding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: een rechte scheiding

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Ik zou mijn vraag toch even willen herhalen
    ik wil zeker niet aanvallend/grof/beledigend zijn.

    maar als je de originele kan posten,
    dan kunnen we zien wat er juist gebeurd...
    is de originele niet zo scherp,
    of is er iets "mis gegaan" bij het forum-klaar maken...

    zo kan iedereen voluit helpen...
    (en maak je je foto's pakken mooier)
    sorry door al deze 'hetze' vergeten te reageren op je vraag. Inderdaad is dit origineel bij de verdwenen foto's. Ik had die ijskoude dag heel veel mooie(?) foto's geschoten en tja... stom stom stom
    ik heb de scherpstel tips van de link toepast en (als ik nog durf) missch morgen posten!
    bedankt voor uw comments!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #32
      Re: een rechte scheiding

      Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
      sorry door al deze 'hetze' vergeten te reageren op je vraag. Inderdaad is dit origineel bij de verdwenen foto's. Ik had die ijskoude dag heel veel mooie(?) foto's geschoten en tja... stom stom stom
      ik heb de scherpstel tips van de link toepast en (als ik nog durf) missch morgen posten!
      bedankt voor uw comments!
      1 ding moet je mij nu wel direct beloven:

      Blijven posten, want je foto's... zijn altijd mooie composities.
      Als de scherpte 100% wordt... dan zijn het pracht van foto's ook...

      Ik wou dat mijn 'talent' in de buurt kwam van wat jij plaatst...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #33
        Re: een rechte scheiding

        Inderdaad Koeno, heel mooie composities.
        Misschien een idee om dit soort foto's als het wat misgaat met de scherpte, extreem bewerken/grafisch maken, zodat kleur en vorm primeert in een abstracte tekening? Bij deze foto's zou dat heel mooi kunnen zijn.
        Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

        Comment


        • #34
          Re: een rechte scheiding

          Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
          .....
          Misschien een idee om dit soort foto's als het wat misgaat met de scherpte, extreem bewerken/grafisch maken, zodat kleur en vorm primeert in een abstracte tekening?
          of.... gewoon het diafragma verhogen (in getal) en de camera stil houden tijdens het afdrukken.
          Sien zit vaak veel te laag (in getal) met haar diafragma.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: een rechte scheiding

            Een mooi beeld Bommasien, maar inderdaad teveel verscherpt,als je in PS verscherpt is een hoogdoorlaatfilter dikwijls een goeie oplossing,dit verscherpt alleen de randen en laat de rest ongemoeid,wanneer je een waarde neemt tussen 2 en 4,5 heb je dikwijls een uitstekend resultaat,je kunt daarna nog bijsturen door de dekking van je laag aan te passen en de modus op zwak licht te zetten ipv bedekken.De hoogdoorlaat vind je onder filter alle menuopdrachten, overige, hoogdoorlaat. Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #36
              Re: een rechte scheiding

              Over de foto's in dit topic is reeds genoeg geschreven Sien , maar ik wil het toch nog even hebben over je verdwenen foto's.
              Evenetjes het progje recuva downloaden en je foto's opnieuw tevoorschijn toveren. Wanneer je ze terug kan vinden (en normaal kan je dat, want niets verdwijnt onmiddellijk van een harde schijf, wel na lange tijd) ze niet terug opslaan waar ze oorspronkelijk stonden, maar in een nieuwe map.
              Ik ben ook ooit eens zo stom geweest (in Picasa op 'verwijderen van schijf' gedrukt ipv op 'verwijderen uit picasa' ), maar heb er met recuva toch 90 % kunnen van recupereren. Sedert die stommiteit bewaar ik ze op PC, of externe harde schijf en op DVD...... dat zal wel voldoende zijn zeker.
              Ik hoop dat het je ook lukt.
              Groetjes

              Comment


              • #37
                Re: een rechte scheiding

                misschien kan dit helpen?

                via internet inloggen bij dropbox (met login en passwoord)
                dan klikken op "show deleted items" : de gedelete bestanden staan in een andere kleur, en kunnen via deze weg gewoon hersteld worden.

                veel succes en hopelijk ben je niet alles kwijt.

                Comment


                • #38
                  Re: een rechte scheiding

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Over de foto's in dit topic is reeds genoeg geschreven Sien , maar ik wil het toch nog even hebben over je verdwenen foto's.
                  Evenetjes het progje recuva downloaden en je foto's opnieuw tevoorschijn toveren. Wanneer je ze terug kan vinden (en normaal kan je dat, want niets verdwijnt onmiddellijk van een harde schijf, wel na lange tijd) ze niet terug opslaan waar ze oorspronkelijk stonden, maar in een nieuwe map.
                  Ik ben ook ooit eens zo stom geweest (in Picasa op 'verwijderen van schijf' gedrukt ipv op 'verwijderen uit picasa' ), maar heb er met recuva toch 90 % kunnen van recupereren. Sedert die stommiteit bewaar ik ze op PC, of externe harde schijf en op DVD...... dat zal wel voldoende zijn zeker.
                  Ik hoop dat het je ook lukt.
                  Groetjes
                  ekele maar heb ik via deze weg terug bedankt!!!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #39
                    Re: een rechte scheiding

                    Oorspronkelijk geplaatst door onsis Bekijk bericht
                    misschien kan dit helpen?

                    via internet inloggen bij dropbox (met login en passwoord)
                    dan klikken op "show deleted items" : de gedelete bestanden staan in een andere kleur, en kunnen via deze weg gewoon hersteld worden.

                    veel succes en hopelijk ben je niet alles kwijt.
                    "show deleted items ' niet gevonden ,toch van harte bedankt!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #40
                      Re: een rechte scheiding



                      bevat de screendump waar het staat "show deleted files" ( files ipv items)

                      succes

                      Comment


                      • #41
                        Re: een rechte scheiding

                        Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
                        Inderdaad Koeno, heel mooie composities.
                        Misschien een idee om dit soort foto's als het wat misgaat met de scherpte, extreem bewerken/grafisch maken, zodat kleur en vorm primeert in een abstracte tekening? Bij deze foto's zou dat heel mooi kunnen zijn.
                        Neem me niet kwalijk maar bij het lezen van deze quote tuitelen mijn oren en wordt mijn blik wazig. Wil je hier beweren dat abstract en grafisch werk (trouwens twee artistiek verschillende zaken) ontstaat uit een mindere of mislukte foto ? Je hoeft hier op Bommasien haar plaatsing niet verder over door te bomen dit kan best in PB of plaats zelf een voorbeeld van je opmerking desbetreffend !
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #42
                          Re: een rechte scheiding

                          Iemand al eens aan gedacht dat het de hardware kan zijn. Lenzen kunnen , zoals ogen bijziend of verziend zijn. Dit komt doordat bij autofocus het beeld voor of achter de sensor valt resultaat, altijd een onscherp beeld met of zonder statief. Dit wordt nog erger doordat er slijtage optreed. Iedere lens heeft daar last van m, maar bij de ene wat erger dan bij de andere. Probleem is dat we allemaal blindelings vertrouwen op onse autofocus en dat we veel te weinig manueel scherp stellen.
                          Als jullie googelen kun je tests vinden waarmee je uw toestel en lens kunt testen.

                          Ik kan de frustratie begrijpen wanneer men tips geeft en dat die mischien niet worden gebruikt door de TS. Het is de TS vrij om deze tips te gebruiken, als de TS hier zegt dat hij wel rekning houd met de tips dan moeten we dat geloven, ook al zeggen zijn foto's iets anders. Wat we zien is niet altijd de werkelijkheid en kan een TS zich de naad uitwerken met de tips zonder dat dit echt resultaat geeft door externe redenen zoals bv beschreven hierboven.
                          Als er dan toch een moetwillige TS moet zijn die alles wat er wordt gezegd aan zijn laars lapt, dan moet je maar denken dat er nog andere meelezen die wel uw tips gebruiken. Iedereen is vrij van iemand anders zijn foto binnen te halen en de tips te gebruiken die er voor die foto zijn gegeven.

                          Samengevat als de scherpte niet lukt ga dan voor manuele focus.
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment

                          Working...
                          X