Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mistig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mistig

    Een foto is meer dan iets dat je kan zien of kennen. Hier spreekt het gevoel. Vraag me niet hoe, maar zelfs als de topicstarter niets had geschreven over het tijdstip van de dag wist, of beter: voelde ik gewoon dat dit 's morgens vroeg was en niet 's avonds.
    Geeft het begin een dag die nog moet ontstaan uit een koude nacht een ander beeld (blauwer) dan het begin van de avond uit een (relatief) warme dag? Ik weet het niet.
    Misschien kan een weerkundige er meer over zeggen?
    Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

    Comment


    • #17
      Re: Mistig

      Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
      Deze is toch mooier. Je ziet direct aan de kleuren en de dauw dat het vroeg in de ochtend is.
      De andere foto kan evengoed een avondfoto zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
      Een foto is meer dan iets dat je kan zien of kennen. Hier spreekt het gevoel. Vraag me niet hoe, maar zelfs als de topicstarter niets had geschreven over het tijdstip van de dag wist, of beter: voelde ik gewoon dat dit 's morgens vroeg was en niet 's avonds.
      Geeft het begin een dag die nog moet ontstaan uit een koude nacht een ander beeld (blauwer) dan het begin van de avond uit een (relatief) warme dag? Ik weet het niet.
      Misschien kan een weerkundige er meer over zeggen?
      Je zegt twee verschillende zaken
      1 zeg je dat je het ka zien aan de kleuren en de dauw
      2 Zeg je dat het gevoel je dit zegt
      Welk van de twee is het nu
      Als je eerst gezegd had dat je het gevoel had dat het morgend was, had ik niet gereageerd. Maar je zei eerst dat je het aan de kleur en de dauw kon zien vandaar mijn reaktie.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #18
        Re: Mistig

        Door het blauw/roze te zien en dan de kilte van de ochtend te voelen... Twee verschillende zaken, ja.
        Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

        Comment


        • #19
          Re: Mistig

          Laten we het houden op een zeer sfeervolle opname in de vroege ochtend
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #20
            Re: Mistig

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            ( ik vermoed dat dit een zonsondergang is)
            Robby BB
            velen beweren dat er geen verschil zit in zonsopgan en zonsondergan. wel dit [U]klop niet!/U]
            vraag het maar aan de mensen die hier die prachtplaatjes plaatsen is sc natuur en landschappen, ze zullen het wel beamen dat je bij een zonsondergang nooit die mooie zachte kleuren in combinatie met mist kan vinden.
            een zonsopgang is steeds zachter en ik vind het ook veel mooier en verteld je heel veel over het verdere verloop (weer) van de dag.

            ik vind het best een aardig plaatje, je hebt f22 gebruikt schrijf je mss toch wat hoog, f 11 of zo en scherpstellen op de eerste bomen (wilgen links) en alles is scherp (scherper dan nu)

            groetjes
            renske

            Comment


            • #21
              Re: Mistig

              héél mooi gedaan, mistig en mooie kleuren
              Marleen
              Marleen Stallaerts - Erembodegem
              Canon 1000D
              welkom op mijn fotopagina

              Comment


              • #22
                Re: Mistig

                Morgen, avond, vooravond....... zal me worst wezen, maar het is een hele mooie geworden. Vooral die lucht vind ik prachtig.
                Groetjes

                Comment


                • #23
                  Re: Mistig

                  Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                  velen beweren dat er geen verschil zit in zonsopgan en zonsondergan. wel dit [U]klop niet!/U]
                  vraag het maar aan de mensen die hier die prachtplaatjes plaatsen is sc natuur en landschappen, ze zullen het wel beamen dat je bij een zonsondergang nooit die mooie zachte kleuren in combinatie met mist kan vinden.
                  een zonsopgang is steeds zachter en ik vind het ook veel mooier en verteld je heel veel over het verdere verloop (weer) van de dag.

                  ik vind het best een aardig plaatje, je hebt f22 gebruikt schrijf je mss toch wat hoog, f 11 of zo en scherpstellen op de eerste bomen (wilgen links) en alles is scherp (scherper dan nu)

                  groetjes
                  renske
                  Dat is mischien waar maar op hoeveel foto's zul je de echte kleuren zien die er in werkelijkheid waren. Zo ook bij deze, ben ik honderd procent zeker dat het niet de kleuren waren die je op dat moment kon zien. Vanaf het moment dat je de foto maakt worden er al bewerkingen op losgelaten. Ik denk niet dat er veel mensen kunnen zeggen dat het nu zonsop of ondergang is.
                  Dat een zonsopgang zachter aandoet dan een zonsondergang, heeft volgens mij te maken met het feit dat je bij zonsopkomst, een verloop hebt van donker naar licht. Omdat onze ogen gemaakt zijn om bij licht te werken zal dat aangenamer aanvoelen. Beroepsmatig heb ik de ervaring, Dat wanneer er een nachtmars is het veel aangenamer is om van de nacht in de dag te komen dan andersom.
                  Kom maar eens naar Den Helder en dan zul je zien dat je zo wel s'morgens als s'avond dit soort taferelen kunt waarnemen.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mistig

                    Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                    je hebt f22 gebruikt schrijf je mss toch wat hoog, f 11 of zo en scherpstellen op de eerste bomen (wilgen links) en alles is scherp (scherper dan nu)
                    Goed om weten Renske
                    Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mistig

                      Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
                      Goed om weten Renske
                      Diffractie is volgens wikipedia: [i]Het afbuigen van een golf langs een ondoordringbaar obstakel. Meestal gaat het om de zijdelingse verbreding door interferentie van een golf die een opening in een ondoordringbaar scherm passeert.[/i] Voordat je nu denkt, lekker belangrijk, wat heeft dit met fotografie te maken, lees nog even verder want op wikipedia staat nog meer.

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X