Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een rechte scheiding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een rechte scheiding




    [/IMG]
    Last edited by bommasien; 17 februari 2012, 09:28.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: een rechte scheiding

    Foto lijkt mij echt énorm verscherpt?
    en voor mij is daardoor héél wat verloren gegaan...
    foto komt niet meer natuurlijk over

    maar ik kan mij dan ook volledig vergissen..

    compositie zelf vind ik zeer mooi...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: een rechte scheiding

      Ik volg Koeno zijn mening. Vooral in de gracht valt het fel op.
      Canon EOS 550D
      Facebook

      Comment


      • #4
        Re: een rechte scheiding

        Rechttoe-rechtaan, de landbouw kan hier weinig inpikken. Enorm van diepte
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: een rechte scheiding

          Pano van maken Sien.
          croppen tot net boven dat takje met sneeuw.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: een rechte scheiding

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Pano van maken Sien.
            croppen tot net boven dat takje met sneeuw.
            grt,bouk.
            idd Bouk!!!!!!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: een rechte scheiding

              das mooi die pano..
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: een rechte scheiding

                Goeie compo, bomma !

                Maar 't moet me van het hart:
                'k Heb je hier al meerdere shots zien posten en elke keer opnieuw stel ik me de vraag: "Waar loopt het mis in de bewerking?"
                Zowat elke foto die je plaatst is onscherp. Niet omdat je op de "verkeerde" plaats scherpstelt, maar er is NIETS scherp aan de meeste van je foto's. Als je dan probeert er iets aan te doen, duiken artefacten op (zoals hier, zoals bij "Eenzaam bibberen", zoals de derde bij "In winterslaap",...)
                Het kan volgens mij niet anders dan dat er in je workflow ergens een struikelblok zit want met het toestel dat je hebt (Canon 550D meen ik te zien in je EXIF's) moet dit 1000 keer scherper kunnen.

                'k Hoop dat je me deze tussenkomst niet kwalijk neemt: ik probeer te helpen!
                Misschien je workflow (dus van toestel tot het plaatsen hier) eens in detail beschrijven?
                't Is wellicht ook niet met opzet gedaan, maar op je Facebook pagina heb je er veel minder last van.

                Trouwens: bij het doorlopen van je in het verleden geplaatste foto's stel ik vast dat zowat alles, ouder dan 2 weken, niet meer zichtbaar is hier.
                Da's nu ook niet de bedoeling. Er wordt ons hier vriendelijk gevraagd onze foto's te laten staan .
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: een rechte scheiding

                  Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  Goeie compo, bomma !

                  Maar 't moet me van het hart:
                  'k Heb je hier al meerdere shots zien posten en elke keer opnieuw stel ik me de vraag: "Waar loopt het mis in de bewerking?"
                  Zowat elke foto die je plaatst is onscherp. Niet omdat je op de "verkeerde" plaats scherpstelt, maar er is NIETS scherp aan de meeste van je foto's. Als je dan probeert er iets aan te doen, duiken artefacten op (zoals hier, zoals bij "Eenzaam bibberen", zoals de derde bij "In winterslaap",...)
                  Het kan volgens mij niet anders dan dat er in je workflow ergens een struikelblok zit want met het toestel dat je hebt (Canon 550D meen ik te zien in je EXIF's) moet dit 1000 keer scherper kunnen.

                  'k Hoop dat je me deze tussenkomst niet kwalijk neemt: ik probeer te helpen!
                  Misschien je workflow (dus van toestel tot het plaatsen hier) eens in detail beschrijven?
                  't Is wellicht ook niet met opzet gedaan, maar op je Facebook pagina heb je er veel minder last van.

                  Trouwens: bij het doorlopen van je in het verleden geplaatste foto's stel ik vast dat zowat alles, ouder dan 2 weken, niet meer zichtbaar is hier.
                  Da's nu ook niet de bedoeling. Er wordt ons hier vriendelijk gevraagd onze foto's te laten staan .
                  Moet ik hier nu mijn stommiteit opbiechtenHeb vorige week mijn pc (willen) opkuisen en ben al mijn foto's kwijt. Dus door dat deze op dropbox stonden zijn deze ook verdwenen.

                  Na het nemen vD foto hal ik ze binnen in LR ik bewerk ze summier,ben pas gestart in PS . Eventueel verscherp ik nog iets in PS . Sla ze op in afbeeldingen van daaruit naar dropbox of momenteel Tinypic en dan zo naar Forum........
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: een rechte scheiding

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    das mooi die pano..
                    grt,bouk.
                    Ik snap het niet goed,
                    maar...

                    De pano zou héél mooi kunnen zijn...
                    maar ik er is zoveel verscherpt,
                    dat het echt niet mooi meer is

                    Ik volg VIM hier volledig in....

                    edit:
                    op welke manier verscherp je in photoshop?
                    want volgens mij gaat daar toch iets "mis"...

                    en erg om te horen van je foto's,
                    zeker dat ze niet meer te recupereren zijn?
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: een rechte scheiding

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Ik snap het niet goed,
                      maar...
                      als pano...
                      ___
                      de kwaliteit is een heel ander verhaal.
                      kijk maar eens naar al die blokjes in de lucht.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: een rechte scheiding

                        Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                        Moet ik hier nu mijn stommiteit opbiechtenHeb vorige week mijn pc (willen) opkuisen en ben al mijn foto's kwijt. Dus door dat deze op dropbox stonden zijn deze ook verdwenen...
                        Echt kwijt je foto's? Want bij "opkuisen" van een PC zijn er dikwijls nogal wat zaken te redden. Start evtl eens een draadje daarover.
                        En ik die dacht dat dropbox oa net bedoeld was om je zaken niet kwijt te raken!?
                        Hier heb ik van elke foto 4 kopieën: 1 waarop ik werk, 1 in dagelijkse backup, 1 in continu backup en 1 buitenshuis. Te veel? Als ik sommige verhalen (o.a. dat van jou) lees vind ik echt van niet .

                        ...Sla ze op in afbeeldingen...
                        Heb al regelmatig gezien dat er juist daar, bij dat opslaan (= ook verkleinen), problemen met scherpte ontstaan.
                        Even je instellingen bij het opslaan hier tonen zodat we kunnen oordelen of daar iets fout ingesteld staat?
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

                        Comment


                        • #13
                          Re: een rechte scheiding

                          Neen Sien...mijn stommiteiten hier opbiechten zou ik ook niet doen
                          En 't zijn er wat hoor...

                          Maar je er van af maken met gniffel..."jij snapt wat ik beoog..." Is mij wel een beetje tegengevallen...
                          Daar waar hier al enorm veel moeite gedaan is om je op dat vlak verder te helpen....

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: een rechte scheiding

                            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                            Moet ik hier nu mijn stommiteit opbiechtenHeb vorige week mijn pc (willen) opkuisen en ben al mijn foto's kwijt. Dus door dat deze op dropbox stonden zijn deze ook verdwenen.

                            Na het nemen vD foto hal ik ze binnen in LR ik bewerk ze summier,ben pas gestart in PS . Eventueel verscherp ik nog iets in PS . Sla ze op in afbeeldingen van daaruit naar dropbox of momenteel Tinypic en dan zo naar Forum........
                            oei oei oei sien das idd niet leuk, maar uit je stommiteiten leer je

                            ivm met je workflow en verscherping, op BD is hier een workflow gepost geweest van iemand die gevraagd geweest was hoe het komt dat zijn foto's altijd zo mooi scherp op het forum staan.

                            die kerel heeft daat een mooie stap voor stap tutorial voor gemaakt dus mss kan je deze even nadoen en leren?
                            ik vind nu niet direct de link terug maar mss weet iemand anders hem hier staan.
                            ik gebruik hem nu ook en moet zeggen het is me een hele boel werk gespaard en de foto's zijn idd beter.

                            ik moet nu enkel nog mijn foto's van lightroom naar PS exporteren, 1 hotkey indrukken en mijn foto is verkleind en verscherpt in 2 seconden om op BD te plaatsen.

                            als niemand anders de link weet staan kijk ik vanavond wel eens en zal em hier posten dan.

                            edit: heb de link gevonden.



                            mss ben je hier mee geholpen.
                            Last edited by TrsH; 17 februari 2012, 10:13.

                            Comment


                            • #15
                              Re: een rechte scheiding

                              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                              ...Daar waar hier al enorm veel moeite gedaan is om je op dat vlak verder te helpen....
                              Ha zo! 'k Hoop dan maar dat ik aan geen verloren zaak begonnen ben.

                              Hier is die link: klik.
                              Last edited by VIM; 17 februari 2012, 10:17. Reden: typfout
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X