Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(her)beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: (her)beginner

Beste Robby,
    ik weet niet precies hoe ik je voorstel moet interpreteren.
    Wat ik denk dat je bedoelt is het volgende: vermits ik mijn instrument ken (kennis van het onderwerp) moet ik foto's maken vanuit die kennis.
    Dat lijkt me een super idee. De foto die ik gepost heb (de donkere) is één van de aspekten van een Hammond B3/C3.
    Dikwijls staan die orgels in een donkere hoek in het Jazz Cafe of de Blues Bar. Je kan heel erg donkere grollende klanken uit zo'n B3/C3 krijgen.
    Donker dus maar toch dreigend (het licht vanuit de linker bovenhoek op het klavier (de tanden van het beest)).
    In die optiek heb ik dus één aspect van de Hammond reeds in beeld kunnen brengen, fotografisch niet perfect maar qua gevoel en sfeer wel.
    Nu kan je een Hammond ook laten roepen (wordt echt "shouting" genoemd) en dat moet ik in beeld brengen met felle (misschien gekleurde) lichtvlekken op de klavieren en de drawbars.
    Dat ga ik eens proberen. Als het dat is wat je bedoelde en het lukt heb je me een mooie tip gegeven!
    Groeten, Paul.
    Not all who wander are lost ...
    EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Re: (her)beginner

Dat is wat ik bv bedoel.
      Dat zo'n orgel in een wat donkere plaats staat, kan ik inkomen. Maar ik denk niçet dat die sfeer er voor mij uitkomt omdat ik vind dat het gebruikte licht niet goed is.
      Wat de foto bij mij naar boven brengt is het volgende.
      Moeder de vrouw vraagt aan mij om aardappelen in de kelder gaan te halen, en wanneer ik het licht aanknip is dat wat ik zie. Het komt niet over alsof het ergens in een bar of herberg staat. Maar dat is natuurlijk persoonlijke interpretatie en die zal wel bij iedereen verschillend zijn.
      Maar ik voel dat je gepassioneerd bent door dit orgel (sorry) Hammondorgel en dat je mijn tip hebt begrepen.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
      X