Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(her)beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• (her)beginner

Beste forumleden,
    ik ben een herbeginner. 35 jaar geleden hield ik me bezig met analoge fotografie als hobby. Dan andere prio's en nu uiteindelijk een digitale reflex (Canon 600D) aangekocht. Hier zijn twee probeersels. Graag jullie feedback ... alle kritiek en tips zijn welkom.
    Groeten, Paul.

Hammond C3

Winterse toestanden
    Last edited by GinnFizz; 16 februari 2012, 20:03.
    Not all who wander are lost ...
    EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Re: (her)beginner

welcome back en welkom op dit leerrijk forum je zult hier veel tips krijgen en kritiek

eerste tip

beter je foto's in het center plaatsen das aangenamer kijken.

de eerste foto vind ik wel iets hebben.
    er zit sfeer in, mede door het licht die van links komt.
    en het scherpte verloop vind ik ook leuk.

alleen vind ik het wat jammer dat de partituren zo afgesneden zijn.

foto 2 kan me niet zo bekoren en mist ook wat scherpte, denk dat een crop hier veel kan veranderen.
    sneeuw komt ook grijs over.
    tip2 als je sneeuw vastlegt op de gevoelige plaat dan is het beter 1 stop te overbelichten

mvg david
    Last edited by TrsH; 16 februari 2012, 19:30.

Comment

Welkom, op dit verslavende forum.
      DIgitaal en analoog, toch wel wat verschil en oefenwerk.
      Opletten, alle gegeven info hier "dus zeker ook de mijne" is een eigen visie, jij bent steeds de fotograaf en jij bepaald wat je zelf goed of leuk vind.

Mijn visie nu :
      Eerste , is voor mij te donker en is niet meer te redden.
      Tweede is een leuke maar ook te donker ( zie hystogram ) ik heb hem binnengehaald en hier onder gezet .
      Ik vind hem scherp met een mooie dof.

Verder kijkt het leuker als je je foto's in het midden plaatst, vind je bij meer opties.
      Je afmetingen zijn goed mar tracht zo dicht mogelijk bij de 500mb te geraken, de onderste is iets boven de 200 nu.

Veel plezier op het forum
      Last edited by Bruno D.G.; 16 februari 2012, 19:33.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

TrsH had gereageerd toen ik aan het schrijven was ;-)
        Oh ja alle digitale foto's die door resizen en welk programma dat je gebuikt online, geplaatst worden scherp je best een 10 tot 15% aan.
        Zoals je al direct ziet, meerdere meningen heheh.
        Last edited by Bruno D.G.; 16 februari 2012, 19:31.
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
          TrsH had gereageerd toen ik aan het schrijven was ;-)
          Oh ja alle digitale foto's die door resizen en welk programma dat je gebuit online, geplaatst worden scherp je best een 10 tot 15% aan.
          Zoals je al direct ziet, meerdere meningen heheh.
          jij ook :P

Comment

Welkom op het forum!

Veel plezier op BD

Mod-!Bart

Comment

Beste Members,
              fijn dat ik zo snel al feedback krijg.
              Bruno D.G. jouw versie van de ijskristallen is inderdaad veel beter. Bedankt voor de tip.
              Wat de Hammond betreft is het idd jammer dat de partituren afgesneden zijn. Dat was me helemaal niet opgevallen zelfs, maar nu ... Deze foto is wel degelijk donker maar dat brengt een rokerige jazzy sfeer mee. Ik heb de meer belichte versies zelfs niet gehouden omdat die voor mij niet "over kwamen". Dat is louter gevoel en verhaal natuurlijk. Fotografisch gezien hebben jullie gelijk.
              Hopelijk krijg ik nog veel reacties
              Paul.
              EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Ook mijn welkom !

Er hangt een donkere kleurzweem over de foto. Dat kan wel worden weggehaald om de
                bladmuziek toch wat witter te krijgen. Evengoed (of evenslecht) blijf je dan zitten met het
                gegeven dat de donkere partijen erg zijn dichtgelopen. Volgende keer beter.

Ik ben het eens met Bruno D.G.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

GinnFizz, wij hebben iets gemeen. Ben ook al meer dan 30 jaar geleden met analoog begonnen en heel fanatiek mee geweest, donker kamer en club enzo... en nu nieuw op het forum. Alleen moet ik nog een spiegelreflex op de kop zien te tikken...

Veel succes met je voortgezette hobby en veel plezier op het forum.

Van je foto's hou ik het meest van de eerste. Ben benieuwd wat er verder nog gaat komen.
                  Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    Ook mijn welkom !

Ik ben het eens met Bruno D.G.
                    Plaatwerker, histogram is niet "altijd" heilig, maar als het help had ik een goede begeleider , van wie zou ik het geleerd hebben, bedankt.
                    mvg Bruno D.G.

Comment

't ziet er in elk geval veelbelovend uit!
                      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Omdat je reeds ervaring heb zou ik alles waqt op auto staat uitschakelen.
                        Zo ook uw WB en experimenteer met de verschillende standen van de WB.
                        Over de foto's is alles al gezegd
                        Robby BB
                        Last edited by robbydorine; 17 februari 2012, 23:29.
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

ook van mijnentewege een hartelijk welkom hier.
                          Vooral je eerste foto spreekt mij enorm aan
                          (en dit vóór ik wist dat dit een Hammond C3 is = Deep Purple )
                          ik hou wel van die donkere sfeer; hadden die partituren er volledig opgestaan, zou je een compleet andere sfeer gehad hebben.
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Beste robbydorine,
                            ik ga uw goede raad opvolgen en beginnen experimenteren met de witbalans (en uiteraard eerst de theorie daarover eens doornemen). Straks vroeg gedaan en al eens direct mee beginnen.
                            Beste NoenkelMi,
                            jaja, inderdaad, het "machien" van Deep Purple. Mooi om naar te kijken en zalig om te bespelen.
                            Greetz,
                            Paul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
                              Beste robbydorine,
                              ik ga uw goede raad opvolgen en beginnen experimenteren met de witbalans (en uiteraard eerst de theorie daarover eens doornemen). Straks vroeg gedaan en al eens direct mee beginnen.
                              Beste NoenkelMi,
                              jaja, inderdaad, het "machien" van Deep Purple. Mooi om naar te kijken en zalig om te bespelen.
                              Greetz,
                              Paul.
                              Mischien een wild idee maar als je dit instrument zelf bespeeld maak dan eens foto's alsof je aan het spelen bent. Bv wat is er belangrijk als je speelt ? het partituur.
                              Kennis over het onderwerp is altijd een must, jij hebt die kennis.
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                              X