Re: (her)beginner
Beste Robby,
ik weet niet precies hoe ik je voorstel moet interpreteren.
Wat ik denk dat je bedoelt is het volgende: vermits ik mijn instrument ken (kennis van het onderwerp) moet ik foto's maken vanuit die kennis.
Dat lijkt me een super idee. De foto die ik gepost heb (de donkere) is één van de aspekten van een Hammond B3/C3.
Dikwijls staan die orgels in een donkere hoek in het Jazz Cafe of de Blues Bar. Je kan heel erg donkere grollende klanken uit zo'n B3/C3 krijgen.
Donker dus maar toch dreigend (het licht vanuit de linker bovenhoek op het klavier (de tanden van het beest)).
In die optiek heb ik dus één aspect van de Hammond reeds in beeld kunnen brengen, fotografisch niet perfect maar qua gevoel en sfeer wel.
Nu kan je een Hammond ook laten roepen (wordt echt "shouting" genoemd) en dat moet ik in beeld brengen met felle (misschien gekleurde) lichtvlekken op de klavieren en de drawbars.
Dat ga ik eens proberen. Als het dat is wat je bedoelde en het lukt heb je me een mooie tip gegeven!
Groeten, Paul.
Beste Robby,
ik weet niet precies hoe ik je voorstel moet interpreteren.
Wat ik denk dat je bedoelt is het volgende: vermits ik mijn instrument ken (kennis van het onderwerp) moet ik foto's maken vanuit die kennis.
Dat lijkt me een super idee. De foto die ik gepost heb (de donkere) is één van de aspekten van een Hammond B3/C3.
Dikwijls staan die orgels in een donkere hoek in het Jazz Cafe of de Blues Bar. Je kan heel erg donkere grollende klanken uit zo'n B3/C3 krijgen.
Donker dus maar toch dreigend (het licht vanuit de linker bovenhoek op het klavier (de tanden van het beest)).
In die optiek heb ik dus één aspect van de Hammond reeds in beeld kunnen brengen, fotografisch niet perfect maar qua gevoel en sfeer wel.
Nu kan je een Hammond ook laten roepen (wordt echt "shouting" genoemd) en dat moet ik in beeld brengen met felle (misschien gekleurde) lichtvlekken op de klavieren en de drawbars.
Dat ga ik eens proberen. Als het dat is wat je bedoelde en het lukt heb je me een mooie tip gegeven!
Groeten, Paul.
Comment