Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een rechte scheiding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: een rechte scheiding

    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
    Moet ik hier nu mijn stommiteit opbiechtenHeb vorige week mijn pc (willen) opkuisen en ben al mijn foto's kwijt. Dus door dat deze op dropbox stonden zijn deze ook verdwenen.

    Na het nemen vD foto hal ik ze binnen in LR ik bewerk ze summier,ben pas gestart in PS . Eventueel verscherp ik nog iets in PS . Sla ze op in afbeeldingen van daaruit naar dropbox of momenteel Tinypic en dan zo naar Forum........
    nee dat hoef je niet te doen.

    maar vim heeft wel een punt.
    ik verklein mijn foto's in ps naar 900px en zet ze zo online, zo ben ik zeker dat ze (voor mij) goed zijn van scherpte en...
    bij het opslaan als jpg steeds opslaan op max, 12 dacht ik, zo heb je genoeg bestandsgrote en heb je ook geen last van artefracten.

    ja maakt best goeie foto's maar idd doe artefracten maken het niet zo glad kijken.

    en ik ben er van overtuigd dat vim het net zoals ik goed met je voor heb

    groetjes
    renske

    Comment


    • #17
      Re: een rechte scheiding

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Neen Sien...mijn stommiteiten hier opbiechten zou ik ook niet doen
      En 't zijn er wat hoor...

      Maar je er van af maken met gniffel..."jij snapt wat ik beoog..." Is mij wel een beetje tegengevallen...
      Daar waar hier al enorm veel moeite gedaan is om je op dat vlak verder te helpen....

      Groetjes
      Marc
      sorry Marc, ik meen hier ergernis te bespeuren,terwijl ik niet weet wat je bedoelt,ik probeer heus alle tips en raadgevingen ter harte hoor!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #18
        Re: een rechte scheiding

        Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        Ha zo! 'k Hoop dan maar dat ik aan geen verloren zaak begonnen ben.

        Hier is die link: klik.
        neen echt niet ik ben uitermate dankbaar met al deze goede raadgevingen en tips!!!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #19
          Re: een rechte scheiding

          OK..maar als een opname in eerste instantie al niet scherp is, zal ie door welke bewerking dan ook.....nooit scherp worden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: een rechte scheiding

            Mag ik vragen of je de originele foto nog hebt?
            en die kan laten zien?
            (of is die door de opkuis jammerlijk verdwenen? )

            groetjes.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #21
              Re: een rechte scheiding

              Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              Ha zo! 'k Hoop dan maar dat ik aan geen verloren zaak begonnen ben. ...
              Dat wil ik niet gezegd hebben...

              Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
              nee dat hoef je niet te doen.
              ...en ik ben er van overtuigd dat vim het net zoals ik goed met je voor heb
              groetjes
              renske
              Ik denk dat iedereen dat voor heeft Renske...

              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              sorry Marc, ik meen hier ergernis te bespeuren,terwijl ik niet weet wat je bedoelt,ik probeer heus alle tips en raadgevingen ter harte hoor!
              Ergernis...? Dat is uw perceptie.
              Ik zal het anders proberen uitleggen wat ik bedoel Sien.
              Als mensen je een raad geven ivm scherpte of artefacten...moet je ook kunnen toegeven dat dat zo is. Het mooiste voorbeeld dat ik kan aanhalen is Plaatwerker zijn foto "Kaal." Alhoewel het grootste deel van de foto "bewust" niet scherp was wist toch iedereen wat zijn objectief was. Je mag iedereen hier proberen overtuigen dat jouw objectieven dezelfde zijn...maar dat kan ik maar moeilijk geloven. Enfin, het komt bij mij in ieder geval zo niet over.
              Cheeta geeft je de raad mee een statief te gebruiken, ik maak melding dat de foto onscherp lijkt, de mensen die mij volgen zeggen hetzelfde...Diegenen die mij voorgingen zeggen hetzelfde. Niet op één foto maar op veel foto's. Dan komt er iemand die zegt: "Mja...mij lijkt het wel wat PUN INTENDED..." en dan heb ik de indruk dat je laat uitschijnen dat dit wel degelijk uw bedoeling was...Nou Sien...Ik wil je niet laten vallen...daar gaat het me niet om...maar als jij dat wil dan zal ik vanaf nu steeds je foto's toejuichen...
              Jij bent TS en jij mag kiezen...
              En vanuit mijn optiek Sien ben ik hier voor lol te maken en wat op te steken...hoe meer hoe liever...dus wees ervan overtuigd dat ik geen zin heb om hier oeverloos op door te bomen.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #22
                Re: een rechte scheiding

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Ik denk dat iedereen dat voor heeft Renske...
                dat bedoelde ik ook, maar ik neem niet altijd de tijd alle comments te lezen, die van vim had ik wel gelezen daar de er onder.

                groetjes
                renske

                Comment


                • #23
                  Re: een rechte scheiding

                  Ik denk ook dat je in combinatie met een statief een betere kwaliteit foto's maakt.
                  Heb me een jaar geleden een goedkope aangeschaft om dit eens uit te proberen en echt waar, dit geeft een merkbaar verschil in scherpte in je foto's.
                  Intussen ben ik overtuigd alhoewel mijn dochter zich doodschaamt als ik op pad ga, maar heb nu een goed, degelijk en handzaam statief gekocht.

                  Spijtig dat je foto's kwijt zijn, ook dat is mij in het verleden overkomen.
                  Daarom maak ik altijd kopieën en bewaar ik altijd mijn beste exemplaren op een externe harde schijf.
                  Heb nog zoveel te leren

                  Comment


                  • #24
                    Re: een rechte scheiding

                    Ik wil me bij deze excuseren bij de mensen die eventueel het verloop niet kunnen volgen.
                    Mijn fout...zaken door mij aangehaald zijn twee posts eerder gebeurd...maar...zijn repetitief...in menigerlei opzicht...
                    'k Ga het daarbij laten en verder genieten van het mooie op dit forum.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #25
                      Re: een rechte scheiding

                      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                      Dat wil ik niet gezegd hebben...



                      Ik denk dat iedereen dat voor heeft Renske...



                      Ergernis...? Dat is uw perceptie.
                      Ik zal het anders proberen uitleggen wat ik bedoel Sien.
                      Als mensen je een raad geven ivm scherpte of artefacten...moet je ook kunnen toegeven dat dat zo is. Het mooiste voorbeeld dat ik kan aanhalen is Plaatwerker zijn foto "Kaal." Alhoewel het grootste deel van de foto "bewust" niet scherp was wist toch iedereen wat zijn objectief was. Je mag iedereen hier proberen overtuigen dat jouw objectieven dezelfde zijn...maar dat kan ik maar moeilijk geloven. Enfin, het komt bij mij in ieder geval zo niet over.
                      Cheeta geeft je de raad mee een statief te gebruiken, ik maak melding dat de foto onscherp lijkt, de mensen die mij volgen zeggen hetzelfde...Diegenen die mij voorgingen zeggen hetzelfde. Niet op één foto maar op veel foto's. Dan komt er iemand die zegt: "Mja...mij lijkt het wel wat PUN INTENDED..." en dan heb ik de indruk dat je laat uitschijnen dat dit wel degelijk uw bedoeling was...Nou Sien...Ik wil je niet laten vallen...daar gaat het me niet om...maar als jij dat wil dan zal ik vanaf nu steeds je foto's toejuichen...
                      Jij bent TS en jij mag kiezen...
                      En vanuit mijn optiek Sien ben ik hier voor lol te maken en wat op te steken...hoe meer hoe liever...dus wees ervan overtuigd dat ik geen zin heb om hier oeverloos op door te bomen.

                      Groetjes
                      Marc
                      Wat beoogt u nu feitelijk? Ik heb nog geen enkele en ik benadruk geen enkele raad in de wind geslagen of naaast me neergelegd.Ik hoop dat je met kritisch oog blijft kijken en commentaar blijft geven ik leer hier enorm uit. Ik veronderstel dat u het over de ondergaande zon hebt. Daar heb ik een poortje als stafief gebruikt en er hing een waas van de fabrieksuitstoot. Ik weet niet waarom u mij hierop aanvalt Ik hoop dat ik hier nog met plezier kan posten en kan bijleren, want dit vind ik niet plezierig!
                      U was dacht ik ook de eerste die opmerkte dat mijn foto's niet van de eerste keer juist gepost worden maar dat verschillende updates nogig zijn om tot een goed resultaat te komen. Hoe komt het denkt u dat ik die updates maak? Ik maak ze aan de hand van de tips en de raadgevingen van anderen. En welke raad moet ik nu opvolgen ? Wie zit juist?
                      Heb net de link bestudeerd en toegepast op een nieuwe foto, ben benieuwd naar de waardeoordeling(en) want ieder ziet elke fot toch anders (mi)
                      Ik hoop dat een en ander rechtgezet te hebben met deze uiteenzetting.
                      Last edited by bommasien; 17 februari 2012, 13:52.
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #26
                        Re: een rechte scheiding

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
                        Ik denk ook dat je in combinatie met een statief een betere kwaliteit foto's maakt.
                        Heb me een jaar geleden een goedkope aangeschaft om dit eens uit te proberen en echt waar, dit geeft een merkbaar verschil in scherpte in je foto's.
                        Intussen ben ik overtuigd alhoewel mijn dochter zich doodschaamt als ik op pad ga, maar heb nu een goed, degelijk en handzaam statief gekocht.

                        Spijtig dat je foto's kwijt zijn, ook dat is mij in het verleden overkomen.
                        Daarom maak ik altijd kopieën en bewaar ik altijd mijn beste exemplaren op een externe harde schijf.
                        idd een externe schijf is mijn eerst volgende aankoop en dat statief heb ik maar....(zie je dochter)
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #27
                          Re: een rechte scheiding

                          Juist Sien

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #28
                            Re: een rechte scheiding

                            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                            oei oei oei sien das idd niet leuk, maar uit je stommiteiten leer je

                            ivm met je workflow en verscherping, op BD is hier een workflow gepost geweest van iemand die gevraagd geweest was hoe het komt dat zijn foto's altijd zo mooi scherp op het forum staan.

                            die kerel heeft daat een mooie stap voor stap tutorial voor gemaakt dus mss kan je deze even nadoen en leren?
                            ik vind nu niet direct de link terug maar mss weet iemand anders hem hier staan.
                            ik gebruik hem nu ook en moet zeggen het is me een hele boel werk gespaard en de foto's zijn idd beter.

                            ik moet nu enkel nog mijn foto's van lightroom naar PS exporteren, 1 hotkey indrukken en mijn foto is verkleind en verscherpt in 2 seconden om op BD te plaatsen.

                            als niemand anders de link weet staan kijk ik vanavond wel eens en zal em hier posten dan.

                            edit: heb de link gevonden.



                            mss ben je hier mee geholpen.
                            bedankt ben direkt gaan oefenen
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #29
                              Re: een rechte scheiding

                              Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                              Ha zo! 'k Hoop dan maar dat ik aan geen verloren zaak begonnen ben.

                              Hier is die link: klik.
                              hoop ik ook maare ....ben direkt begonnen met de link!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment


                              • #30
                                Re: een rechte scheiding

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Mag ik vragen of je de originele foto nog hebt?
                                en die kan laten zien?
                                (of is die door de opkuis jammerlijk verdwenen? )

                                groetjes.
                                Ik zou mijn vraag toch even willen herhalen
                                ik wil zeker niet aanvallend/grof/beledigend zijn.

                                maar als je de originele kan posten,
                                dan kunnen we zien wat er juist gebeurd...
                                is de originele niet zo scherp,
                                of is er iets "mis gegaan" bij het forum-klaar maken...

                                zo kan iedereen voluit helpen...
                                (en maak je je foto's pakken mooier)
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X